AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Jeg synes dette er veldig skummelt å sitte å lese på, så jeg prøver å unngå å klikke meg inn. Grunnen til at jeg ikke liker det, er at jeg har hatt en lang kamp med far til mitt barn. Han fremstiller seg selv på en god måte, men har mishandlet og forsømt barnet vårt. Grunnen til at kampen tok lang tid er at han fikk mange "gode" råd fra et forum. Denne striden ble en stor belastning for barnet. Det jeg tenker er at folk bør passe seg for å gi råd på nett. Man kan ikke rope " gå for 50/50 og delt omsorg" basert på et enkelt innlegg her inne. Det er stort sett to sider, om ikke flere, sider av en slik sak. Dessuten er de for avanserte til at de kan løses vi nettdebatter. Viss man har sitt på det tørre og motparten har feil så vil man vinne frem til slutt. Det er advokat, Familiekontor, helsestasjon, Barnevern og barnehage/skole som kan gi anbefalinger i slike saker. Har man ikke støtte hos disse, så hjelper det ikke at en hel gjeng på KG sitter å gauler om det ene og det andre. Det eneste det bidrar til er mer turbulens for barnet eller barna. Mitt barn hadde i hvertfall blitt spart for mye om ikke far hadde fått hjelp og støtte fra folk som ikke kjente (den egentlige) historien. Min sak var som alle andre sine saker: - Far mente jeg var uskikket. - Jeg mente far var uskikket. Resultatet etter flere uttaleser fra sakyndige, intervjuer, besøk, og observasjoner var at far mistet foreldreretten. Under hele prosessen var han den eneste av oss som følte han måtte ta steget å spørre fremmede på nett om råd. Og råd fikk han! Jeg vil ikke kommandere eller diktere hva folk skal spørre om eller svare på her inne, men jeg ber dere, for Guds skyld, tenk dere godt om før dere svarer på slike saker! Jeg sitter her med en vond følelse når folk sitter og anbefaler barnefordelig og samvær basert på noen få linjer med beskyldninger. Anonymkode: b5152...d04 20
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #2 Skrevet 24. juni 2016 Jeg har ingenting å tilføye. Ville bare gi deg et poeng og dytte opp tråden. Anonymkode: 072b3...458 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #3 Skrevet 24. juni 2016 Jeg er helt enig. Det samme gjelder når steforeldre ber om råd på fars vegne. Feil, feil, feil. De er jo ikke objektiv part. Anonymkode: a55aa...3d3 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #4 Skrevet 24. juni 2016 Hehe - der røpet jeg meg litt. "på fars vegne". Men så er det da også slik at det er kvinner her som ber om råd og støtte. Motivet er angivelig å hjelpe far og barna. Men de underliggende motivene er en stor faktor, de også. Anonymkode: a55aa...3d3 3
Zienna Skrevet 24. juni 2016 #5 Skrevet 24. juni 2016 På et diskusjonsforum som dette forholder man seg til hva som blir skrevet, og svarer ut i fra dette. Når råd gis er det basert på framstillingen vi får. Selvfølgelig kan realiteten være en annen, eller den andre part opplever realiteten på annet vis. Jeg ser utelukkende positivt på at hver den som trenger svar på spørsmål og søke tilbakemelding på egne tanker , får svar. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #6 Skrevet 24. juni 2016 1 minutt siden, Zienna skrev: På et diskusjonsforum som dette forholder man seg til hva som blir skrevet, og svarer ut i fra dette. Når råd gis er det basert på framstillingen vi får. Selvfølgelig kan realiteten være en annen, eller den andre part opplever realiteten på annet vis. Jeg ser utelukkende positivt på at hver den som trenger svar på spørsmål og søke tilbakemelding på egne tanker , får svar. Ja, jeg er forsåvidt enig med deg. Men akuratt i denne typen tråder gjelder det barn, og det er de som blir rammet. Saken er at i desse konfliktene så ser man som oftest ikke egene feil,og når andre sitter å fyrer opp blir man enda mer sikker på at man har rett. Jeg mistenker ofte at de voksne her inne er mer sensajonslystne enn de ønsker å hjelpe barna det gjelder. Mange tar faktisk til seg råd som ikke har noe med den virkelige situasjonen å gjøre. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingenting å tilføye. Ville bare gi deg et poeng og dytte opp tråden. Anonymkode: 072b3...458 Takk Tror ikke tråden falt helt i smak, eller så traff jeg et vondt punkt. Anonymkode: b5152...d04 4
Sulosi Skrevet 24. juni 2016 #7 Skrevet 24. juni 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er forsåvidt enig med deg. Men akuratt i denne typen tråder gjelder det barn, og det er de som blir rammet. Saken er at i desse konfliktene så ser man som oftest ikke egene feil,og når andre sitter å fyrer opp blir man enda mer sikker på at man har rett. Jeg mistenker ofte at de voksne her inne er mer sensajonslystne enn de ønsker å hjelpe barna det gjelder. Mange tar faktisk til seg råd som ikke har noe med den virkelige situasjonen å gjøre. Takk Tror ikke tråden falt helt i smak, eller så traff jeg et vondt punkt. Anonymkode: b5152...d04 Henger med deg her. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #8 Skrevet 24. juni 2016 Jeg synes dette var en god tråd, for det er klart det er ting man ikke nødvendigvis tenker over når man skriver i slike tråder. Samtidig er jo stort sett de tipsene og rådene folk kommer med i typiske sånne tråder ting som finnes i lovverket, og å gjøre disse prinsippene mer tilgjengelig for folk, er jeg for. Men det blir jo noe annet når de som svarer i tråder tar et "moralsk standpunkt" eller gir sin fulle støtte, kun basert på den ene partens versjon. Jeg forstår den problematikken med at de som ikke har særlig god realitetsorientering kan få blod på tann av all sympatien i slike tråder, men i slike saker er det jo uansett andre instanser som sitter med den avgjørende makten. Saker kan kanskje treneres på grunn av sånne tråder, men disse folka med lite selvinnsikt hadde vel kanskje trenert de sakene uansett? Anonymkode: 50b4d...297 5
Gjest C'est la vie:) Skrevet 24. juni 2016 #9 Skrevet 24. juni 2016 Veldig flott perspektiv å ta frem! Det er viktig ikke å ta informasjon for god fisk og være forsiktig med hvilke råd en gir. For all del, mange er nok ikke slik ts sin eks, men man kan aldri vite og bør være obs på hva man hjelper fremmede med. Tommel opp for denne tråden!
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #10 Skrevet 25. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk Tror ikke tråden falt helt i smak, eller så traff jeg et vondt punkt. Anonymkode: b5152...d04 Såpass får de tåle. Anonymkode: 072b3...458 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #11 Skrevet 25. juni 2016 Jeg er I hvert fall kjempe takknemlig som stemor og har spurt om masse her inne på kg ang. min samboers situasjon. Kjempe flott å få masse meninger, inspill og erfaringer. Selvfølgelig er det skummelt når folk ikke er oppegående deltar, men fy Søren.. jeg har fått mye bra. Samboeren min er også takknemlig og det går bare en vei her og det er fremover :-) Kommer heller ikke til å la være å spør hvis det skulle komme opp noe Anonymkode: 5746e...871 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #12 Skrevet 25. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er I hvert fall kjempe takknemlig som stemor og har spurt om masse her inne på kg ang. min samboers situasjon. Kjempe flott å få masse meninger, inspill og erfaringer. Selvfølgelig er det skummelt når folk ikke er oppegående deltar, men fy Søren.. jeg har fått mye bra. Samboeren min er også takknemlig og det går bare en vei her og det er fremover :-) Kommer heller ikke til å la være å spør hvis det skulle komme opp noe Anonymkode: 5746e...871 Nå er du forsåvidt en utenforstående i en slik sak. At andre diskuterer dine barns livssituasjon nekter jeg å tro du hadde satt like stor pris på. Anonymkode: b5152...d04 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #13 Skrevet 25. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er du forsåvidt en utenforstående i en slik sak. At andre diskuterer dine barns livssituasjon nekter jeg å tro du hadde satt like stor pris på. Anonymkode: b5152...d04 Hvorfor bry seg når ting tas opp anonymt? Far til mitt barn har ny samboer og fått barn så hvis hun trenger råd så hvorfor kan ikke hun søke det på nettet? Det er en grunn til jeg og min eks ikke har problemer selv om vi har vært fra hverandre i flere år. Uenige er vi jo, men oppegående så det løser seg. Anonymkode: 5746e...871 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #14 Skrevet 25. juni 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er du forsåvidt en utenforstående i en slik sak. At andre diskuterer dine barns livssituasjon nekter jeg å tro du hadde satt like stor pris på. Anonymkode: b5152...d04 Enig. Anonymkode: d1ced...3d0 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #15 Skrevet 25. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bry seg når ting tas opp anonymt? Far til mitt barn har ny samboer og fått barn så hvis hun trenger råd så hvorfor kan ikke hun søke det på nettet? Det er en grunn til jeg og min eks ikke har problemer selv om vi har vært fra hverandre i flere år. Uenige er vi jo, men oppegående så det løser seg. Anonymkode: 5746e...871 Jeg bryr meg fordi det er så forbasket mange egoistiske og ubrukelige foreldre for å si det rett fra levra. Om KG er beste stedet å søke råd, så han man kanskje ikke så mye å fare med. Anonymkode: b5152...d04 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #16 Skrevet 25. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig. Anonymkode: d1ced...3d0 Hva vet jeg om samboer til min eks har gjort det? Så lenge det er anonymt så kan hun vel spørre i vei. Anonymkode: 5746e...871 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå