AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #1 Skrevet 23. juni 2016 Jeg ble nylig oppringt av en (norsk) mann som sa han var fra Microsoft (det stod privat nummer på tlf min). Han kjente navnet mitt og spurte om jeg hadde behov for oppgradering av Officepakken eller noe annet jeg ikke fikk med meg. Jeg sa som sant var at jeg ikke hadde behov for noe som helst da vi jobber i bransjen selv. Han spurte hvor jeg jobbet og ønsket meg deretter en fortsatt god dag. Har virkelig Microsoft begynt med telefonselgere? Jeg synes dette høres rart ut og har aldri opplevd at de driver med slikt før. Anonymkode: 0a158...d07
tdm900 Skrevet 23. juni 2016 #2 Skrevet 23. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble nylig oppringt av en (norsk) mann som sa han var fra Microsoft (det stod privat nummer på tlf min). Han kjente navnet mitt og spurte om jeg hadde behov for oppgradering av Officepakken eller noe annet jeg ikke fikk med meg. Jeg sa som sant var at jeg ikke hadde behov for noe som helst da vi jobber i bransjen selv. Han spurte hvor jeg jobbet og ønsket meg deretter en fortsatt god dag. Har virkelig Microsoft begynt med telefonselgere? Jeg synes dette høres rart ut og har aldri opplevd at de driver med slikt før. Anonymkode: 0a158...d07 Microsoft ringer aldri opp på denne måten! Dette kalles på godt norsk SVINDEL! Hadde du sagt ja, hadde det garantert kommet en faktura. Det er sikkert noe i likhet med alle disse "telefonkatalog" haiene. Det ringer mye på jobben min 1
Gjest Tom/Loki Skrevet 23. juni 2016 #3 Skrevet 23. juni 2016 Svindel, Microsoft ringer aldri noen på denne måten.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #4 Skrevet 23. juni 2016 Microsoft ringer aldri privatpersoner. Enkelt og greit. Anonymkode: baab3...22d 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #5 Skrevet 23. juni 2016 Office selges over disk eller på nett, ikke via telefon. Jeg har kjøpt office privat, og har mailkontakt med kundeservice i Microsoft. Det har faktisk aldri vært telefonkontakt. Vært kunde i snart 7 år. Anonymkode: 13695...4d2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #6 Skrevet 23. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Office selges over disk eller på nett, ikke via telefon. Jeg har kjøpt office privat, og har mailkontakt med kundeservice i Microsoft. Det har faktisk aldri vært telefonkontakt. Vært kunde i snart 7 år. Anonymkode: 13695...4d2 Kan legge til at de sender mail en gang i blant, kanskje ett par i året. Ellers skjer all dialog via office (gjennom automatiske oppdateringer). Jeg får bare mail når det er tid for fornyelse av abb. Anonymkode: 13695...4d2
atropos Skrevet 23. juni 2016 #7 Skrevet 23. juni 2016 Noen fra "Microsoft" ringte meg her forleden også. Regner med at de kan navnet mitt fordi de ser hvem nummeret er knyttet til på abonnement. Har jobbet for tlfselger en kort periode under studietiden og der var det iallefall slik at datasystemet ringte random numre og da folk svarte kom det opp hvem som eide nummeret. Uansett er nok denne type oppringing svindel. Det har vært mye i media om Microsoftsvindel.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #8 Skrevet 23. juni 2016 https://www.nrk.no/finnmark/microsoft-svindlere-var-uheldige-_-ringte-microsoft-sjef-1.12698260 Anonymkode: baab3...22d 1
Gjest Tom/Loki Skrevet 23. juni 2016 #9 Skrevet 23. juni 2016 (endret) Microsoft har som sin policy at de aldri ringer. Endret 23. juni 2016 av Tom/Loki
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #10 Skrevet 23. juni 2016 Ja, jeg vet det har vært mye i media, men da har det dreid seg om utenlandske svindlere som påstår man har virus på maskinen og tilbyr hjelp til å fjerne dette. Jeg har fått slike telefoner og legger bare på. Her var det altså en norsk person, så det var litt annerledes. Jeg synes dette foregikk på en annen måte enn den typiske Microsoftsvindelen og mannen var både hyggelig og ikke pågående på noe vis. Jeg ville aldri sagt ja til noe uansett, men tenkte jeg bare skulle høre om andre har opplevd denne typen telefoner. Anonymkode: 0a158...d07
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #11 Skrevet 23. juni 2016 Kan bare gjenta det de andre sier: Microsoft ringer ikke til privatkunder. Anonymkode: b2ae5...bbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå