OppNedPåAlt Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Jeg har i hele studietiden vært medlem i både Tekna og NITO, den gang bare for å være med på det kule som skjer. Nå er jeg ute i arbeidslivet og tenker at det er nyttig med en fagforening. Men jeg trenger vel ikke å være med i begge... Har dere noen tanker om hva som er best av de to? Har de ulike fordeler, passer de for forskjellige ingeniører?
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 Du må nesten slå opp på hjemmesidene og undersøke hvilke fordeler de tilbyr, og hvilken som er mest gunstig for deg. Du kan også sjekke om arbeidsplassen din har en lokalforening, det kan være greit om de har det. Jeg meldte meg inn i Tekna, ettersom forsikringsordningene der var meget gunstige, og jeg får samboerrabatt siden mannen også er medlem der. Anonymkode: ab018...c13
Rosalie Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 Jeg har valgt NITO. Både fordi NITO-klubben på jobb er stor, mens det kun er tre Tekna-medlemmer, samt at Tekna er medlem av Akademikerne som politisk hele tiden går mot høyresiden, mens NITO er uavhengig og som heller ikke flagger politisk farge. 1
OppNedPåAlt Skrevet 23. juni 2016 Forfatter #4 Skrevet 23. juni 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må nesten slå opp på hjemmesidene og undersøke hvilke fordeler de tilbyr, og hvilken som er mest gunstig for deg. Du kan også sjekke om arbeidsplassen din har en lokalforening, det kan være greit om de har det. Jeg meldte meg inn i Tekna, ettersom forsikringsordningene der var meget gunstige, og jeg får samboerrabatt siden mannen også er medlem der. Anonymkode: ab018...c13 På min arbeidsplass er det 5 NITO medlemmer, ingen Tekna medlemmer. Får sjekke betingelsene litt mer nøye ja. 12 timer siden, Rosalie skrev: Jeg har valgt NITO. Både fordi NITO-klubben på jobb er stor, mens det kun er tre Tekna-medlemmer, samt at Tekna er medlem av Akademikerne som politisk hele tiden går mot høyresiden, mens NITO er uavhengig og som heller ikke flagger politisk farge. Det med politisk side har jeg ikke tenkt på faktisk. Uavhengig er bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå