Gå til innhold

Tips mot klegg

Aamu

Anbefalte innlegg

Her er det mye klegg. Kommer med en gang man går ut. Mye kratt og fuktighet gjør det tydeligvis optimalt å leve her, for kleggen i hvertfall. Problemet oppstår når kleggen bestemmer seg for at mennesker er mat. 

Jeg er allergisk mot alt sånt (klegg, mygg etc) så får store hevelser av det ofte. Myggspray synes jeg lukter så forferdelig sterkt, dessuten synes jeg ikke det alltid virker heller. Men noen som har noen tips, noen oljer eller dufter de ikke liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det finnes noen myggmidler som også virker på klegg. Det pleier å stå på boksen, men ofte kalles de bitende fluer. Hvis du bruker en myggspray som ikke er beregnet mot klegg vil den ikke virke.

Kle deg slik at kleggen ikke kommer til bar hud så lett, spesielt når du er steder med ekstra mye klegg.

Allergimedisin vil hjelpe forebyggende mot hevelsen, snakk med legen din og beskriv hvor stort problemet er, så kan du få resept på tabletter du kan bruke i sesongen. Når du først er stukket hjelper det å smøre på Xylocain, en bedøvende salve du får på apoteket. Det hjelper mot kløen og demper smerten fra hevelsen litt. Smør på hele hevelsen, ikke bare selve stikket.

Hvis ingenting hjelper, flytt. 

Anonymkode: 1e205...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes noen myggmidler som også virker på klegg. Det pleier å stå på boksen, men ofte kalles de bitende fluer. Hvis du bruker en myggspray som ikke er beregnet mot klegg vil den ikke virke.

Kle deg slik at kleggen ikke kommer til bar hud så lett, spesielt når du er steder med ekstra mye klegg.

Allergimedisin vil hjelpe forebyggende mot hevelsen, snakk med legen din og beskriv hvor stort problemet er, så kan du få resept på tabletter du kan bruke i sesongen. Når du først er stukket hjelper det å smøre på Xylocain, en bedøvende salve du får på apoteket. Det hjelper mot kløen og demper smerten fra hevelsen litt. Smør på hele hevelsen, ikke bare selve stikket.

Hvis ingenting hjelper, flytt. 

Anonymkode: 1e205...319

Jeg snakket om myggspray mot mygg, som ikke virker. Men takk for tipset, skal se etter det :)

Jeg kan ikke kle meg slik, da svetter jeg ihjel. Jeg er en svært varm person og synes alt over 20 grader er for varmt. Var ute og gikk istad, da kom det en klegg eller to. Slo etter den med posen. Én ting jeg har lagt merke til er at hvis jeg bruker en spesiell parfyme, så setter de seg ikke på meg. Kanskje det kamuflerer blodlukten eller noe, aner ikke. Jeg vet jo ikke om det virker, men de har ikke satt seg hvis jeg har hatt den på. 

Jeg går på allergimedisin hver dag, hele året. Noterer Xylocain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...