AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Samtalen med broren min går som følger: Jeg: Hva skal du gi til konfirmasjon til niesen vår? Han: Jeg skal ikke gi noe. Jeg: Huh? Han: Hva mener du med huh? Jeg: Jeg skjønner ikke hva du mener med at du ikke skal gi noe? Han:jeg skal forklare deg hva jeg mener. jeg sa at jeg ikke skal gi noe. og du sa huh. hva mente du med det Jeg: Hva mener du med at du ikke skal gi noe?Han: hva mener noen når noen sier at de sier at de ikke skal gi noe. det betyr at jeg ikke skal gi gave, men jeg lurte på hva du mente med huh Jeg: Javel. Når en så stor ting som konfirmasjon t sin niese så synes jeg det var merkelig. Mn u har igjen bestemt dg for å være vanskelig som vanlig og kverulere. Jaja. Hade Han: jeg synes du er veldig svingende og jeg orker ikke ha slike mennesker i livet mitt som tar energi fra meg..så hade bra Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor han blir så sur på meg. Er det jeg som har sagt noe galt? Anonymkode: 10dad...096
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Samtalen med broren min går som følger: Jeg: Hva skal du gi til konfirmasjon til niesen vår? Han: Jeg skal ikke gi noe. Jeg: Huh? Han: Hva mener du med huh? Jeg: Jeg skjønner ikke hva du mener med at du ikke skal gi noe? Han:jeg skal forklare deg hva jeg mener. jeg sa at jeg ikke skal gi noe. og du sa huh. hva mente du med det Jeg: Hva mener du med at du ikke skal gi noe?Han: hva mener noen når noen sier at de sier at de ikke skal gi noe. det betyr at jeg ikke skal gi gave, men jeg lurte på hva du mente med huh Jeg: Javel. Når en så stor ting som konfirmasjon t sin niese så synes jeg det var merkelig. Mn u har igjen bestemt dg for å være vanskelig som vanlig og kverulere. Jaja. Hade Han: jeg synes du er veldig svingende og jeg orker ikke ha slike mennesker i livet mitt som tar energi fra meg..så hade bra Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor han blir så sur på meg. Er det jeg som har sagt noe galt? Anonymkode: 10dad...096 Han burde å gi gave,men jeg skjønner at han reagerte på oppførsel, så ja du var den som var vansklisgt her. Anonymkode: f7d90...f4b 1
KG deltager Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 (endret) Gaver er frivillig- og ofte hemmelig.. Når du spør og han svarer - så godta svaret! Hvem som var vanskelig? - du.. Endret 22. juni 2016 av KG deltager
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 Ts her. Jeg synes absolutt ikke at han burde gi gave dersom han av eller en annen grunn ikke kan. Men jeg føler han heller valgte å angripe meg enn å gi en forklaring. Det skal sies at vi har pleid å ha et nært forhold m ingen hemmeligheter. Jeg ville bare vite hvorfor han sa d han gjorde, for d r så ulikt han. Anonymkode: 10dad...096
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 Han er gnien som ikke gir gave, men mener virkelig at samtalen virket lite konstruktiv. Din bror virker veldig vanskelig å snakke med generelt, men kjenner jo ikke til deres bakgrunn og hvordan du vanligvis er mot han. Ut fra det siste han sier, oppfatter jeg det slik at han generelt er lei av å bli snakket til på den måten og at dette ikke er første gang han har blitt sur. Du burde på de andre siden godtatt at han ikke skal gi gave, eller oppfordret i stedet for å virke overrasket eller eventuelt spør om han ønsket å bli med på gave sammen med deg etc. Hvem var vanskelig? Synes dere begge burde tatt hver deres rolle i den samtalen helt annerledes. Anonymkode: b2bf1...bbe
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #6 Skrevet 22. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg synes absolutt ikke at han burde gi gave dersom han av eller en annen grunn ikke kan. Men jeg føler han heller valgte å angripe meg enn å gi en forklaring. Det skal sies at vi har pleid å ha et nært forhold m ingen hemmeligheter. Jeg ville bare vite hvorfor han sa d han gjorde, for d r så ulikt han. Anonymkode: 10dad...096 Selvinnsikt er en fin bil. Hvorfor skal han gidde å forklare deg det,når du angriper han.. Anonymkode: f7d90...f4b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #7 Skrevet 22. juni 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samtalen med broren min går som følger: Jeg: Hva skal du gi til konfirmasjon til niesen vår? Han: Jeg skal ikke gi noe. Jeg: Huh? Han: Hva mener du med huh? Jeg: Jeg skjønner ikke hva du mener med at du ikke skal gi noe? Han:jeg skal forklare deg hva jeg mener. jeg sa at jeg ikke skal gi noe. og du sa huh. hva mente du med det Jeg: Hva mener du med at du ikke skal gi noe?Han: hva mener noen når noen sier at de sier at de ikke skal gi noe. det betyr at jeg ikke skal gi gave, men jeg lurte på hva du mente med huhJeg: Javel. Når en så stor ting som konfirmasjon t sin niese så synes jeg det var merkelig. Mn u har igjen bestemt dg for å være vanskelig som vanlig og kverulere. Jaja. Hade Han: jeg synes du er veldig svingende og jeg orker ikke ha slike mennesker i livet mitt som tar energi fra meg..så hade bra Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor han blir så sur på meg. Er det jeg som har sagt noe galt? Anonymkode: 10dad...096 Det uthevede. Unødvendig av deg å si. Du var mest vanskelig. Anonymkode: 0e612...90c 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #8 Skrevet 22. juni 2016 Du var vanskelig. Anonymkode: 6026f...6aa 2
Kontormus Skrevet 22. juni 2016 #9 Skrevet 22. juni 2016 HAN, var det vanskelige. Det er naturlig å reagere slik du gjorde når svaret er uventet. 3
Ananas. Skrevet 22. juni 2016 #10 Skrevet 22. juni 2016 Begge, og den siste setningen fra deg var rimelig tullete. Virker kanskje som dere har godt av en kommunikasjons-pause. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #11 Skrevet 22. juni 2016 Hvis det virkelig interesserte deg hvorfor han ikke skal gi gave, så burde du spurt om HVORFOR i stedet for "huh?",og belæring om at konfirmasjon er så spesielt i tillegg til å kalle han vanskelig og kverulerende. Jeg synes du var den kverulerende part, i tillegg til at du fremsto bedrevitende. Sannsynligvis ville jeg svart det samme som han av ren irritasjon. Anonymkode: a863a...994 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #12 Skrevet 22. juni 2016 Tydelig nok at dere er i slekt. Anonymkode: a7dd4...e7e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #13 Skrevet 22. juni 2016 Hvorfor sa du huh? Det hadde irritert meg med mindre du er amerikaner.... Eller sa du hæ eller hø, bare at du ikke vet hvordan du staver det? Meeeen også om du sa "hæ?" er det jo et provoserende svar som viser at du misliker det han sier. Hvis du bare hadde svart "okei" eller "å ja", ville han sikkert ikke blitt irritert han heller. Anonymkode: b8a0b...5ce 1
Hactar Skrevet 23. juni 2016 #14 Skrevet 23. juni 2016 Dere kommuniserer fryktelig vanskelig. Eksempel på klar kommunikasjon: Du: Hva skal du gi til konfirmasjon til niesen vår? Han: Jeg skal ikke gi noe. Du: "Hvorfor ikke?" eller "Det synes jeg du burde" (eventuelt ok, siden du ikke har noe med det.) Han: "Fordi blablabla", eller "Det har ikke du noe med." Slik du formulerer deg, viser du klart at du mener han skal gi noe. Og i stedet for å skrive nettopp det, begynner du å kverulere på hva som menes med å ikke gi noe, selv om det er innlysende hva han mener. Og når han så blir irritert, beskylder du han for å kverulere. SÅ ja, her var det du som la opp til krangling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå