Gå til innhold

Hjelp en umusikalsk gifteklar jente...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen flotte melodier man kan spille på trompet? Tenkte da som første soloinnslag i kirken.

Hvis man evnt. Skulle bruke trompeten under inngangs og/eller utgangsmarsjen… hvilken marsj er best og penest til det?

Hva slags sanger går det an å få noen til å synge solo? Hva med piano… finnes det i hver kirke?

Vi har tenkt på ”Det vackraste” med Cecilia Vennersten…. Kan den spilles med orgel? Er ikke særlig musikalsk av meg… derfor trenger jeg litt hjelp…

Hvis man skal ha to solosanger… bør disse harmonere?

Hva med inngangs og utgangsmarsjen… bør disse harmonere? Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Soloinnslagene trenger ikke å harmonere med hverandre, ikke ut- og inngangsmarsjene heller. De fleste kirker har et piano, og du kan spørre organisten om det passer å bruke det til den sangen du velger. Vi hadde solonummer med trompet i vårt bryllup, og da valgte vi en jazz-standard som jeg har et forhold til, Misty. Da spilte organisten piano til, og det var kjempefint.

Velger du solosang, er det skrevet masse om det her før, prøv å søk etter det på forumet. Personlig er jeg ikke fan av gjengangere som "the Rose", "Amazing grace" osv., men smaken er jo forskjellig.

Vi brukte trompeten i utgangsmarsjen også, pluss orgel og slagverk. Marsjen de spilte var Jan Magne Førdes "Bruremarsj", den som ble spilt etter prinsessebryllupet.

Lykke til med letingen!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde heller NULL peiling på musikk, men organisten/kantor hadde gitt liste over marsjene han kunne spille. Gikk til musikk forretning og hørte på dem. Det finnes også lenker her av noen marsjer. Tror det var orkdalsmenigheten som har lagt den ut.

For inngang og utgang endte vi opp med en av Clarke og en av Purcell - Trumpet Air and Tune (tror jeg den ene het). Skal bare ha orgel, men de er skikkelig fine med trompet og.

Organisten skal spille innslag på piano under vielsen, bra mulighet det!

Lykke til!

Skrevet

Drar denne litt opp jeg... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...