anneira Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Jeg tenkte å prøve å være i ketose i ti dager. Jeg har aldri vært i ketose før og lurer på hvordan det vil bli med f eks jogging? Vil det bli et ork uten å ha noe karbs å gå på?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 Jeg presterer bedre uten karbo på mølla... Både raskere og lengre. Anonymkode: c13e3...388
anneira Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2016 Å?! Jeg trodde musklene trengte karbo på utholdenhet, nå var jeg forberedt på et voldsomt slit på johgeturene
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 Så lenge kroppen er vant med å bruke fett som energikilde så funker det godt som gull. Men dersom du skal ha lavkarbo i kun 10 dager så vil nok kroppen slite litt. http://www.runnersworld.com/newswire/do-low-carb-diets-improve-endurance-performance Anonymkode: c13e3...388
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 Hummm... jeg får prøve meg litt frem kanskje... Kan jeg forvente meg noe spesielt de første dagene? Som uvel, kvalme, at jeg blir sur eller noe? Kan man drikke sukkerfri brus, sukkerfrie pastiller og tyggegymmi i ketose? Anonymkode: 77fa8...96f
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #6 Skrevet 22. juni 2016 Jeg merket ikke noe til kvalme eller noe slikt. Har hørt om andre som har gjort det. Jeg er ikke strikt, maks 50 g karbo om dagen. Ja, tror du kan ta sukkerfri brus og pastiller og slikt. Nå er hele ideen med lavkarbo at man spiser naturlig mat, så i utgangspunktet er jo 'ikke lov'. Men nå er jeg ikke så firkanta. Finn det som passer for deg. Noen kommer jo i ketose med inntak opptil 70 g karbo om dagen, så prøv deg litt fram. Jeg liker maten veldig veldig godt :D Les litt inn på lavkarbo-forumet, masse nyttig der. Også er det ei som har en god blogg: lavkarbotips heter den. lesscarbs.se liker jeg også godt. Man finner mye spennende på nett, og instagram. Søk på lchf Anonymkode: c13e3...388
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #7 Skrevet 22. juni 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg merket ikke noe til kvalme eller noe slikt. Har hørt om andre som har gjort det. Jeg er ikke strikt, maks 50 g karbo om dagen. Ja, tror du kan ta sukkerfri brus og pastiller og slikt. Nå er hele ideen med lavkarbo at man spiser naturlig mat, så i utgangspunktet er jo 'ikke lov'. Men nå er jeg ikke så firkanta. Finn det som passer for deg. Noen kommer jo i ketose med inntak opptil 70 g karbo om dagen, så prøv deg litt fram. Jeg liker maten veldig veldig godt :D Les litt inn på lavkarbo-forumet, masse nyttig der. Også er det ei som har en god blogg: lavkarbotips heter den. lesscarbs.se liker jeg også godt. Man finner mye spennende på nett, og instagram. Søk på lchf Anonymkode: c13e3...388 Tusen takk for svar! Jeg gleder meg til å komme i gang, kjenner jeg! Har spist ca 40 g karbo i dag. Så blir det vel til at jeg prøver å komme under 20 i morgen. Det blir rart å plutselig skulle spise så mye fett :D Anonymkode: 77fa8...96f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #8 Skrevet 23. juni 2016 Den 22.6.2016 at 20.41, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Jeg gleder meg til å komme i gang, kjenner jeg! Har spist ca 40 g karbo i dag. Så blir det vel til at jeg prøver å komme under 20 i morgen. Det blir rart å plutselig skulle spise så mye fett :D Anonymkode: 77fa8...96f Jeg har tatt en gradvis nedtrapping. Først til 100 g, deretter 70 g og prøver nå rundt 50 g. Det er en omveltning for kroppen å skal bytte energikilde. Digger lavkarbo, så masse utrolig god mat! Dessverre så blir man fort mett, så magen blir mett lenge før øynene *lol* Bare ikke vær for streng med deg selv, finn det som passer deg. Lavkarbo er forresten ikke en diett, men en livsstil Anonymkode: c13e3...388
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #9 Skrevet 23. juni 2016 Ja, masse god mat Dette er den første "strenge" dagen, tipper jeg har fått i meg 20 g karbo. Og nærmere 3000 kalorier.. Jeg ligger vel vanligvis på mellom 1500 og 2000 kcal, også skal jeg miste kilo av 3000? Jaja, dette var jo tross alt første dagen... Men altså... er det noen her som er på lavkarbo/ketose som får i seg så mye kalorier OG går ned i vekt? Anonymkode: 77fa8...96f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå