AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Del Skrevet 22. juni 2016 Vi skal til usa igjen i vinter, problemet er at forrige gang vi var der (tre uker) skulle hun bo hos besteforeldre. Pus var så sint og angrep de daglig og raserte huset så de måtte ta henne hjem igjen til oss og omtrent bo der selv. Pus var også rimelig sint på meg når vi kom hjem. Hun er ute veldig ofte, og om vinteren må hun naturligvis inn ganske fort igjen pga kulde. De vil naturligvis ikke passe henne igjen, så hvem i all verden skal? Jeg har meldt meg frivllig å være hjemme, for hun betyr så mye for meg. Selvfølgelig uaktuelt for foreldrene mine. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Kattepensjonat kommer nok også til å gjøre henne forferdelig sint.. Anonymkode: f5c4a...128 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 23. juni 2016 #2 Del Skrevet 23. juni 2016 Så sant du ikke har noen som kan bo hos deg og passe katten når du er avsted så hadde jeg satset på kattepensjonat selv om pus kanskje blir sint. Der er det hvertfall personale som har erfaring med katt og du vet at hun får stell og omsorg som hun trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #3 Del Skrevet 23. juni 2016 Kattepensjonat. Selv om katten blir sint. Anonymkode: e491e...9f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. juni 2016 #4 Del Skrevet 23. juni 2016 Det finnes kattepassere som kan komme hjem til katten en gang om dagen (pleier å være en times besøk hvor de renser kattdoen, gir mat og vann og selvsagt kos til katten). Det er omtrent samme pris som for kattepensjonat og katten er da i sine vante omgivelser, kan ha katteluken åpen og komme og gå som han vil. Jeg tror de fleste katter vil ha det bedre på denne måten enn på pensjonat. Det er helt naturlig at kjæledyrene savner eierne når de er borte, men sinnet eller savnet er tross alt kortvarig. Det er jo synd å droppe en ferie pga dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 23. juni 2016 #5 Del Skrevet 23. juni 2016 (endret) Du har ikke en nabo du stoler på som kan få nøkkelen og passe katten da? Vi bruker å gjøre det sånn; Kattene våre er både ute og inne, ute om natta, så om morgenen så slipper naboen de inn, fyller opp mat og vannskåler og koser litt med de. På ettermiddagen så stikker hun innom og sjekker om de vil ut, og om kvelden så tar hun de ut til natta. Endret 23. juni 2016 av skruf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #6 Del Skrevet 23. juni 2016 Har du noen venner som kan bo hos deg i perioden du er borte? evnt kan dere installere en katteluke. Da klarer katten seg fint alene. Noen må bare komme innom og fylle på mat og vann:) vi gjør dette med vår katt. Men han er vant med katteluke fra han var liten. Anonymkode: 89e7e...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 23. juni 2016 #7 Del Skrevet 23. juni 2016 Jeg har hatt både folk boende i leiligheten sammen med pus og hatt passer som kommer innom to ganger daglig. De siste årene har vi hatt to ganger daglig-greia fordi gamlepus skal ha medisiner og yngstemann vil veldig gjerne ut en tur, men har vi vært borte når det har vært i overkant kjølig i været, har minstemann blitt holdt inne. Mat, vann, kos og medisiner har blitt gitt to ganger daglig, hver dag. Da gamlepus og jeg var alene og bodde i en liten leilighet og jeg skulle til utlandet halvannen uke, bodde en kompis av meg i min leilighet i Oslo og passet pus mens jeg var borte. Funket greit for hans del også siden leiligheten min lå nærmere skolen hans enn det han selv bodde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carly-Chardonnay Skrevet 23. juni 2016 #8 Del Skrevet 23. juni 2016 Kan du forhøre deg med venner og bekjente om de vet om noen som kunne bo hos dere? Dette ville vært best for pus. Min katt er så sær at hun kan bare være hjemme. Hun nekter å spise på pensjonat etc. Jeg pleier spørre på facebook om noen kunne være interessert i å bo hos meg. Mange som gjør det for en vinflaske eller noe Heldigvis har jeg alltid kattepass,reiser veldig mye så det er viktig at kattene har det bra. Her i Oslo er det noe som heter Talk 2 the Paw som kommer hjem til pus og mater/koser etc. Burde finnes noe tilsvarende flere steder i Norge. Hva med naboen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå