AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Uten utdanning og som lavtlønnet som såvidt får det til å gå rundt så skjønner jeg ikke hvordan i all verden jeg skal ha mulighet til å spare til egen pensjon? Har ikke mulighet til å ta utdanning pga psykiske problemer, så må bli i jobben jeg har eller andre lavtlønnede yrker. Hører jo at dagens unge må spare til egen pensjon og dette har jeg ikke mulighet til, snur jo og vender på hvert øre fra før av. Hvordan vil det gå med meg som gammel hvis jeg ikke får pensjon? Anonymkode: 07f95...36d
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 tigging er lovlig i Norge. Anonymkode: 4bfee...724
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 Du får jo pensjon, men det blir veldig lite. Hvor gammel er du? Anonymkode: ebdf1...567
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hører jo at dagens unge må spare til egen pensjon og dette har jeg ikke mulighet til, snur jo og vender på hvert øre fra før av. Hvordan vil det gå med meg som gammel hvis jeg ikke får pensjon? Anonymkode: 07f95...36d Når du blir gammel får du utbetalt pensjon, men sansynligvis ikke mer enn at du må fortsette å snu og vende på hvert øre. Anonymkode: 709b4...539
Kristanna Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 I starten når jeg jobbet deltid sparte jeg 300 kr. Det er lite, men alle monner drar. Nå som jeg jobber mer, sparer jeg også mer. Anbefaler deg å lage et budsjett og se om det er rom for å spare noen hundrelapper i mnd. Kanskje er det en kostnad du kan kutte ut og erstatte med sparing istedet.
Million Skrevet 22. juni 2016 #6 Skrevet 22. juni 2016 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vil det gå med meg som gammel hvis jeg ikke får pensjon? Anonymkode: 07f95...36d Du får en pensjon av staten. Alle som betaler skatt i løpet av livet opptjener seg rett til pensjon. Men siden du har levd et liv på lav lønn inntil da (når du blir 67), så blir pensjonen din liten også. LES litt her: https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Hva+kan+jeg+f%C3%A5+i+pensjon Folk sparer til pensjonen sin for å ha mer å rutte med i TILLEGG til den pensjonen staten gir en. Endret 22. juni 2016 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå