AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Hei. Jeg bor i et blokk med mye barnefamilier rundt, og nå i sommer har to barn som jeg vil tro er 6-9 år stått utenfor butikken like ved og tigget penger. Eller, de går opp til folk og spør "Kan jeg få penger?". Normalt sett ville jeg ikke hatt noe imot å spandere en is på disse ungene, men jeg er student og har ikke råd til å avse noe særlig nå i sommermånedene uten studielån. Er litt usikker på hvem foreldrene er, men lurer på om dere her inne hadde villet ha beskjed om deres unger stod og tigget penger? Tenker at det ikke er sikkert foreldrene vet om dette... Anonymkode: 20f43...fbf
Gjest noe tilfeldig Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 Småbarn skal ikke stå å henge utenfor butikken alene, og iværtfall ikke be andre om penger. Ikke greit overhodet!
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 Absolutt ikke greit. Hvorfor har ikke butikken tatt tak i dette? Anonymkode: 3b696...266
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 Selvsagt hadde jeg villet hatt beskjed om min unge gjorde sånt! Men nå tror jeg at, dersom dette hadde skjedd min unge (som ikke er gammel nok til å gå alene til butikken enda), at barnets venner sine foreldre hadde skjønt at det kun var barnas påfunn. Det har seg slik at vi ikke har bil, og jeg er svært nøye på å fortelle ungen min, også med andre voksne til stede, at vi ikke spør andre om å få sitte på med dem. Så jeg føler meg sikker på at de andre voksne som er nær vårt barn ift vennekrets er kjent med mitt ståsted Anonymkode: 7a0fb...019
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke greit. Hvorfor har ikke butikken tatt tak i dette? Anonymkode: 3b696...266 Det vet jeg ikke. Kan være fordi de står på hjørnet slik at man ikke ser det direkte fra kassa/inngangen. Anonymkode: 20f43...fbf
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #6 Skrevet 22. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt hadde jeg villet hatt beskjed om min unge gjorde sånt! Men nå tror jeg at, dersom dette hadde skjedd min unge (som ikke er gammel nok til å gå alene til butikken enda), at barnets venner sine foreldre hadde skjønt at det kun var barnas påfunn. Det har seg slik at vi ikke har bil, og jeg er svært nøye på å fortelle ungen min, også med andre voksne til stede, at vi ikke spør andre om å få sitte på med dem. Så jeg føler meg sikker på at de andre voksne som er nær vårt barn ift vennekrets er kjent med mitt ståsted Anonymkode: 7a0fb...019 Nå kjenner ikke jeg foreldrene til disse ungene, og jeg er heller ikke helt sikker på hvem de er. Jeg ser de er ute og leke innimellom, men har ikke lagt merke til dem sammen med foreldrene. Er ikke noe særlig sammen med småbarnsforeldrene i nabolaget, fordi de er en del eldre enn meg, og lever mer et 9-4 liv mens jeg er student og har en annen hverdag. Anonymkode: 20f43...fbf
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #7 Skrevet 22. juni 2016 Du kan jo gå bort til dem og spørre rett ut hvorfor de spør om penger. Spør om hvor foreldrene er, hvor de bor, om de har det greit og den slags. Dette er ikke normalt, så følg med! Anonymkode: 4fa20...f33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå