sol. Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Hei! bryllupet vårt nærmer seg og vi har ikke bestemt oss for hva vi skal gå for ang musikk til dansen etterpå. Vi må uansett skaffe anlegg så det mest aktuelle er en DJ som tar med eget anlegg. Noen med erfaring med det? Det er viktig for meg at DJ da spiller "vår" musikk. Feks at vi setter opp en spilleliste på forhånd som DJ kan velge sanger fra. noen med erfaringer eller frarådninger?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2016 #2 Skrevet 25. juni 2016 Her kommer noen synspunkter fra en musiker. Jeg har spilt i alle mulige slags anledninger, deriblant private fester og bryllup. Som musiker har jeg et par stilarter jeg liker best, og jeg antar at de som hyrer inn bandet mitt gjør det fordi de liker den typen musikk. Noen ganger har vi fått forespørsel om vi kan spille en spesiell låt som er innenfor eller nært opptil den sjangeren vi spiller, og det er greit, da gjør vi det. Det som ikke er greit er folk som hyrer oss inn og spør etter låter som er totalt utenfor sjangeren vår. Hvorfor i all verden har de da hyrt oss inn? For å sette det litt på spissen: Ingen ville hyre inn Øystein Sunde og be ham spille en Britney Spears-låt. Bandet mitt er ikke en hundredel så kjente som Øystein Sunde, men vi er dyktige musikere som vet hva slags musikk vi liker og hva vi ikke liker. Hvis noen vil ha noe annet enn det vi spiller burde de har hyrt inn et annet band. Når det gjelder DJ-er har jeg et forhold til dem som Satan har til Bibelen. Jeg mener at en musiker er en som kan spille et instrument. Allikevel har jeg ingen problemer med å se at det kreves en del musikalitet for å lage slike mikser som de lager, og at de også har sin(e) foretrukne sjanger(e). Hvis dere vil ha en DJ til å spille låter som dere har valgt ut blir det litt som da det var valg i de tidligere regimene i Øst-Europa: Man kunne stemme på det regjerende partiet. Hvis dere har en liste med låter som dere liker foreslår jeg heller at dere legger dem inn i en spilleliste i et dataprogram, setter det til å plukke låter i tilfeldig rekkefølge og trykker på play. Da sparer dere noen kroner i honorar til DJ, og dere sparer en DJ for en ekke følelse. Anonymkode: c57a5...05b
sol. Skrevet 4. juli 2016 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2016 Tusen takk for svar! Helt enig i alt du skriver. Problemet med en spilleliste som spiller tilfeldige sanger fra en spilleliste er at det kan være supert liv på dansegulvet på en sang, men så kommer det en litt døll sang etterpå som ikke passer helt inn i stemningen. tror nok løsningen blir en spilleliste med litt aktiv styring av en innleid ungdom (uten musikalsk integritet 😉). da sparer vi jo masse utgifter til DJ også
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #4 Skrevet 4. juli 2016 Samboer setter opp anlegg og sammen lager vi en liste på spotify. Anonymkode: 3d848...5c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå