AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Jeg er en av dem som har fått baksmell på skatten - tre tusen kroner. Jeg er e-bruker og får ligningen på Altinn. Var inne på Altinn nå nettopp for å sjekke om de har sendt fakturaen dit, men det var den ikke. Noen som vet når regningen egentlig kommer? Er det fra nå av og to uker fremover i tid, sånn som med oppgjøret til de som får igjen? På utskriften av Skatteoppgjør 2015, så står egentlig det jeg trenger for å betale allerede nå. Det står "Bankkonto for skatt" og lenger nede "Ved betaling må følgende KID nummer benyttes". Så er det bare å betale nå da, eller kan det bli krøll med fakturaen som sendes ut snart da? Er egentlig mest interessert i å betale så fort som mulig, og bli ferdig med det. Ser ikke noe poeng i å vente i ukesvis. Anonymkode: f3bff...aa9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 Det er det. 3.000 er forøvrig en ganske hyggelig baksmell, jeg fikk 120.000 Anonymkode: 79506...61e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 De skulle ha blitt betalt 15. juni? Anonymkode: a7045...daa 1
Kristanna Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 Man får ikke faktura. Man bruker opplysningene som står på selvangivelsen, og betalingsfristen har vært. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 Da jeg fikk baksmell i fjor, kom fakturaene(jeg skyldte litt mer, så summen ble delt i to) i juli og august, tror jeg? Eller august og september, deromkring. Og ja, du kan sikkert bare betale nå. Jeg vil i alle fall tro det, siden de skriver at du kan velge å betale det nå. Anonymkode: bfde6...5a6 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #6 Skrevet 22. juni 2016 De kommer senere. Første fristen er vel 30.september tror jeg. Og siste er 30.oktober. Fristen for å betale baksmell rentefritt var 31.mai. Jeg har selv fått en kraftig baksmell og nedbetaler litt etter litt. Betalingsinfo fulgte jo med ligningen du fikk. Anonymkode: 9b8da...2c8 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #7 Skrevet 22. juni 2016 https://www.skatteetaten.no/no/Person/Skatteoppgjor/Restskatt/ Anonymkode: 08800...6fc
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #8 Skrevet 22. juni 2016 Får du smell får du en faktura som skal betales innen 20. august om summen er på under 1000. Dersom den er over deles det i to, første forfall er 20. august og andre er 24. september. Du får regningen på altinn siden du er e-bruker, men når den kommer vet jeg ikke. Sikkert ikke veldig langt unna. Anonymkode: 35cbe...106 2
makkapakka Skrevet 22. juni 2016 #9 Skrevet 22. juni 2016 (endret) For deg som får skatteoppgjøret i juni, er tidligste forfallsfrist 20. august - både for restskatt over og under 1000 kr. og du får faktura i altinn Endret 22. juni 2016 av makkapakka 2
draug 75 Skrevet 22. juni 2016 #10 Skrevet 22. juni 2016 Betal fortest mulig, om så med opplysningene som framgår på oppgjøret. Om så kan du gå til kemneren med beløpet i kontanter og si dette er skatteoppgjøret for ... I og med at det går renter på beløpet, bør du absolutt ikke vente på faktura.
Thorn Skrevet 22. juni 2016 #11 Skrevet 22. juni 2016 (endret) 11 minutter siden, draug 75 skrev: Betal fortest mulig, om så med opplysningene som framgår på oppgjøret. Om så kan du gå til kemneren med beløpet i kontanter og si dette er skatteoppgjøret for ... I og med at det går renter på beløpet, bør du absolutt ikke vente på faktura. Rentene er vel allerede utregnet? De vil vel ikke løpe mellom oppgjør og innbetaling? Edit: ser på skattetaten at rentene løper fram til første forfall. Like greit å få det fort unna da, ja. Endret 22. juni 2016 av Thorn 2
Mis(s)Understood Skrevet 22. juni 2016 #12 Skrevet 22. juni 2016 (endret) 13 minutter siden, Kristanna skrev: Man får ikke faktura. Man bruker opplysningene som står på selvangivelsen, og betalingsfristen har vært. Betalingsfristen for restskatt har ikke vært nei. Den er 20. august. Elektroniske brukere får faktura med betalingsinfo. i Altinn. Andre får fakturaen(e) i posten. Tillegg: Renten er alt påløpt og inkludert i totalbeløpet ja. Ingenting å spare på å betale i dag vrs 20. august. Endret 22. juni 2016 av Mis(s)Understood 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #13 Skrevet 22. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: De skulle ha blitt betalt 15. juni? Anonymkode: a7045...daa Hva skulle ha blitt betalt 15. juni? Ikke restskatten iallfall, den har man betalingsfrist i august med å betale. Anonymkode: f3bff...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #14 Skrevet 22. juni 2016 11 minutter siden, Kristanna skrev: Man får ikke faktura. Man bruker opplysningene som står på selvangivelsen, og betalingsfristen har vært. Nå surrer du fælt, tror jeg? Betalingsfristen for første avdrag (hvis man har over 1000 kr i baksmell, deles den i to) er ikke før i august. Det står HER blant annet. Mulig du tenker på det at man kan betale på forskudd, for å unngå renter på restskattbeløpet? Den fristen var i slutten av mai. Men det gadd jeg ikke, for jeg visste for det første ikke eksakt på krona hvor mye restskatten ville bli på, og rentene ville uansett være småpenger. Jeg ser at det er ført opp 21 kr i renter på Skatteoppgjøret.... Anonymkode: f3bff...aa9
Thorn Skrevet 22. juni 2016 #15 Skrevet 22. juni 2016 17 minutter siden, Mis(s)Understood skrev: Tillegg: Renten er alt påløpt og inkludert i totalbeløpet ja. Ingenting å spare på å betale i dag vrs 20. august. Ah, så renten som er med i oppgjøret er allerede beregnet frem til 20. august? Det virker logisk, ja! Takk for info! 1
Mis(s)Understood Skrevet 22. juni 2016 #16 Skrevet 22. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå surrer du fælt, tror jeg? Betalingsfristen for første avdrag (hvis man har over 1000 kr i baksmell, deles den i to) er ikke før i august. Det står HER blant annet. Mulig du tenker på det at man kan betale på forskudd, for å unngå renter på restskattbeløpet? Den fristen var i slutten av mai. Men det gadd jeg ikke, for jeg visste for det første ikke eksakt på krona hvor mye restskatten ville bli på, og rentene ville uansett være småpenger. Jeg ser at det er ført opp 21 kr i renter på Skatteoppgjøret.... Anonymkode: f3bff...aa9 Og jeg regnet på det, og bommet med 180 kroner (inkl. renter), så de skal jeg legge i nettbanken nøyaktig på forfallsdato når regningen kommer. "Litt" irritert på meg selv over at jeg ikke la på 200 kroner da jeg finregnet i april.
draug 75 Skrevet 22. juni 2016 #17 Skrevet 22. juni 2016 31 minutter siden, Thorn skrev: Rentene er vel allerede utregnet? De vil vel ikke løpe mellom oppgjør og innbetaling? Edit: ser på skattetaten at rentene løper fram til første forfall. Like greit å få det fort unna da, ja. Rentene løper helt til siste krone er betalt.
Thorn Skrevet 22. juni 2016 #18 Skrevet 22. juni 2016 8 minutter siden, draug 75 skrev: Rentene løper helt til siste krone er betalt. Men hvis det stemmer som Mis(s)understood sier at rentene frem til 20. august allerede er lagt på vinner man jo ingenting på å betale nå? Strengt tatt taper man jo heller rentene man får ved å ha pengene på egen konto lengst mulig?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #19 Skrevet 22. juni 2016 Et øyeblikk siden, draug 75 skrev: Rentene løper helt til siste krone er betalt. Det gjør det IKKE. Du tar feil. Når du får Skattelikningen, så står beløpet iNKL renter på papiret, og dette endrer seg ikke i løpet av sommeren og frem til man betale giroen i august. Anonymkode: f3bff...aa9 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #20 Skrevet 22. juni 2016 Blingset på datoene gitt. Flaks at jeg klikket inn på denne tråden, for jeg mente/trodde at siste innbetaling var i oktober. Da hadde det vært utrolig flaut hvis jeg hadde misset datoen. Ser for meg at de sender krav om trekk i lønn til jobben min. Min store skrekk! Jeg er ikke ts, men takker så veldig for informasjonen😊 Anonymkode: 9b8da...2c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå