Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har prøvd å bli gravid i 1 år nå. Var veldig gira å spent de første månedene, å hver månede tok jeg test i håp om at "denne gangen....😀".

Men 1 år nå. Har vært hos gynekolog, han kunne ikke se noe på ultralyd, sa at det så bra ut der.

Å tar eggløsningstester fra billigetester. Det står at teststreken skal være like mørk, eller mørkere enn kontrollstreken. Den ble mørk, men fremdeles lysere enn kontrollstreken. Kan det være at det ikke er høyt nok nivå av hormonet den måler da? Eller skulle jeg tatt en test noen timer senere? Hvor lenge er det mulig å få en så tydelig strek? For tok jo testen i ca 10 dager rundt da jeg skulle ha EL, men den ble liksom aldri sånn som bruksanvisning sa at var positiv... Å så ble den bare svakere og svakere de neste dsgene

Andre med erfaring av slike tester? 

Hilsen frustrert 😞

Anonymkode: 2ee49...4f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri fått en positiv el test, men har da blitt gravid to ganger ( mistet dessverre begge) men eggløsning må jeg ha hatt...

Anonymkode: 9d5b7...582

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk aldri positive tester før jeg begynte å teste sent på ettermiddagen/tidlig kveld, i stedet for morgenurin. Hormonet som styrer eggløsningen stiger utover dagen, så det er lettere å fange opp riktig resultater da. Forsøk å holde deg i noen timer hvor du ikke drikker så mye, og rest sånn mellom 15-20.00 en gang, og test til faste tider. Da får jeg positive tester! Bruker også strimmel fra billige-tester.no.

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri fått en positiv el test, men har da blitt gravid to ganger ( mistet dessverre begge) men eggløsning må jeg ha hatt...

Anonymkode: 9d5b7...582

Aw håper neste går bra! Takk for svar! :-) 

Skrevet
20 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg fikk aldri positive tester før jeg begynte å teste sent på ettermiddagen/tidlig kveld, i stedet for morgenurin. Hormonet som styrer eggløsningen stiger utover dagen, så det er lettere å fange opp riktig resultater da. Forsøk å holde deg i noen timer hvor du ikke drikker så mye, og rest sånn mellom 15-20.00 en gang, og test til faste tider. Da får jeg positive tester! Bruker også strimmel fra billige-tester.no.

Jeg jobber fra kl 14, å er ikke hjemme mellom kl 13-22, har testet morgen og kveld nå for å se 😂 men skal den vise positivt mange timer? Skjønner ikke helt hvor lenge det hormonnivået er høyt?

Skrevet

Er dette mørkt nok? Er det positivt? Dette er fra morraen da.

DSC_0099.JPG

Skrevet

Jeg ville målt temperaturen i et par sykluser, så ser du at du faktisk har eggløsning. Kanskje kommer den på et litt annet tidspunkt enn hva du forventer?

• Liker 1
Gjest Sisti
Skrevet

Har mannen sjekket seg, da? Hjelper jo lite at du har EL hvis problemet ligger hos han.  

Og gynekologen bør sjekke vha blodprøver om du har EL. Selv med positiv EL-test er det ikke sikkert du faktisk har EL. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si jeg syntes EL tester er noe stort tull. De blir sjeldent positive, og hvis det virkelig er slik at man bare har et vindu på 1-2 timer i løpet av en dag i mnd. de blir positive, så mister de jo helt sin hensikt. Jeg fikk heller aldri positiv test, men har blitt gravid. Kommer aldri til å bruke det igjen, bare en kilde til irritasjon. Bedre å bare kjøre på med sex annenhver dag og la det stå til...

Anonymkode: 36751...a82

• Liker 2
Skrevet
Den 24.6.2016 at 12.35, Sisti skrev:

Har mannen sjekket seg, da? Hjelper jo lite at du har EL hvis problemet ligger hos han.  

Og gynekologen bør sjekke vha blodprøver om du har EL. Selv med positiv EL-test er det ikke sikkert du faktisk har EL. 

Vi har fått time i august. Meg og mannen har tatt blodprøver, å skal levere en prøve fra han da. Siden den må være fersk. Så skal vi høre da hva se har å si. Glemt å si det, men han har ei datter fra før, 7 år gammel. Så kan liksom ikke tro det er noe galt.

Hva er vitsen med EL tester da? Bare for å tjene penger på de som ønsker å bli gravid? Tenkte selv at "jeg skal bare ta det med ro, å ikke stresse med det, så skjer det av seg selv". Men når månedene gikk, å det aldri ble noen positiv test, begynte jeg bare å sluke alt sånt som jeg trodde kunne hjelpe...

Gruegleder meg til timen! OM det er noe galt, kanskje vi kan få noe hjelp da? 

Takk for svar alle! Krysser fingrene for at det bare er den teite testen 😜

• Liker 1
Skrevet
Den 23.6.2016 at 16.48, MTS skrev:

Jeg ville målt temperaturen i et par sykluser, så ser du at du faktisk har eggløsning. Kanskje kommer den på et litt annet tidspunkt enn hva du forventer?

Tid skal man måle tempen? Det er litt vanskelig å måle til samme kl slett hver dag for jeg jobber skift. 

Gjest Sisti
Skrevet
9 timer siden, Dame91 skrev:

Vi har fått time i august. Meg og mannen har tatt blodprøver, å skal levere en prøve fra han da. Siden den må være fersk. Så skal vi høre da hva se har å si. Glemt å si det, men han har ei datter fra før, 7 år gammel. Så kan liksom ikke tro det er noe galt.

Hva er vitsen med EL tester da? Bare for å tjene penger på de som ønsker å bli gravid? Tenkte selv at "jeg skal bare ta det med ro, å ikke stresse med det, så skjer det av seg selv". Men når månedene gikk, å det aldri ble noen positiv test, begynte jeg bare å sluke alt sånt som jeg trodde kunne hjelpe...

Gruegleder meg til timen! OM det er noe galt, kanskje vi kan få noe hjelp da? 

Takk for svar alle! Krysser fingrene for at det bare er den teite testen 😜

Vitsen er jo at det gir en indikasjon på når man har EL, så det er lettere å planlegge. Det er bare ikke en veldig sikker indikasjon, og som du opplever kan det fort skape forvirring. Blodprøver vil gi bedre svar. Og ja, er det noe galt får dere jo hjelp! Trenger ikke være vanskelig heller. Bra at dere får utredning! 

Mye kan skje på 7 år med sædkvaliteten, så det er fortsatt mulig han er problemet. Dere kan også bare ha hatt uflaks foreløpig - plutselig sitter spira! 

Siden du jobber skift kan temping være litt vanskelig ja, siden det helst skal måles på samme klokkeslett og med en gang man har våknet. Men tror jeg har lest om andre skiftarbeidere som synes temping fungerer likevel? Er nok ganske individuelt. 

Skrevet
22 timer siden, Dame91 skrev:

Tid skal man måle tempen? Det er litt vanskelig å måle til samme kl slett hver dag for jeg jobber skift. 

Jeg var ikke helt nazi på det, sov jeg lenge i helgene så lot jeg være å tempe den dagen. Våknet jeg mellom 6 og 8 tempet jeg. Stod da opp av senga med en gang jeg våknet og målte på badet. Kun en desimal på termometeret. Det var ganske tydelig likevel når jeg hadde hatt eggløsning. Registrerte på en app som heter womanlog.

Har pcos, og da er det visst sånn at el-tester ikke funker så bra.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...