Gå til innhold

Her er et tips til billig solferie for familien!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Ønsker bare å komme med et tips til dere som enda ikke vet hvor dere skal dra på ferie i sommer... 

Vi reiser for andre året til Sopot  ved Gdansk. Der er det hvite sandstrender så lengt øye kan se, og masse billige strandhoteller. Google stedet og trykk på bilder, så skjønner dere hva jeg mener. Det er helt fantastisk der. 

Vi reiser en hel vennegjeng med barn fra 5- 9 år. Det er også deilig mat der, rent i gatene og ingen tiggere:) Jeg var veldig skeptisk til å reise dit i fjor, følte Polen var litt grått og trist.. Men der tok jeg feil. 

Ønsker å komme med tips om Sopot, fordi jeg vet det uhyre dyrt med ferie for hele familien på sommeren. I tillegg er det så mye uroligheter i enkelte land, som sikkert hindrer folk i å reise dit de vil. 

God sommer:D 

Anonymkode: 667d6...d22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe annet spennende å gjøre der enn strandliv? 

Skrevet

Det er vel ganske nære Gdansk, så det kan vel bli en bad, sol og storbyferie dersom man ønsker. Ser at restplass.no har en del turer dit! 

AnonymBruker
Skrevet
Den 6/22/2016 at 11.03, Strikkagenser skrev:

Er det noe annet spennende å gjøre der enn strandliv? 

De har blant annet europas største market i Gdansk i juli-august. Ellers har de et av europas største dyreparker, badeland, aktivitetspark der man kan kjøre firhjuling og klatre osv, trampolineland og en "ekte" sjørøverskute med pirater du kan være med å seile. Dette er noe vi skal. 

For oss voksne er det jo shopping... Helt latterlig billig. Det er flere store kjøpesentere der, og en outlet- landsby med sportstøy 15 min fra sopot.  Denne gangen reiser jeg med halvtom koffert. Må si jeg ikke har satt meg inn i historen og kulturen, men er sikkert noen museer der og:P 

TS

Anonymkode: 667d6...d22

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er helsevesenet der? Har noen unger som er eksperter i å slå hull i hodet/få brennkopper/ på en eller annen måte trenge legehjelp i ferier. Ellers også forsåvidt,men her vet jeg hvor jeg skal finne legehjelp 😅

Anonymkode: d93f2...b68

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er helsevesenet der? Har noen unger som er eksperter i å slå hull i hodet/få brennkopper/ på en eller annen måte trenge legehjelp i ferier. Ellers også forsåvidt,men her vet jeg hvor jeg skal finne legehjelp 😅

Helsevesenet er helt tipp topp!

Fikk meg en aldri så liten blunder i fleisen for en del år siden, slik at blodspruten stod. It's just a flesh wound, tenkte jeg... men mine kamerater mente jeg måtte til sykehuset. Så da ble det en taxi bort til nærmeste sykehus. De tok en MR av hodet, for å forsikre seg om at jeg ikke hadde fått indre blødninger/skader. Etter noe venting kom jeg til en lege som sydde meg. Jeg var noe beruset og utålmodig, så jeg/vi stakk hjem fra sykehuset før jeg fikk resultatet av MR skanningen... Tenkte som så, at det spiller ingen rolle om jeg hadde hatt en hevelse/fått en skade, da jeg er skadet nok i hodet fra før av.. litt fra eller til gjør da vel ingenting :fnise:

Det hele kostet meg ca. 600kr.. men det dekket jo reiseforsikringen.

Det er nok det mest gøyale sykehusbesøket jeg noen sinne har hatt. Er nok ikke mange som kommer dansende ut av et legekontor etter å ha blitt sydd.

Må også nevne at det ligger en veldig morsom historie bak det hele, og at jeg fikk et slag i hodet uforskyldt.. ca. :tongue:

Polen (Sopot) er forresten en fin-fin plass å feriere, slik ts sier.

Skrevet

Passer Gdansk for voksne uten barn? Og hvor lenge varer sesongen der?

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Leonetta skrev:

Passer Gdansk for voksne uten barn? Og hvor lenge varer sesongen der?

Gdansk passer for voksne uten barn ja.

kjempekoselig i gamlebyen,gode restauranter,spa,shopping osv.

Anbefales virkelig og så gjør det heller ingenting at prisnivået er veldig lavt.

Anonymkode: 9eae0...1d2

Skrevet
Den 23.6.2016 at 12.40, AnonymBruker skrev:

du kan bruke helsetrygdkort der og da unngår du å betale

AnonymBruker
Skrevet

Sjekket priser på reiser nå, sjekket da Sopot og da, men det ble mye billigere med tur til Hellas. Og foretrekker Hellas da. Har vært i Gdansk før.

Anonymkode: 9643c...06c

Gjest marizz
Skrevet

Eneste er at været ikke er like stabilt som Hellas, Tyrkia, Spania og andre sydenland..Vannet er ikke like blankt heller, men er helt enig i at Sopot er et godt altarnativ. Har hørt det skal være et bra uteliv der også. Vurderer selv å reise der alene en helg denne sommeren :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...