Gå til innhold

Er folk så naive?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Igår var det en mann som kunngjorde at han og kona skulle få et barn til. Han skrev "Barnet skal få vokse opp i verdens tryggeste og rikeste land!" Dette stusset jeg over... Følger ikke denne mannen med? Det er høy arbeidsledighet, vanskelig for unge å komme inn på boligmarkedet,  unge rådes til å spare til egen pensjon, vi får flere innvandrere og velferden trues. I tillegg kommer mange muslimer til landet og landet blir sakte, men sikkert islamisert. 

Så hvordan kan denne mannen skrive det han skriver? Det er tøft nok idag, tenk hvor tøft det vil være når barnet vokser opp og er voksen! 

Anonymkode: 6ae14...4ec

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er tøft nok i dag , så er det tøffere alle andre steder. 

Men framtiden gjør ikke seg selv. De holdninger og verdier som ga oss et av de beste samfunnene i verden, er dessverre i ferd med å forsvinne. 

Det kan vi ikke skylde på flyktninger for. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Norge er forsatt et av de tryggeste og et av de desidert rikeste landene i verden. Mannen er ikke naiv, men enkelte folk her på forumet er såpass paranoide at de får Oslo til å fremstå som en krigssone i Syria. Ikke la disse folkene dra deg med seg inn i disse fantasiene.

Anonymkode: 4e5ad...314

• Liker 6
Gjest UhuruPeak
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Igår var det en mann som kunngjorde at han og kona skulle få et barn til. Han skrev "Barnet skal få vokse opp i verdens tryggeste og rikeste land!" Dette stusset jeg over... Følger ikke denne mannen med? Det er høy arbeidsledighet, vanskelig for unge å komme inn på boligmarkedet,  unge rådes til å spare til egen pensjon, vi får flere innvandrere og velferden trues. I tillegg kommer mange muslimer til landet og landet blir sakte, men sikkert islamisert. 

Så hvordan kan denne mannen skrive det han skriver? Det er tøft nok idag, tenk hvor tøft det vil være når barnet vokser opp og er voksen! 

Innlegget ditt inneholder en del synsing. At vi befinner oss i lavkonjunktur er det eneste vi kan si med sikkerhet. Det gjør resten av den vestlig verden også og har gjort siden finanskrisen. Effekten av immigrasjonen er det for tidlig å si noe om, det du gjør er å synse.

Norge er og kommer til å fortsette å være, sammenlignet med andre land, et godt sted å vokse opp! Et av de tryggeste og rikeste landene i verden, selvom økonomien ikke er på topp nå. 

Skrevet

Verden er ikke statisk.

De fleste problemene du påpeker, er mindre krusninger i tiden, og baserer seg på din egen negative synsvinkel. Litt som min egen ungdomssyn. Faktum er at mesteparten av det du beskriver er ignorerbart i løpet av ett livsløp.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, UhuruPeak skrev:

Innlegget ditt inneholder en del synsing. At vi befinner oss i lavkonjunktur er det eneste vi kan si med sikkerhet. Det gjør resten av den vestlig verden også og har gjort siden finanskrisen. Effekten av immigrasjonen er det for tidlig å si noe om, det du gjør er å synse.

Norge er og kommer til å fortsette å være, sammenlignet med andre land, et godt sted å vokse opp! Et av de tryggeste og rikeste landene i verden, selvom økonomien ikke er på topp nå. 

Faktisk så er det slett ikke slik at resten av den vestlige verden har befunnet seg i lavkonjunktur siden finanskrisen. Norge er et av de landene som har hatt svakest økonomisk utvikling siden finanskrisen. Med lav oljepris, synkende oljeproduksjon og skyhøy innvandring av lavt utdannede mennesker så er det klart at fremtiden innebærer betydelige inntektskutt kombinert med kraftige kostnadsøkninger. Det er bare å se på den elendige arbeidsdeltakelsen og skatteinngangen blant mange innvandrergrupper i Norge (grupper som øker i rekordfart) for å se fremtiden.

Anonymkode: 2a3ce...8e9

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, stan skrev:

Men framtiden gjør ikke seg selv. De holdninger og verdier som ga oss et av de beste samfunnene i verden, er dessverre i ferd med å forsvinne. 

Korrupsjon, kvinnefiendtlighet, religiøs overtro, dette er holdninger som er kraftige bremseklosser for utvikling og samtidig er nettopp dette verdier hvor nordmenn er TOTALT forskjellige sammenliknet med landene hvor mange innvandrere kommer fra. Dersom nordmenn hadde bodd i disse landene en periode og omringet seg med kulturen derfra så hadde de fått sjokk og flyktet umiddelbart tilbake til Norge så snart sjansen var der.

• Liker 1
Skrevet

Han har sikkert sett mange barn slite og dø i midtøsten/Syria som har gjort inntrykk på ham, så skrev han det på facebook fordi han faktisk er glad for at han bor i Norge og ikke må være redd for å sende ungen sinn ut døren engang. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette med "verdens rikeste land" er kanskje litt naivt. Nå er vi på 4. plass. Jeg tipper Norge vil falle på denne rankingen med årene.

Anonymkode: 4d739...483

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Metalcharted skrev:

Han har sikkert sett mange barn slite og dø i midtøsten/Syria som har gjort inntrykk på ham, så skrev han det på facebook fordi han faktisk er glad for at han bor i Norge og ikke må være redd for å sende ungen sinn ut døren engang. 

Folk er lettpåvirkelige. 99.9% av verdens befolkning behøver ikke være redd for å sende ungen sin ut av døren. Men media ønsker å selge reklameannonser og smører de verste bildene utover forsidene og folk tror hele verden er i brann.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, stan skrev:

Hvilke holdninger er dette og hvorfor forsvinner de?

Anonymkode: b7a06...04f

Gjest UhuruPeak
Skrevet

Faktisk så er det slett ikke slik at resten av den vestlige verden har befunnet seg i lavkonjunktur siden finanskrisen. Norge er et av de landene som har hatt svakest økonomisk utvikling siden finanskrisen. Med lav oljepris, synkende oljeproduksjon og skyhøy innvandring av lavt utdannede mennesker så er det klart at fremtiden innebærer betydelige inntektskutt kombinert med kraftige kostnadsøkninger. Det er bare å se på den elendige arbeidsdeltakelsen og skatteinngangen blant mange innvandrergrupper i Norge (grupper som øker i rekordfart) for å se fremtiden.

Hvilke vestlige land har kommet seg tilbake til den samme likevekten som før finanskrisen? Hvis du leser innlegget mitt ser du at jeg er enig med deg i at vi har lav økonomisk utvikling.  Men det gjør ikke i seg selv at Norge er i en dårligere økonomisk situasjon en andre land. Det er argumentet mitt. 

Skrevet

Hvilke holdninger er dette og hvorfor forsvinner de?

Anonymkode: b7a06...04f

Nøysomhet, solidaritet og dugnadsånd.

Det er ulike grunner til at de forsvinner, og noe komme fordi vi rett og slett har det for bra. Alle de faktorene som tvinger oss til å samarbeide for felles beste, er på mange måter vekke. Det har blitt større individuelle rom for mennesker, og av det følger større ekspansjon og selvrealisering på bekostning av felleskapet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, UhuruPeak skrev:

Hvilke vestlige land har kommet seg tilbake til den samme likevekten som før finanskrisen? Hvis du leser innlegget mitt ser du at jeg er enig med deg i at vi har lav økonomisk utvikling.  Men det gjør ikke i seg selv at Norge er i en dårligere økonomisk situasjon en andre land. Det er argumentet mitt. 

Mange land har gjort det. Tyskland, Sverige, USA, Canada, Singapore, Sør Korea, Australia osv osv

Skrevet

Naiv er han nok ikke. Vi har det veldig bra her i Norge. Men det er også veldig bra i andre vest-Europeiske land og de er like heldige de som vokser opp der.

Jeg antar de som er rundt 60 nå har fått oppleve Norges gullalder. De vokste opp i et Norge på vei opp. Kjøpte bolig da boligprisene var som lavest. Bruker huset og de lave rentene til å kjøpe seg luksus og kommer til å ta med seg verdiene og gjelden til graven slik at det blir lite til overs til barna.

Totalt sett tror jeg Norge er på vei til å bli jevnere med andre europeiske land. Det er bare bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...