AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Vi tenkte å dra på ferie i vinter til varmere strøk og har funnet et bra hotell som ikke er alt for dyrt. Problemet er at det er bare en dobbeltseng der med en sprinkelseng til barnet som blir 4 år i februar. Å oppgradere til familierom blir dobbelt så dyrt på samme hotell. Han kan selvfølgelig sove sammen med oss i dobbeltsengen, men av erfaring så sover vi alle best i separate senger. Er det innfor med 4åring i sprinkelseng? Hjemme så har han slutten med sprinkelseng rett etter han fylte 2. Anonymkode: 42780...827
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 Innafor er det jo, så lenge han er enig i det selv. Spørsmålet er jo bare om det blir plass, vår treåring ville fått det veldig trangt i ei sprinkelseng nå. Anonymkode: 52057...7c8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 Vil han det selv da? Så lenge han syns det er greit, så er det jo bare å ha han der.. Her kaller 4åringen sprinkelseng for fengsel, tror neppe han hadde likt å sove i en.. Anonymkode: 274ad...3fc 1
Hactar Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 Jeg ville prøvd det ut hjemme først. Ingenting galt med sprinkelseng i seg selv, men min klarte ikke sove i det i den alderen. Han var blitt så stor at han viklet armer og bein inn i sprinklene og våknet av at han satt fast.
Aamu Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 Spørs hvor stor sengen er, ja. Jeg tenker at en 4-åring er for stor, men overlever sikkert 1
MapleSirup Skrevet 22. juni 2016 #6 Skrevet 22. juni 2016 Foreslår å hekte av den ene langsiden og utvide sengen med en stol e.l. 1
stjernefrukt Skrevet 22. juni 2016 #7 Skrevet 22. juni 2016 (endret) Min hadde brukt mer tid på å klatre enn å sove, tror jeg. Kanskje hotellet har sånn ekstraseng å sette inn uten at det blir for dyrt? Sånn sammenleggbar? Det mener jeg å huske at jeg ofte sov i da vi overnattet på hotell i min barndom. :-) Endret 22. juni 2016 av stjernefrukt Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #8 Skrevet 22. juni 2016 Ta madrassen ut av senga om det blir problemer og legg madrassen rett på gulvet. Vanskeligere trenger det ikke være. Eller finn en stor reiseseng å ta med. Det avgjørende er jo hvor langt barnet er og om det kan sove utstrakt i senga. Forklar i forkant at der er dere skal er det babyseng, som han må sove i den uka dere er der. Få barnet med på opplegget og informer. Anonymkode: 16dc0...861 5
lunamuna Skrevet 22. juni 2016 #9 Skrevet 22. juni 2016 Jeg har en 3 åring som går helt fint i ei sprinkelseng mtp størrelse. Hun sover fremdeles i babysenga, men sengekanten er tatt bort, så det er en juniorseng med samme størrelse som sprinkelseng. Hun har god plass i den. En sprinkelseng er 120 cm lang. Jeg ville snakket med barnet om det allerede nå, si at dere skal reise og at det vil være en sprinkelseng der (vis bilder etc), som hn må sove i. Da er barnet forberedt. Skulle barnet stille seg vrang, er det jo bare å legge madrassen på gulvet. Er det ikke plass til barnet, så ville jeg kjøpt et godt liggeunderlag (kan kanskje kjøpes der dere skal, og evnt kaste det etter bruk, så slipper dere å ta det med på flyet).
duplexx Skrevet 22. juni 2016 #10 Skrevet 22. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil han det selv da? Så lenge han syns det er greit, så er det jo bare å ha han der.. Her kaller 4åringen sprinkelseng for fengsel, tror neppe han hadde likt å sove i en.. Anonymkode: 274ad...3fc 😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #11 Skrevet 22. juni 2016 Min på 110 cm sov ett par netter i sprinkelseng i ferien. Uproblematisk ☺ Anonymkode: ac406...e4c
Fantorangmamma Skrevet 22. juni 2016 #12 Skrevet 22. juni 2016 Ser ikke problemet. Voksne bestemmer 1
Gjest Magnifiq Skrevet 22. juni 2016 #13 Skrevet 22. juni 2016 Hadde vært uproblematisk for fireåringen her.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #14 Skrevet 22. juni 2016 Hadde ikke vært problem hos oss. Vår sover så urolig så på reise, når vi ikke har sengehest rundt hele senga, må det bli reiseseng for baby. Ikke noe problem Anonymkode: 36837...012
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #15 Skrevet 23. juni 2016 Sprinkelsenger er vel 120 lange. Jeg vil tro at den er lang nok for 4-åringen. Du kan jo sette den inntil deres seng om det blir vanskelig å klatre utav (langt ned til gulvet), og det ikke går an å ta av noen av sidene. Bare forbered barnet på dette og få det til å bli noe gøy. Anonymkode: 7dd36...0ab
Vera Vinge Skrevet 23. juni 2016 #16 Skrevet 23. juni 2016 (endret) Så lenge den er stor nok, ville jeg gjort det, når det er av praktiske årsaker, som her. Vår sov i reiseseng flere ganger rundt den alderen, tror jeg, fordi det var mest praktisk på en tur, og det blir vel ca. det samme som sprinkelseng. Og jeg er enig i at det er de voksne som bestemmer. Når det er snakk om store prisforskjeller, og barnet får fysisk plass, ville jeg ikke lagt opp til at barnet skulle få bestemme dette, nei. Endret 23. juni 2016 av Vera Vinge
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #17 Skrevet 23. juni 2016 Takk for svar alle, mange gode råd! Anonymkode: 42780...827
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå