Gå til innhold

Alene + mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hva liker dere å lage til dere selv, type middag, når dere er alene hjemme?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pomfri og sånne en posjons biffer fra first price :)

Anonymkode: f2c6d...661

Skrevet

Bakt potet med bacon og ost, suppe, salat. Ellers er det litt for lett å bestille takeout og da blir det ofte pizza eller kinamat. 

AnonymBruker
Skrevet

Pizza, taco, pasta, lasagne, kyllingtoast, kyllinglår/-vinger/-klubber, kyllingnuggets, fiskepinner, fiskegrateng, ovnsbakt laks...... Listen bare fortsetter. Det eneste jeg ikke lager til meg selv når jeg er alene er matretter med dyre råvarer (student) og matretter med mange komponenter. 

Anonymkode: e5214...475

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tortillafser med kylling og salat hvitløksdressing. Eller taco, nachos, eller brødskiver med stekt egg. Forskjellige pastaretter. Noen ganger så usunt og enkelt som pasta med ost, hvitløk og ketchup. Pasta med stekt sopp og creme fraiche og litt blåmuggost. 

Eller kjøper noe ute, sushi foreksempel! 

Anonymkode: b7072...e88

AnonymBruker
Skrevet

Fisk i skjell... En av mine svakheter, barndomsmatrett som ikke mann og barn liker så godt.

Ellers går det i salat, omelett, bakt potet, ostesuffle og pastaretter, litt etter hvor mye tid jeg har og hvor god jeg er til å planlegge. Er jeg i dårlig form blir det Findus sin pasta carbonara som vel er så langt fra orginalen som man kan komme (lager meg av og til ordentlig carbonara også...).

Anonymkode: 6c910...e75

• Liker 1
Skrevet

Det som jeg har satt opp i kalenderen min at jeg skal lage. Som vist under. Oppskriftene er fra diverse ukemeny-sider på nettet. På kjøkkenet bruker jeg nettbrett-versjonen når jeg lager maten.

Matkalender.png

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, sofie777 skrev:

Det som jeg har satt opp i kalenderen min at jeg skal lage. Som vist under. Oppskriftene er fra diverse ukemeny-sider på nettet. På kjøkkenet bruker jeg nettbrett-versjonen når jeg lager maten.

Matkalender.png

Hva slags kalender er dette? Den så lur ut!

Skrevet
8 minutter siden, elvital skrev:

Hva slags kalender er dette? Den så lur ut!

Det er en kalender der man kan lagre oppskrifter fra nettsider. Man kan også lage handlelister direkte, men det har jeg en annen app/nettside til (Out of Milk). De første 100 oppskriftene er gratis, så må man betale 50 kroner hver tredje måned for så mange oppskrifter man vil etter det. Nettsiden heter Say Mmm og den finnes som sagt også som mobilversjon. Jeg har i skrivende stund 471 oppskrifter som jeg setter meg ned en time i uken og finner nye av. Har lagt inn middager til litt inn i august, så jeg trenger ikke å lure noen gang. Den gjør det også lettere å handle mat. Kunne ikke klart meg uten. Spiser veldig variert, noen retter går det 2-3 uker før jeg spiser igjen, andre har jeg ikke spist mer enn en gang.

• Liker 1
Skrevet

Wok med rester, grønnsaker osv

Bakt søtpotet

Tacolefse med enten karbonadedeig, svinekjøtt, linser, kylling eller laks/ørret (basically hva som helst :P )

Spaghetti med linser eller kjøttdeig i tomatsaus, (lettere å porsjonere med linser)

Salat med div pasta og kikerter/skinke osv

Suppe :P 

Skrevet

Jeg elsker ovnsstekte poteter, så ofte spiser jeg kun det til middag. Ellers blir det ofte laksewok, fiskesuppe, lapskaus fra pose, kylling og ris eller pizza.

AnonymBruker
Skrevet

Wok.

Anonymkode: 9ceec...461

Skrevet

Da lager jeg som regel speltlompe-enchiladas med kylling, vårløk og paprika. Har guacomole til.

Ellers så kjøper jeg sushi.

Er også glad i tapas, men da pleier jeg å invitere noen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enten ingenting, wok eller spaghetti og kjøttdeig. Kjøp deg matboksen slik at du kan porsjonere restene og spise seinere. Billig når du plutselig har mat for 3 dager, isteden for å kjøpe ferdig porsjoner i Fjordland etc...

Anonymkode: 742af...a2c

Skrevet

jeg følger kanalen "tasty" på facebook.
alltid masser av gode oppskrifter.

• Liker 1
Skrevet

Lager mye forskjellig, men fiskeburger, speltlompepizza, sashimi osv er veldig enkelt og kjapt å lage når man er aleine 😊

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Sarah Dee skrev:

Jeg elsker ovnsstekte poteter, så ofte spiser jeg kun det til middag. Ellers blir det ofte laksewok, fiskesuppe, lapskaus fra pose, kylling og ris eller pizza.

Jeg elsker det også, men jeg klarer ikke å spise det uten kjøtt til. Hva er det du pleier å spise det til dersom du har det til noe? 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker det også, men jeg klarer ikke å spise det uten kjøtt til. Hva er det du pleier å spise det til dersom du har det til noe? 

De få gangene jeg spiser det med noe, så er det koteletter, hamburger/fiskeburger/kyllingburger (kutter ofte brødet om jeg har poteter til) eller biff. Kyllinglår tror jeg også er godt til. Hiver også gjerne noen andre grønnsaker oppi potetformen (gulrøtter, rødbeter, søtpotet, løk, squash, brokkoli osv.) I helgene lager jeg bernaisesaus eller annen saus til - eller spiser det med ketchup. Jeg tror også stekte poteter kan være godt med guacamole til, så det skal jeg prøve en gang.

Skrevet
5 timer siden, Tigerstaden skrev:

Hei,

Hva liker dere å lage til dere selv, type middag, når dere er alene hjemme?

Det samme som når jeg ikke er alene, bare tilpasset for en (ellers sparer jeg restene til neste dag) I min verden så finnes det ikke noe spesiell mat man spiser alene eller på andre tidspunkter e.l

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Lager de tingene barna ikke liker, eller som mannen ikke tåler. Da går det mye i spicy-mat, noe meksikansk eller noe. Quesedilla for eksempel. Lager ofte noe enkelt fordi jeg er lat, og når barna ikke er til stede hender det at jeg ikke nødvendigvis lager den sunneste maten (dropper grønnsakene hehe) :) . 

Anonymkode: 3d2f6...2c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...