Wenda Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Jeg trodde katter valgte å gjøre fra seg litt...mindre åpenlyst liksom, og i tillegg grave det ned. Ikke her iallefall. Flere steder rundt i hagen, midt på plenen, så finner jeg kattebæsj. Kan jo knapt bruke hagen uten å måtte saumfare gresset og fjerne dritten Finnes det noe man kan gjøre for å forhindre dette? Helst ikke noe skadelig da jeg gjerne tar med meg mine dyr ut i hagen
stan Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 Det finnes noe hvitløk basert middel som katter ikke liker som man kan strø ut. Jeg har hatt litt suksess med å skremme kattene, da opplever de hagen som utrygg og går andre steder å bæsjer.
Wenda Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2016 7 minutter siden, stan skrev: Det finnes noe hvitløk basert middel som katter ikke liker som man kan strø ut. Jeg har hatt litt suksess med å skremme kattene, da opplever de hagen som utrygg og går andre steder å bæsjer. Det har jeg ikke hørt om. Får man kjøpt dette i dyrebutikker? Har prøvd å skremme de vekk, men vi har minst 5-6 katter som bruker vår hage som tilholdssted eller vei til andre steder, og når jeg prøver å jage de vekk så ser de bare dumt på meg. En av dem prøver til og med å kose med meg mens jeg prøver å jage den vekk
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 Bruk vannslange eller skaff deg vannpistol😊 Jeg har prøvd alt av ufarlige ting som man får kjøpt og har aldri funket. Jeg fant alltid kattebæsj i Hagen hver dag. Nå ser jeg ikke en gang en katt i Hagen lengre. Men kommer det noen, ligger vannpistolen alltid tilgjengelig og er klar til å skyte. Anonymkode: 73fd8...26d
stan Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 Jeg hadde satt ut flere vannspredere, katter liker ikke å dusje. Men det var nok når jeg begynte å slippe ut hunden, det virkelig hjalp. Naboene kunne jo ikke klage på at hunden gikk løs heller, deres katter gikk jo tross alt løse. Jeg plukket jo opp etter hunden min.
Wenda Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #6 Skrevet 22. juni 2016 kan ha en vannpistoler liggende i stuevinduet som jeg kan bruke enten om jeg er ute eller inne og ser dem gjennom vinduet Det var lite katter her før når jeg hadde hund også, men kanskje litt dumt å skaffe seg hund igjen kun pga kattene
Minya Skrevet 22. juni 2016 #7 Skrevet 22. juni 2016 Det kan hende hagen din er "contested territory". Da bryr ikke kattene seg om å prøve å grave ned bæsjen engang, fordi bæsj er den sterkeste måten en katt kan markere på. De markerer at HIT går revirgrensa mi og så har de et slags ingenmannsland midt mellom all bæsjen som ingen gjør krav på fordi ingen sin bæsj er tøffere enn de andres. Hvitløk og eucalyptus kan hjelpe, noen setter timian i hagen da mange katter synes denne urten lukter emment, krydderurter generelt kan hjelpe på problemet, men ikke nødvendigvis bli av med det helt.
DizzyRonson Skrevet 22. juni 2016 #8 Skrevet 22. juni 2016 Beste løsningen tror jeg er vannpistol. Så pisser du litt rundt omkring for å markere ditt eget territorium:) 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #9 Skrevet 22. juni 2016 Hadde samme problemet, inntil jeg selv skaffet en katt (hann). Etter den vokste seg stor og sterk voktet den territoriet sitt som en helt, og jeg så sjelden andre katter turte å bevege seg inn i hagen vår, aller minst bæsje i den. Så...skaff dere en katt. Anonymkode: 448e1...e0d
Minya Skrevet 22. juni 2016 #10 Skrevet 22. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hadde samme problemet, inntil jeg selv skaffet en katt (hann). Etter den vokste seg stor og sterk voktet den territoriet sitt som en helt, og jeg så sjelden andre katter turte å bevege seg inn i hagen vår, aller minst bæsje i den. Så...skaff dere en katt. Anonymkode: 448e1...e0d Det er dessverre ikke garantert at man får seg en katt som er god på revirforsvar. Våre to idioter gjør ikke så mye utav reviret sitt, så nabokattene kommer helt inn på kjøkkenet om døra står åpen. Yngstemann står bare og ser på, gamlepus står og freser så spyttet fyker, men hun flyr aldri på dem.
Wenda Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #11 Skrevet 22. juni 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde samme problemet, inntil jeg selv skaffet en katt (hann). Etter den vokste seg stor og sterk voktet den territoriet sitt som en helt, og jeg så sjelden andre katter turte å bevege seg inn i hagen vår, aller minst bæsje i den. Så...skaff dere en katt. Anonymkode: 448e1...e0d Vel, jeg ønsker meg ikke en katt og jeg skaffer meg ikke et dyr bare for å bli kvitt et slikt problem
DizzyRonson Skrevet 22. juni 2016 #12 Skrevet 22. juni 2016 Dette virker jo som en fin naturlig løsning https://www.predatorpeestore.com/cgi-predatorpeestore/sb/ss_mb.cgi?storeid=*1a52f454c1a74bcc38b372cfda3a7d&ss_parm=A656aea3db626d08d4c9b4183415516e2 Ulve mig. Det kan du markere territoriet ditt med.
Million Skrevet 22. juni 2016 #14 Skrevet 22. juni 2016 Jeg hadde samme problem før. Det bedret seg da vi gjerdet inn hagen skikkelig, og skaffet hund ;-) Etter at hunden kom i hus og begynte å tisse i hagen, har det ikke vært en katt i sikte. De har funnet seg en annen hage å bæsje i. Drittkatter som går og bæsjer i andres hager! Kan de ikke gjøre det i egen hage istedet? Neida. Det må være andres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå