Gå til innhold

Jobbe istedefor aap i 14 dager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har aap gjennom nav, men skal jobbe i 14 dager hver dag. 

Skal jeg kontakte nav å fortelle dette, eller bare la være å sende meldekort?, saksbehandleren min har ferie såvet ikke fremgangsmåten

Anonymkode: d0f91...066

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare skrive det i meldekortet?

Skrevet

Dette fyller du inn på meldekortet, med antall timer du jobber. Så regnes det automatisk ut om du skal ha noe fra NAV i tillegg :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja du må fylle inn meldekortet. Skriv antall timer du jobber og så går resten automatisk og du får nytt meldkort neste periode.

Anonymkode: fd90d...7b2

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har aap gjennom nav, men skal jobbe i 14 dager hver dag. 

Skal jeg kontakte nav å fortelle dette, eller bare la være å sende meldekort?, saksbehandleren min har ferie såvet ikke fremgangsmåten

Du må for all del ikke la være å sende meldekort! Dersom du sender for sent vil du bli trukket på neste meldekort, og dermed hverken få utbetaling for de timene du jobber, eller hele neste toukersperiode. Gjør som de over her skriver; før på de timene du jobber.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

tusen takk for kjappe tilbakemeldinger!

så da legger jeg inn timer, men skal ikke saksbehandler også ha beskjed så det blir trekt rett? Trodde dette ble en manuell behandling siden det blir forandringer på meldekortet.. da gjør jeg som dere sier, så kontakter nav meg kansje om noe blir feil...?

ts

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

tusen takk for kjappe tilbakemeldinger!

så da legger jeg inn timer, men skal ikke saksbehandler også ha beskjed så det blir trekt rett? Trodde dette ble en manuell behandling siden det blir forandringer på meldekortet.. da gjør jeg som dere sier, så kontakter nav meg kansje om noe blir feil...?

ts

Tror ingen av disse tingene blir behandlet manuelt. Jeg har gått på AAP i over 3 år og jobbet ved siden av. Noen ganger 10 % noen ganger 90 % (ofteste mellom 50 - 60 %). Jobber man mer enn 60 % på en meldekortperioe (14 dg) får en ingen utbetaling for den perioden. Jobber man ikke noe neste periode får en full utbetaling for den osv.
Tro meg NAV er bare glade for at vi kan jobbe litt. Det er derfor vi har avklaringspenger.

• Liker 2
Skrevet

hva er forskjell på automatisk og manuell behandling av meldekort? 

AnonymBruker
Skrevet
Den 23. juni 2016 at 4.24, MsFoster skrev:

Dette fyller du inn på meldekortet, med antall timer du jobber. Så regnes det automatisk ut om du skal ha noe fra NAV i tillegg :) 

Jeg har skrevet timer, men da har det gått 3 dager ekstra før å få pengene, så du er klar over det:-)

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har skrevet timer, men da har det gått 3 dager ekstra før å få pengene, så du er klar over det:-)

Jeg har gjort det i ca. 3 år og aldri opplevd at det tar lenger tid hvis jeg har jobbet (og skrevet timer) enn om jeg ikke har jobbet en periode.

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det i ca. 3 år og aldri opplevd at det tar lenger tid hvis jeg har jobbet (og skrevet timer) enn om jeg ikke har jobbet en periode.

når jeg la inn timene mine for 14 dager siden sto det manuell behandling å pengene kom på onsdagen etter... Vil tro manuell behandling er at det sitter 1 person å sjekker timer og lister mot det du skriver timer for??

at nav dobbelsjekker mot timer du skriver og utbetalingen

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

når jeg la inn timene mine for 14 dager siden sto det manuell behandling å pengene kom på onsdagen etter... Vil tro manuell behandling er at det sitter 1 person å sjekker timer og lister mot det du skriver timer for??

at nav dobbelsjekker mot timer du skriver og utbetalingen

Jeg aner ikke hvordan de gjør dette hos NAV. Godt mulig de har "stikkprøver" eller noe. Jeg bare forteller hva min erfaring er, og det er at jeg i ca 3 år har gått på AAP samtidig som jeg har jobbet ulike prosenter. Og jeg har aldri opplevd å få utbetalingen senere når jeg har jobbet kontra ikke jobbet.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke hvordan de gjør dette hos NAV. Godt mulig de har "stikkprøver" eller noe. Jeg bare forteller hva min erfaring er, og det er at jeg i ca 3 år har gått på AAP samtidig som jeg har jobbet ulike prosenter. Og jeg har aldri opplevd å få utbetalingen senere når jeg har jobbet kontra ikke jobbet.

Tusen takk for gode tilbakemeldinger!

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...