Gå til innhold

Jeg var et teit barn - alle husker det enda

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vokste opp i ei bygd med ca 700 innbyggere. Flyttet dit med min mor da jeg var 4. Vi var innflyttere. Mens jeg vokste opp stjal jeg. Jeg stjal godteri fra butikken og leker fra vennene mine. Utenom det var jeg greit likt.

Så flyttet vi til nabobygda da jeg var 9. Jeg byttet barneskole og stjal ikke lengre. Tenkte ikke mer på det før jeg begynte på ungdomsskolen og barna fra den første bygda gikk på samme skole. Der ble jeg påminnet på tullet jeg gjorde. Tror aldri det var meningen å mobbe eller å erte meg, når de sa at de husker jeg var sånn og sånn. Men jeg ble litt sky og var aldri venner med noen fra den bygda....

Så, jeg har blitt 26 år og flyttet tilbake til den andre bygda, der jeg bodde fra jeg var 9, etter et lang tid i storbyen. Nå møter jeg folk på fest og butikken, de jeg gikk på ungdomsskolen med(og foreldrene deres) og hvis noen husker meg så husker det det jeg gjorde når jeg var liten. De sier det i en humoristisk tone, men jeg synes det er så fælt! Jeg var en teit unge, vokste det av meg, men  tydeligvis så sitter det igjen. Føler jeg snart igjen har det rykte på meg, men hvor lenge skal de gå rundt å huske på ting jeg gjorde da jeg var liten?

Anonymkode: 6442c...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kommer til å huske det til evig tid. Det du kan gjøre når noen nevner hvordan du var er: "Ja, det er godt folk kan forandre seg ig bli voksen" og "barn gjør jo så mye rart". Si det med ett smil, da viser du st du ikke bryr deg om det, selv om du kanskje synes det er sårt.

Samtidig så er det jo viktig at du klarer å vise at du er en allright person nå idag, noe jeg trur du er 😊

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du tar deg selv for selvhøytidelig. Alle har merkelige fortider eller rare karaktertrekk, le av dem og move on

Anonymkode: aa47c...1f5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, EvaLena skrev:

De kommer til å huske det til evig tid. Det du kan gjøre når noen nevner hvordan du var er: "Ja, det er godt folk kan forandre seg ig bli voksen" og "barn gjør jo så mye rart". Si det med ett smil, da viser du st du ikke bryr deg om det, selv om du kanskje synes det er sårt.

Samtidig så er det jo viktig at du klarer å vise at du er en allright person nå idag, noe jeg trur du er 😊

Takk for svar. Det var lurt, det skal jeg gjøre.

Anonymkode: 6442c...7f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at folk sier dette direkte til deg fordi de har et godt inntrykk av deg nå. Litt på samme måte som at folk kommenterer vektnedgang og ikke vektoppgang. 

Endret av Patton
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronvann

Spør tilbake, eller si: Og jeg husker godt dengang du gjorde det og det! Pluss på et smil og så går du videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick
11 minutter siden, Patton skrev:

Husk at folk sier dette direkte til deg fordi de har et godt inntrykk av deg nå. Litt på samme måte som at folk kommenterer vektnedgang og ikke vektoppgang. 

Bortsett fra bak ryggen på en. Vektoppgang blir baksnakket. Vektnedgang blir fremsnakket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Glansbildeskrinet skrev:

Bortsett fra bak ryggen på en. Vektoppgang blir baksnakket. Vektnedgang blir fremsnakket!

Det er jo poenget til vedkommende. Vedkommende skriver jo: "(...) sier dette direkte til deg (...)". 

Anonymkode: 79951...ab6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var skikkelig rar da jeg var liten 😂 og alle i hjembygda husker meg fra den tida 😂 godt jeg har forandra meg litt da,  men ser at inntrykket henger i enda 😥

Anonymkode: e410c...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, TS. Jeg blir skikkelig flau og egentlig ganske lei meg om noen skal bringe fram et eller annet fra barneskolen som jeg egentlig har fortrengt for lenge siden.. Bare prøv å bruk de rådene som er nevnt over her, det skal iallefall jeg gjøre neste gang noe sånt skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...