AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Jeg startet å få kviser i 6. Klasse og pga alder visste jeg ikke hva jeg kunne gjøre med det, så jeg lot det bare være. Det var hovedsakelig i pannen. I 8. Klasse begynte jeg på epiduo som hjalp i begynnelsen men virkningen stoppet. Jeg startet da på p-piller, Yasminelle 28 (jeg går på disse fortsatt) og kvisene forsvant mer eller mindre helt. Jeg fikk fortsatt små utbrudd uken før menstruasjon. Sent i 2014, fikk jeg plutselig små kviselignende nupper i "klynger" i hele ansiktet, spesielt rundt munnen. Jeg og min mor trodde det var en allergisk reaksjon så jeg selvmediserte meg og startet å bruke hydrokortison 1%. Sluttet jeg ett par dager, blusset det opp igjen. Det var helt forferdelig. Denne kremen brukte jeg helt fram til Mai i år. Etter å ha søkt på nett har jeg en mistanke om det kan være perioral dermatitt. Så jeg fant en krem som jeg leste andre har brukt hovedsakelig for roscea kalt rozex. Som også fungerte i rundt en uke.. Etter mistanken om perioral dermatitt sluttet jeg umiddelbart på kortisonkremen. Jeg gikk til lege og ble fortalt at jeg kunne fortsette på Rozex og jeg sa jeg ville gå på antibiotika, jeg fikk time den 14. Juni og gikk til legen og huden var OK, men legen utelukket antibiotikapillene. Jeg fikk resept på Dalacin i flytende form som jeg smører på huden sammen med differin krem. Dette har jeg nå gått på i 8 dager og huden min er helt forferdelig. Jeg har masse kviser, tørr hud og er rød i hele ansiktet. Jeg er lei av at dette styrer livet mitt og ødelegger selvtilliten min, som det har gjort i 6 år nå. Jeg er desperat etter råd.. Merk, selvfølgelig har jeg vasket ansiktet morgen og kveld med ansiktsvask. Og bruker sminke mer eller mindre hver dag, men ikke nå og er lite selvsikker og ukomfortabel uten sminke. Anonymkode: d67c6...812
Sandie Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 (endret) Det høres ut som huden din har blitt tørr og irritert av Rozex,Differin og Dalacin.Har selv brukt Differin,og endt opp med kjempetørr og ømfintlig hud.Kviseproblemet ble ikke mindre for min del.. Jeg ville tatt en tur til hudlege,og kanskje hudpleier ettepå for å få råd om riktige produkter.Uren hud som samtidig er tørr kan være vanskelig å behandle uten profesjonell hjelp. Ellers finnes det en serie på apoteket som heter Clean Start.De har mange bra produkter som ikke bare tørker ut huden..bl.annet denne: https://www.vitusapotek.no/clear-start-hydrating-lotion-60ml/p/912030 Endret 22. juni 2016 av Sandie
Gjest Morrissona Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 2 timer siden, Sandie skrev: Det høres ut som huden din har blitt tørr og irritert av Rozex,Differin og Dalacin.Har selv brukt Differin,og endt opp med kjempetørr og ømfintlig hud.Kviseproblemet ble ikke mindre for min del.. Jeg ville tatt en tur til hudlege,og kanskje hudpleier ettepå for å få råd om riktige produkter.Uren hud som samtidig er tørr kan være vanskelig å behandle uten profesjonell hjelp. Ellers finnes det en serie på apoteket som heter Clean Start.De har mange bra produkter som ikke bare tørker ut huden..bl.annet denne: https://www.vitusapotek.no/clear-start-hydrating-lotion-60ml/p/912030 Ok, tusen takk!
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 Uff, kjenner meg igjen 😔 Jeg vil gjerne anbefale deg Rich Moisturising cream fra Elixir. Denne http://www.elixircosmeceuticals.no/produkter/rich-moisturizing-cream/ Den roer ned huden min veldig bra. Det er det beste jeg har smurt på huden min på lang tid, og huden min har vært igjennom mye av det samme som din. Jeg har ingen anbefalinger mot kvisene dine bortsett fra Isotretinoin dessverre. Det er jo en siste utvei, men ingen produkter mot uren hud har hjulpet meg. Eneste som virker er de pillene. Anonymkode: 23a56...6c2
Gjest Morrissona Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Uff, kjenner meg igjen 😔 Jeg vil gjerne anbefale deg Rich Moisturising cream fra Elixir. Denne http://www.elixircosmeceuticals.no/produkter/rich-moisturizing-cream/ Den roer ned huden min veldig bra. Det er det beste jeg har smurt på huden min på lang tid, og huden min har vært igjennom mye av det samme som din. Jeg har ingen anbefalinger mot kvisene dine bortsett fra Isotretinoin dessverre. Det er jo en siste utvei, men ingen produkter mot uren hud har hjulpet meg. Eneste som virker er de pillene. Anonymkode: 23a56...6c2 Jeg er livredd for isotretionin, de erfaringene jeg har sett og hørt om er som regel tenåringer i amerika med mye mer utvalg og billigere produkter enn det du får tak i Norge. Og bivirkningene skremmer meg. Hvilke produkter brukte du og hvordan var prosessen generelt med tanke på bivirkninger osv.?
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #6 Skrevet 23. juni 2016 13 timer siden, Morrissona skrev: Jeg er livredd for isotretionin, de erfaringene jeg har sett og hørt om er som regel tenåringer i amerika med mye mer utvalg og billigere produkter enn det du får tak i Norge. Og bivirkningene skremmer meg. Hvilke produkter brukte du og hvordan var prosessen generelt med tanke på bivirkninger osv.? Jeg mistet hår, ble stiv i leddene og veldig tørr i både hodebunnen, huden og leppene av Isotretinoin. Jeg tror jeg har brukt nesten alt som er av produkter 😅 Noe spesielt noe lurer på? Mot urenheter brukte jeg Jan Marini. Det holdt det litt i sjakk, men ble ikke kvitt det kun med produkter. Anonymkode: 23a56...6c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå