AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 De siste årene har vi handlet inn klær slik at barnet har alt h*n trenger av klær her. Vi har ønsket at barnet skal føle seg mer hjemme og ha egen kommode for klær. Nå endrer det seg igjen at barnet trenger større klær, og kommoden må snart tømmes. Utfordringen er at klærne ser helt nye ut og er lite brukt (får gjerne klær i jule/bursdagsgaver) som bare blir brukt få ganger. Det hoper seg bare mer opp av klær som blir pakket ned, og barnet vokser jo også utrolig fort. Det går ikke mange samværshelgene før buksene er for små eller t-skjortene ikke passer lengre. Når vi har hatt det slik i 4 år, ser vi at dette er mer sløsing enn det er nødvendig og praktisk. Greit at barnet har sokker og truser her, og kanskje et skift eller to, men vurderer å begynne med at mor pakker med klær for helgen. Ettersom at vi kun har samvær annenhver helg, så kan en be mor om å gjøre dette eller? Hvordan gjør dere dette? Hva har barnet av klær hos far? Anonymkode: f6136...345
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 Dette har vi hatt flere tråder på, og jeg har lest men ikke kommentert tidligere, fordi hvilke voksne ville synes det er ok å ha "fremmede" klær på seg hver 14. Dag/annenhver helg? Hvorfor er det så vanskelig å la barnet ha kjente og kjøre klær med seg og på seg enten det er her eller der? Hvorfor kan ikke voksne samarbeide bedre om noe så trivielt som klær til barnet? Anonymkode: f483b...c35 6
Kontormus Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 Det er vel helt vanlig at barn har med seg klær til samvær. Men send det tilbake også! Det er bedre å få det tilbake skittent, fremfor å ikke få det i det hele tatt! 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 Er dette i det hele tatt et problem? Anonymkode: d7f73...fe9 3
momo Skrevet 22. juni 2016 #6 Skrevet 22. juni 2016 Her så har barna med seg klær til far, far har ingen klær til barna hjemme hos seg. Han har de 1-2 helger i måneden. Og de får plass til klær og leker i en sekk. Er ikke mye man trenger for en helg. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #7 Skrevet 22. juni 2016 Synes det burde være greit at barnet tar med seg klær. Det er snakk om 2-3 dager så vidt jeg forstår? Det er bortkastet at klær ligger der og ikke blir brukt, barn vokser fort. Jeg ville forhørt meg, og sagt at undertøy, sokker og en form for nattdrakt kan ligge hos dere. Så kan mor sende med hverdagsklær. Blir det jo krise kan man jo kjøpe ei t-skjorte den helga. Men å fylle et skap til et barn som aldri er der er unødvendig Anonymkode: 27233...548 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #8 Skrevet 22. juni 2016 Mine tar ikke med seg klær etter at far konsekvent ikke sendte det tilbake. Om det dukket opp noen gang,var det fullt av flekker jeg ikke fikk av igjen. Han ble nedstemt på fvk da han mente jeg skulle fortsette å sende med. Han skylder forresten et veldig stort beløp i bidrag,før dere kvinnehatere begynner å mase. Anonymkode: 9d6de...4cf 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #9 Skrevet 22. juni 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine tar ikke med seg klær etter at far konsekvent ikke sendte det tilbake. Om det dukket opp noen gang,var det fullt av flekker jeg ikke fikk av igjen. Han ble nedstemt på fvk da han mente jeg skulle fortsette å sende med. Han skylder forresten et veldig stort beløp i bidrag,før dere kvinnehatere begynner å mase. Anonymkode: 9d6de...4cf Så utrolig kjedelig om det ikke kommer tilbake! Eller at det kommer med flekker som sitter fast. Har alle planer i verden om at alt av klær eventuelt skal sendes med tilbake. Men med tanke på at det er fra fredag til søndag, er det da nødvendig å vaske klærne før de skal tilbake? Mor bruker sterk tøymykner, så det kan ikke blandes med våre klær (da lukter det av alle klærne) og klør grunnet eksem. I tillegg er det ikke enkelt å få det tørt innen barnet skal tilbake, ettersom at vi ikke har tørketrommel. :/ Kan en med 'god samvittighet' sende klær tilbake i pose som må til vask av det som ble brukt? Vi vil j som sagt ha NOE liggende her, så det vil være snakk om tre klesplagg (typ en bukse, genser og kanskje en t-skjorte). Sokker og truse ønsker vi å ha her, samme med et skift eller to. TS Anonymkode: f6136...345
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #10 Skrevet 22. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette har vi hatt flere tråder på, og jeg har lest men ikke kommentert tidligere, fordi hvilke voksne ville synes det er ok å ha "fremmede" klær på seg hver 14. Dag/annenhver helg? Hvorfor er det så vanskelig å la barnet ha kjente og kjøre klær med seg og på seg enten det er her eller der? Hvorfor kan ikke voksne samarbeide bedre om noe så trivielt som klær til barnet? Anonymkode: f483b...c35 Godt poeng med at klærne blir mer fremmed for barnet, samtidig som barnet gleder seg til å ta på flere av klærne her. Samarbeid angående klær har vært litt turbulent tidligere, så det er bok derfor løsningen ble slik, hvor det kun er ytterklær som bringes frem og tilbake. Om det faktisk generelt er bedre at barnet har med klær, så blir det jo enkelt å innføre dette. Det ville hvertfall vært enklere for far og meg om det var slik. Anonymkode: f6136...345
Zienna Skrevet 22. juni 2016 #11 Skrevet 22. juni 2016 Tror det er vanligst at det sendes klær med barna ved samvær annen hver helg. Kanskje litt vanskelig å foreslå en endring nå, etter at dere har hatt en annen ordning, men ille at klær nesten ikke skal bli brukt. Sønnen min, som har to små, synes det er mye strev med pakkingen. Han har ofte opplevd at noe mangler, f.eks. penklær til bursdag, og har vært nødt til å kjøre ens ærend for å levere. Nå pakker han altfor mye med for å være sikker på at de har alt. I starten sendte hun en del av klærne ikke tilbake, helst det fineste tøyet. Da tok han bilde av alt han pakket, og etterlyste etterpå det som manglet. Nå fungerer det godt, og alt sendes i retur. De er også enige om at skittent tøy i retur er greit.
KG deltager Skrevet 22. juni 2016 #12 Skrevet 22. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så utrolig kjedelig om det ikke kommer tilbake! Eller at det kommer med flekker som sitter fast. Har alle planer i verden om at alt av klær eventuelt skal sendes med tilbake. Men med tanke på at det er fra fredag til søndag, er det da nødvendig å vaske klærne før de skal tilbake? Mor bruker sterk tøymykner, så det kan ikke blandes med våre klær (da lukter det av alle klærne) og klør grunnet eksem. I tillegg er det ikke enkelt å få det tørt innen barnet skal tilbake, ettersom at vi ikke har tørketrommel. :/ Kan en med 'god samvittighet' sende klær tilbake i pose som må til vask av det som ble brukt? Vi vil j som sagt ha NOE liggende her, så det vil være snakk om tre klesplagg (typ en bukse, genser og kanskje en t-skjorte). Sokker og truse ønsker vi å ha her, samme med et skift eller to. TS Anonymkode: f6136...345 Er helt vanlig at klærne sendes uvasket tilbake.. de skitnes jo til i løpet av helgen- ikke på fredagen dessuten betaler bidragsyter bidrag som også er ment å dekke noe strøm , såpe og andre husholdningsprodukter som barnet bruker- så at bidragsmottaker står for vaskingen skal man ikke ha dårlig samvittighet for i det hele tatt.. Det eneste som er viktig er: å levere tilbake ALT.. Er utrolig kjedelig å sende med klær som brukes i det daglige og ikke få det tilbake..9 2
Biloba Skrevet 22. juni 2016 #13 Skrevet 22. juni 2016 Avtale med mor hvordan dere skal gjøre det med klesvask, kanskje dere kan gjøre mer av noe annet for å kompensere for medarbeidet for henne? Mannen min er ikke så nøye på å sortere vask, så klærne blir fort litt misfarget, tovet osv. Jeg hadde ikke ville at han skulle ta klesvasken til barnet vårt om vi ble skilt.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #14 Skrevet 22. juni 2016 22 minutter siden, KG deltager skrev: Er helt vanlig at klærne sendes uvasket tilbake.. de skitnes jo til i løpet av helgen- ikke på fredagen dessuten betaler bidragsyter bidrag som også er ment å dekke noe strøm , såpe og andre husholdningsprodukter som barnet bruker- så at bidragsmottaker står for vaskingen skal man ikke ha dårlig samvittighet for i det hele tatt.. Det eneste som er viktig er: å levere tilbake ALT.. Er utrolig kjedelig å sende med klær som brukes i det daglige og ikke få det tilbake..9 Ja,hadde jeg fått dem tilbake søndagen,hadde det vært helt greit. 👍Ikke når jeg får ullklær levert i februar tilbake i juni,innsauset i tørket ketsjup og annen mat. For ikke å snakke om når bleia har vært lekk. Bidragsyter og mottaker-termen blir litt feil å bruke når du siterer meg. Som jeg skrev så skylder han barna mye penger i bidrag. Les bedre neste gang Anonymkode: 9d6de...4cf
Kontormus Skrevet 22. juni 2016 #15 Skrevet 22. juni 2016 Jeg foretrakk å vaske helgetøyet som kom i retur selv. Min eks var ikke nøye med sortering av vask, og hvitt ble fort grått (i beste fall). Undertøy ble vasket på lave tempraturer sammen med raggsokker osv.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #16 Skrevet 22. juni 2016 Her vil ikke mor å sende med noe til barna, så vi kjøper til 4 stk på under 8 år. Tvillinggutter som yngste bror kan arve av heldigvis og ei jente. + min sønn som er samme alder som tvillingene så her blir det MYE klær da de 3 eldste deler minimalt med klær fordi de har liksom sin egen stil :-P så her får de alt og far har samvær annenhver helg og ferier osv. Alle har også ski, sykler, utstyr til aktiviteter som de går på, osv i tillegg at han nesten har 10.000 i bidrag siden mor studerer. Anonymkode: 4b33a...bce
skruf Skrevet 22. juni 2016 #17 Skrevet 22. juni 2016 Da jenta her var annenhver helg til faren så sendte jeg med klær. Unødvendig at han skal bruke penger på å kjøpe inn klær som hun nesten ikke rakk å bruke før de ble for små. Han hadde litt basic liggende da, som truser og sokker. Jeg foretrakk å få brukte klær hjem igjen å vaske de selv. Mye pga far ikke var så nøye med sortering (vasker gjerne alt på 90g kokvask). Etterhvert som hun ble eldre og samværet økte til 50/50 så hadde han klær selv sånn at hun ikke skulle føle på at hun bodde i en koffert. Ting som ytterklær og sko ble sendt i mellom, ikke nødvendig å ha dobbelt opp av det. Men såklart, når hun ble eldre og tenåring, og hadde sine favorittklær så gikk de klærne litt i mellom. Men da var hun så gammel at hun tok ansvar for det selv. Vi bor veldig nærme hverandre, så er lettvindt for henne å stikke hjemom til en av oss for å hente akkurat den buksa eller den toppen som hun trenger der og da.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #18 Skrevet 22. juni 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her vil ikke mor å sende med noe til barna, så vi kjøper til 4 stk på under 8 år. Tvillinggutter som yngste bror kan arve av heldigvis og ei jente. + min sønn som er samme alder som tvillingene så her blir det MYE klær da de 3 eldste deler minimalt med klær fordi de har liksom sin egen stil :-P så her får de alt og far har samvær annenhver helg og ferier osv. Alle har også ski, sykler, utstyr til aktiviteter som de går på, osv i tillegg at han nesten har 10.000 i bidrag siden mor studerer. Anonymkode: 4b33a...bce Jeg blir helt matt av foreldre som ikke samarbeider. Er det i det hele tatt en grunn til at hun ikke vil sende klær med barna? Godt at dere gjør det beste ut av situasjonen og stiller opp med både klær og utstyr. Anonymkode: d7f73...fe9 1
lingua franca Skrevet 24. juni 2016 #19 Skrevet 24. juni 2016 Mine har med seg klær i en sekk de gangene de er hos far (2 helger pr mnd). Far har ingen klær hos seg og vasker heller ikke klær, bare sender dem skitne tilbake. Da vet jeg at de har nok klær for en helg, og faren trenger ikke tenke på det. Dette fungerer best hos oss. Vet at mange har andre løsninger, der barna har klær hos samværsforelder. Uansett løsning bør dette virkelig være overkommelig å samarbeide om! 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #20 Skrevet 24. juni 2016 42 minutter siden, lingua franca skrev: Mine har med seg klær i en sekk de gangene de er hos far (2 helger pr mnd). Far har ingen klær hos seg og vasker heller ikke klær, bare sender dem skitne tilbake. Da vet jeg at de har nok klær for en helg, og faren trenger ikke tenke på det. Dette fungerer best hos oss. Vet at mange har andre løsninger, der barna har klær hos samværsforelder. Uansett løsning bør dette virkelig være overkommelig å samarbeide om! Vi ønsker gjerne å starte med emne ordningen. Far bor et stykke unna, så er litt skeptisk på om en alltid får med alt som behøves? Kjedelig å måtte kjøpe ting fordi dette glemt. Henting skjer via SFO, så nå vel bare satse på artig følger med? Tenker uansett å ha sokker, truser og nattøy..., og kanskje et skift. Men full kommode er vi nok ferdig med. Anonymkode: f6136...345
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå