Gå til innhold

når du ikke har jobb, hva gjør du om dagen da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for tiden arbeidssøker. Søker selvsagt på jobber, men jeg har mye dødtid. Hva bruker dere tiden på når dere går hjemme? Hva gjør dere for å få lyst til å stå opp morgen? Jeg kjeder meg  så utrolig mye, og prøver å få noen gode tips til hva jeg kan bruke tiden på. Helst noe som ikke koster skjorta. 

Anonymkode: 3d6bd...f3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh jeg koste meg glugg det året jeg var arbeidsledig.  Jeg sov lenge om morningen, spiste en god frokost og drakk kaffe mens jeg leste aviser eller hørte på lydbok. 

Så gikk jeg en lang tur med hundene i skogen. Så var det litt husarbeid osv... Før middag og mer kos, tv, serier osv 

Kunne godt hatt det sånn hele livet ;)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har du barn? Jeg er fortiden sykemeldt, så går hjemme, og er selvsagt ikke alle dagene jeg orker eller kan gjøre så mye.. Men jeg prøver å gjøre husarbeid hver dag. (Rydde, inn og ut av oppvaskemaskin, sette på en vask, brette tøy, støvsuge osv.. Vasker innimellom) Når jeg virkelig får ånden over meg og orker, så prøver jeg å lage mat\middag, sånn at vi har i frysa til stressende dager. Baker 2-3brød, lager noen ferdige middager osv.

Ellers så prøver jeg å gå litt tur. Vet ikke om du har hørt om geocaching? Hadde jeg vært i form, så hadde jeg gjrt dette mer enn det vi gjør nå. :) 

Så inviterer jeg på besøk, prøver å lese bøker eller se serier som jeg ikke får sett til vanlig.

Om du kjeder deg, så er det jo godt å komme seg ut, legg inn en tur på en halvtime eller mer om dagen. Det er godt å komme seg ut.

Anonymkode: 91865...f09

AnonymBruker
Skrevet

Klippekort i svømmehall, jogging, skogturer, ta bilder, skrive, prøve å finne en hobby som kan vare, male... :) 

Anonymkode: 20754...1db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta et kurs i noe du har lyst til, kunnskap er sjeldent feil.

Anonymkode: 20007...b73

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har du noen fritidsinteresser / hobby, som du kan bruke tiden på?

Jeg kjenner en som er langtidssykemeldt, og hun bruker en god del tid på trenings - samt gå tur / jogge i skog og mark. Er aktiv på litt forskjellige debatt-forum på internett (VGD og freak.no og diskusjon.no - for å nevne ett par stykker)

I tillegg sitter hun faktisk litt på Wikipedia, hvor hun oppretter artikler og sånn. Legger til bilder, og litt diverse der...

Bor du i nærheten av ett bibliotek, så kan du vel stikke innom der? Eller spille dataspill, hvis du har interesse for det... 

Anonymkode: 04711...bc3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke barn. 

Om jeg våkner før klokken 1000 så prøver jeg å sove lenger. Egentlig liker jeg å stå opp tidlig, så lenge jeg har noe å gjøre. Ønsker å sette opp en plan om hva jeg kan gjøre fra klokken 0800 om morgen. Kom gjerne med forslag på en slik plan . 

Anonymkode: 3d6bd...f3d

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er ganske god i engelsk kan du lære språk her: https://www.duolingo.com/

Ellers er det mange andre nettsteder der man kan lære ting. For å spare penger og få trim kan du sjekke tilbudene hos de forskjellige kjedene og gå tur der det er noe å hente hver uke.

Anonymkode: c157b...35e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gå tur, trening, få deg en eller annen hobby, lær deg et nytt språk, ta et kurs, enten yrkesrettet eller på hobbybasis. Ellers finnes det jo en mengde frivillig arbeid: besøksvenn, leksehjelp, hjelpe til på en fod-gård og sikkert mye annet.

Anonymkode: c8332...09a

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå tur, trening, få deg en eller annen hobby, lær deg et nytt språk, ta et kurs, enten yrkesrettet eller på hobbybasis. Ellers finnes det jo en mengde frivillig arbeid: besøksvenn, leksehjelp, hjelpe til på en fod-gård og sikkert mye annet.

Anonymkode: c8332...09a

Er ikke lov å jobbe frivillig når man er arbeidssøker... Idiotisk nok.

Anonymkode: 9113b...855

• Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke lov å jobbe frivillig når man er arbeidssøker... Idiotisk nok.

Sant, for det å sitte på ræva en hel dag gir så mye mer motivasjon :ironi: 

• Liker 3
Skrevet

Da jeg ikke jobbet (hadde AAP pga en operasjon og opptrening, tok eviglang tid, ca 3 år) så gikk dagene mine ut på: fysio, egentrening, turer med bikkja, husarbeid, leste bøker, så serier på netflix..... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Chibi skrev:

Sant, for det å sitte på ræva en hel dag gir så mye mer motivasjon :ironi: 

Si det til nav som har bestemt det....

AnonymBruker
Skrevet

Kjeder meg fryktelig for tiden. Henger mye på diverse nettsteder, gjør endel husarbeid, går flere turer for dagen, baker litt sunne ting eller lager mat helt fra bunn av, koser og leker med dyra mine, besøker familie og venner. Har vurdert å begynne å pusse og male noen gamle møbler jeg har. Er ikke så mye som skjer nå i sommer for min del så gleder meg til høsten. 

Anonymkode: 7c384...e6b

Skrevet

Det er ganske lenge siden jeg var i (full) jobb eller skole, og tja... Man blir vant til et rolig tempo. Sover stort sett ganske lenge, bruker god tid på å stå opp - lager frokst og ser på tv/leser, osv. Så bruker jeg stort sett det meste av formiddagen, samt ofte ettermiddagen og, på dyrene mine. Har to hunder og hest, som skal mosjoneres, trenes med og stelles med. Kan uten problemer bruke en full arbeidsdag i stallen om både jeg og en stallvenninne jeg pleier å trene med har god tid! Ettermiddag/kveld går ut på husarbeid, middag, tv-serier og lesing. Men tror nok jeg hadde kjedet meg selv dersom jeg ikke hadde hatt hobbyer som er såpass tidkrevende. :) Også pleier jeg å besøke eller få besøk av venner og familie et par ganger i løpet av uka, gjerne en halv dag eller en hel dag.

Du kan jo bruke dødtiden på mye forskjellig da! Håndarbeid, mer avansert matlaging, finne nye aktiviteter å delta på (finnes en del som ikke koster så mye), trene/gå turer, og så videre.

Skrevet

Drikker alkohol og synes synd på meg selv. Hater ferie.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med et studie? Nettstudier f.eks? (Nki etc.) Når jeg har fri trener jeg, strikker, leser, husarbeid, følger opp barna.... 

Anonymkode: fe2b7...682

AnonymBruker
Skrevet

BookCrossing.
 Wikipedia
 Starte en blogg?

Anonymkode: 04711...bc3

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Marr skrev:

Det er ganske lenge siden jeg var i (full) jobb eller skole, og tja... Man blir vant til et rolig tempo. Sover stort sett ganske lenge, bruker god tid på å stå opp - lager frokst og ser på tv/leser, osv. Så bruker jeg stort sett det meste av formiddagen, samt ofte ettermiddagen og, på dyrene mine. Har to hunder og hest, som skal mosjoneres, trenes med og stelles med. Kan uten problemer bruke en full arbeidsdag i stallen om både jeg og en stallvenninne jeg pleier å trene med har god tid! Ettermiddag/kveld går ut på husarbeid, middag, tv-serier og lesing. Men tror nok jeg hadde kjedet meg selv dersom jeg ikke hadde hatt hobbyer som er såpass tidkrevende. :) Også pleier jeg å besøke eller få besøk av venner og familie et par ganger i løpet av uka, gjerne en halv dag eller en hel dag.

Du kan jo bruke dødtiden på mye forskjellig da! Håndarbeid, mer avansert matlaging, finne nye aktiviteter å delta på (finnes en del som ikke koster så mye), trene/gå turer, og så videre.

Dette er ikke frekt eller slemt ment, vær så snill å ikke misforstå; men hvordan har man mulighet til å drive med så mye, og særlig hest når man er sykemeldt? Hest er jo tungt arbeid, og du sier du kan være i stallen en hel arbeidsdag, hvorfor er du da ikke på jobb?! 

Anonymkode: 9a336...1c7

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke frekt eller slemt ment, vær så snill å ikke misforstå; men hvordan har man mulighet til å drive med så mye, og særlig hest når man er sykemeldt? Hest er jo tungt arbeid, og du sier du kan være i stallen en hel arbeidsdag, hvorfor er du da ikke på jobb?! 

Anonymkode: 9a336...1c7

Hvor står det at h*n er sykemeldt?

Anonymkode: c102a...d0f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...