Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du med det?

Kort eller langt?

Frisyre eller bare la det gro og ta tuppene? 

Sette det opp? Hvordan da?

Rette det ut hver dag? 

Bilder og inspirasjon? Har jeg det rett ned så irriterer jeg vettet av meg. Det er så varmt, fordi det er tykt, og jeg får det i ansiktet. Hestehale etc sliter veldig på håret ser jeg. Bad hair day.. hjelp?

Anonymkode: e9d65...de7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker egentlig bare å samle det opp til en topp oppå hodet. Tror utretting av håret sliter mer en hestehale.

Anonymkode: abcb7...7cb

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker egentlig bare å samle det opp til en topp oppå hodet. Tror utretting av håret sliter mer en hestehale.

Anonymkode: abcb7...7cb

Ja, hehe, men det er litt kjedelig "sveis", og jeg kler egentlig best å ha det ned. Men blir varmt ja. 

Frisøren sa at jeg ikke kan ha bob, f.eks. De lagde et stort nummer ut av det sist jeg var der og klipte endel. Alle kom forbi og utbrøt "oi, så mye hår". Så har det heller bare langt.... Får ha det ned når det er kuldegrader da :P !!!

AnonymBruker
Skrevet

Tykt hår er jo fint. Du kan tynne ut håret hos frisør, evt. klippe det litt opp foran - og selvfølgelig rette det. 

Anonymkode: e04e5...8ff

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tykt hår er jo fint. Du kan tynne ut håret hos frisør, evt. klippe det litt opp foran - og selvfølgelig rette det. 

Anonymkode: e04e5...8ff

Bildeeksempler? :)

Skrevet

Har selv ganske tykt bølgete hår som kan være en pest og en plage til tider.

Normalt så har jeg det i hestehale for å få det vekk fra ansiktet og personlig synes jeg at "store" hestehaler seg ganske pent ut. Dersom jeg har håret løst er det ganske flatt på toppen av hodet på grunn av all vekten til håret, og i så fall må jeg enten bruke volum mousse eller en god del hårspray. Liker også veldig godt å ha håret i en "half ponytail", ser veldig flott ut dersom man har bølger eller krøller. 

Håret mitt er passe langt, 1-1,5 dm fra midjen. 

Jeg lar det bare gro og tar tuppene. Ansiktsformen min er ganske rund og derfor vil langt hår gjerne gi meg et mer smalt ansikt. Likevel pleier jeg å få det klippet opp litt og få en bueform, dette gjør at håret virker mindre "tungt". Jeg har aldri tynnet håret ut for det tør jeg ikke, elsker tykt hår selv om det kan være vanskelig å håndtere.

Jeg setter aldri håret opp fordi det krever flere strikker (som ryker) og flisespenner. dersom jeg prøver å sette håret i dult detter den ofte bare ned på grunn av vekten. Dersom jeg skal ut pleier jeg heller å freshe opp hestehalen med flette på sidene eller noe lignende. 

Retting har jeg gitt opp på helt. Har prøvd så mange ulike rettejern, men det ender bestandig opp med at jeg må gå gjennom samme seksjon flere ganger uansett hvor lite hår som er i jernet. Dersom jeg ønsker rett hår bruker jeg varmespray i nydusjet hår og føner det med kam og rullebørste. Dette tar rundt en time og jeg må gjerne sette opp deler av håret for å få alt "rettet", men resultatet blir fint. Kan eventuelt bruke rettejern på småhårene som stikker ut. 

Har ingen fulle bilder av håret mitt foreløpig, men kan poste hvis jeg finner noen :) Har du prøvd strikker som ikke sliter fully så mye på håret?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...