Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så jeg har fått min første jobb (sommerjobb på IKEA). Jeg har nesten bare vakter ukene 29-31. En jeg har hatt planer om å besøke en person i 2 uker, han har fri uke 29 og 30. Jeg spurte om å få vaktene mine byttet vekk fra uke 29 og 30. Fikk en vakt byttet. Det hjelper ikke stort. Hvis jeg skal få fri, må jeg altså få andre til å ta mine vakter. Likevel synes jeg det er kjipt å måtte gi fra meg den lille jobben jeg har fått. Jeg trenger også penger, jeg er blakk. 

Hva ville dere gjort. Jobbet og hatt mindre tid med en person, eller bare drite i jobben og dra på ferie til han? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir selvsagt hjemme å jobber. Arbeidslivet tilpasser seg ikke til når dine venner har ferie :P

• Liker 6
Skrevet

Ehm...jobbet selvfølgelig.

• Liker 2
Gjest Margit Spat
Skrevet

Du har søkt og fått en sommerjobb, som du har takket ja til. Grunnen til at virksomheter ansetter sommervikarer, er ikke at de er snille mot deg, men at de trenger bemanning når andre ansatte har ferie. Det lønner seg for deg på sikt å vise arbeidsvilje og fleksibilitet. Du skal selvsagt ikke drite i jobben. Hva slags rereranser tror du at du får om du avslører en slik holdning? 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Krakk skrev:

Så jeg har fått min første jobb (sommerjobb på IKEA). Jeg har nesten bare vakter ukene 29-31. En jeg har hatt planer om å besøke en person i 2 uker, han har fri uke 29 og 30. Jeg spurte om å få vaktene mine byttet vekk fra uke 29 og 30. Fikk en vakt byttet. Det hjelper ikke stort. Hvis jeg skal få fri, må jeg altså få andre til å ta mine vakter. Likevel synes jeg det er kjipt å måtte gi fra meg den lille jobben jeg har fått. Jeg trenger også penger, jeg er blakk. 

Hva ville dere gjort. Jobbet og hatt mindre tid med en person, eller bare drite i jobben og dra på ferie til han? 

I dette tilfellet jobbet, hvorfor kan ikke han komme til deg i de 2 ukene han har fri?

Anonymkode: ceb50...391

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Dette er en no-brainer. Du har sagt ja til sommerjobb, da jobber du det du er satt opp. Ellers kan du se langt etter referanser for ingen gidder å ansette en neste sommer som ikke maktet å jobbe tre uker året før.

Skrevet

Hm ja, jeg ser poenget deres. 

Selv vil jeg egentlig gjerne jobbe. Men hvis dere tenker at denne personen er kjæresten deres, ville det forandret noe? Da tenker dere sikkert at han vil forstå, men avstandforhold, dere får altså ikke truffet hverandre mer. 

Jeg ville lett ha jobbet, hvis du ikke var pga. han. Og jeg føler litt press på å møte han, han vil jo veldig gjerne. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Krakk skrev:

Selv vil jeg egentlig gjerne jobbe. Men hvis dere tenker at denne personen er kjæresten deres, ville det forandret noe? Da tenker dere sikkert at han vil forstå, men avstandforhold, dere får altså ikke truffet hverandre mer. 

Jeg ville lett ha jobbet, hvis du ikke var pga. han. Og jeg føler litt press på å møte han, han vil jo veldig gjerne. 

Nei det forandre ingenting, jobb også besøker han deg i 2 ukene og dere tilbringer tid før etter jobb.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei det forandre ingenting, jobb også besøker han deg i de 2 ukene og dere tilbringer tid før og etter jobb.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Krakk skrev:

Nei, det ville ikke forandret noe.
Hvis du vil ha gode referanser jobbmessig til senere, så stiller du opp når du er satt opp til å jobbe.
Det er ikke mye kult å "tape" på jobbintervjuer av en slik grunn.
Så enkelt og greit er det!

Anonymkode: 4f7a6...dcc

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei det forandre ingenting, jobb også besøker han deg i 2 ukene og dere tilbringer tid før etter jobb.

Hm ja, bare det kan være litt vanskelig. Min familie er ikke glad i besøk haha. 

Men det er fint å høre hva dere har å si, få litt annet syn på ting :) 

Skrevet

Spør om ikke han kan komme til deg. Du får byttet en eller to vakter, ellers kan dere være sammen på ettermiddagen. Han kan jo muligens forstå at å ta to uker fri fra en hardt tiltrengt sommerjobb...

Gjest Margit Spat
Skrevet

Nei, det at du har kjæreste forandrer ikke det faktum at du har tatt deg jobb. IKEA kan ikke rette seg etter når kjæresten din har ferie. Hvis han har fri i de ukene, så får han komme til deg istedenfor. Du hadde jo fått byttet bort én vakt, så da får dere i alle fall utnytte den dagen fullt ut! 

Skrevet

Hvorfor kan ikke han besøke deg? Han har fri, du trenger penger og å få referanser ved å jobbe. Hvis han virkelig vil så kommer han til deg 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Krakk skrev:

Hørt om couchsurfing (gratis) eller airbnb (veldig billlig med mer frihet)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hørt om couchsurfing (gratis) eller airbnb (veldig billlig med mer frihet)

Hva er det? 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Krakk skrev:

Har han telt/hengekøye?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...