Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått forespørsel om å dra ut med 2 andre gode venninner. Greia er at jeg føler meg som tredehjulet sammen de de to, med mindre vi er flere samlet. Jeg har ikke veldig lyst til å si det ettersom vi egentlig er veldig gode venner, men de burde jo skjønne hvorfor jeg ikke er så gira på å dra ut med de to, når man åpenbart kan se at jeg er tredehjulet. Føler de gjør det bare for å trykke det inn i trynet mitt. Er hyggelig å få forespørsel men de pleier aldri å spørre meg alene om å finne på noe. Om den ene av dem tilfeldigvis er på ferie eller lignende, spør de meg om å finne på noe alene, og sammen med de to føler jeg meg egentlig som tredehjulet, så føler liksom det blir litt feil. Ikke at jeg er så god på å spørre om å finne på ting med de alene heller, men det har vel kanskje blitt sånn etter at de ble så gode venner. Da har det ikke fristet meg spesielt å finne på noe med den ene av de alene, fordi jeg tenker jeg vil ødelegge å kanskje "ta over" vennskapet deres osv, det er ganske slitsomt men vet ikke hva jeg skal gjøre :/ Da vil jeg heller være i mitt eget selskap, enn å bli minnet på å være tredehjulet, med mindre vi er flere samlet.

Hadde vært fint med hjelp :/ er egentlig en ganske vanskelig situasjon ettersom vi er ferdig på vgs nå. Jeg føler kanskje ikke vi kommer til å ha så god kontakt lenger når dette problemet oppstår, noe jeg syntes er litt kjipt, ettersom de var/er mine gode venninner. 

Anonymkode: 50fb5...18f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du vil ha hjelp til?

Anonymkode: c71b4...4fd

Skrevet (endret)

Takk nei hvis du ikke vil være med dem på et eller annet. Ellers kan du først og fremst bli flinkere selv til å ta initiativ enten med en av dem eller gjerne begge? Tror du må endre innstillingen din på å føle at du er tredjehjulet. Da må du heller avstå. 

Det går gjerne litt opp og ned hvem som føler seg som nærmeste venninner når det er snakk om å være tre, eller mer enn to. 

Vær og vis at du er selvstendig. Ta initiativ, kom med forslag, ikke nødvendigvis spør de sånn at de må finne på, men finn på selv. Det er tiltrekkende å være med dem som tar initiativ, finner på ting, hjelper og er kvikk, tar på seg ansvar :"jeg kan gjøre det, med et smil"

Endret av exictence
  • Liker 1
Skrevet

Det vil alltids være noen som liker noen andre mer en deg, der de klikker bedre, andre ganger er det deg. Det er ingen konkurranse, så bli heller med og prøv ha det gøy når du er med de, hvis det blir for ille, så bli hjemme eller dra med noen andre.

AnonymBruker
Skrevet

Støtter siste innlegg! 

Ellers ble veldig komisk med "tredjehjulet" i annenhver setning. Har hørt om å være "femte hjul på vogna", men ikke om "femtehjulet" eller til og med "tredjehjulet". :laugh:

Anonymkode: 0e399...467

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. Jeg var alltid femte hjulet på vogna gjennom hele vgs. Vet utmerket godt hvordan det er.

Likevel: Jeg synes du skal være med. Det som er verre enn å være femte hjulet på vogna, er å ikke ha noe reservehjul i det hele tatt.

Anonymkode: d2e25...b0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...