AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Jeg har ikke trent på 2 uker fordi jeg har hatt ganske ille influensa. Formen er bedre men jeg hoster som bare det. Av erfaring hoster jeg enda mer hvis jeg er i fysisk aktivitet så har holdt meg unna foreløpig. Pleier dere trene selv om dere hoster og nyser? Vil ikke være forstyrrende for de andre på treningssenteret heller.. Anonymkode: 33bdd...734
Gjest Runforit Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 Så lenge jeg føler meg frisk utenom litt hoste og snørr så løper jeg. Har regelen om 1 feberfri dag og generell bra allmenntilstand.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 Aldri gå på treningssenteret om du er småsyk. Det er utrolig dårlig gjort mot de andre, som for alt du vet kanskje trener til en konkurranse eller noe annet som vil bli ødelagt om du smitter dem. I tillegg er det ekkelt for alle andre. Om jeg trener eller ikke kommer an på hvor dårlig formen er. "Regelen" er vel at om pesten stopper ved halsen (altså at man har sår hals, snørrer mye etc, men ikke verker langt ned i lungene) kan man fint trene. Men ikke tren hardt. Hard trening vil svekke immunforsvarets evne til å bekjempe sykdommen. Anonymkode: e1790...3a0 2
Gjest Honeyblossom Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 Så lenge jeg ikke er helt forstoppa i nese og hals så trener jeg. Tar det naturligvis litt roligere enn ellers, men jeg føler at trening hjelper og klarner litt opp når jeg er tett.
Puny Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Aldri gå på treningssenteret om du er småsyk. Det er utrolig dårlig gjort mot de andre, som for alt du vet kanskje trener til en konkurranse eller noe annet som vil bli ødelagt om du smitter dem. I tillegg er det ekkelt for alle andre. Om jeg trener eller ikke kommer an på hvor dårlig formen er. "Regelen" er vel at om pesten stopper ved halsen (altså at man har sår hals, snørrer mye etc, men ikke verker langt ned i lungene) kan man fint trene. Men ikke tren hardt. Hard trening vil svekke immunforsvarets evne til å bekjempe sykdommen. Anonymkode: e1790...3a0 Når du som Ts har vært syk i to uker og nå bare litt hoste som henger igjen, så er du ikke smittefarlig. jeg har ikke noen fast regel på det. Trener når jeg føler meg klar, og ikke er smittefarlig lengre... Endret 22. juni 2016 av Puny 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #6 Skrevet 22. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke trent på 2 uker fordi jeg har hatt ganske ille influensa. Formen er bedre men jeg hoster som bare det. Av erfaring hoster jeg enda mer hvis jeg er i fysisk aktivitet så har holdt meg unna foreløpig. Pleier dere trene selv om dere hoster og nyser? Vil ikke være forstyrrende for de andre på treningssenteret heller.. Anonymkode: 33bdd...734 En bør unngå anstrengende trening. Kroppen trenger ro for å bli bra igjen. For når du trener, brytes muskulaturen ned, for så å bygge seg opp igjen... men når du er syk, trenger kroppen energi til å bli bra igjen. En bør unngå kondisjonstrening og hard styrketrening. En spasertur om det ikke er for mye vind og trekk (som heller ikke er bra) og litt lett styrketrening går greit. Så får en heller kjøre på litt ekstra når en blir frisk igjen. Anonymkode: 37714...2e7
annebanane Skrevet 22. juni 2016 #7 Skrevet 22. juni 2016 Nei. Når jeg er først er forkjølt sitter hosten så godt at anstrengelse leder til hosteanfall på få sekunder.
skruf Skrevet 22. juni 2016 #8 Skrevet 22. juni 2016 Hvis jeg bare er snørrforkjøla så trener jeg. Har jeg derimot feber og holder på å hoste ut lungene mine så trener jeg ikke. 1
FantasDick Skrevet 22. juni 2016 #9 Skrevet 22. juni 2016 Så lenge jeg føler meg sånn passe frisk og har lyst å trene så gjør jeg det. 2
Cata Skrevet 22. juni 2016 #10 Skrevet 22. juni 2016 Kommer an på hvor syk jeg er. Er jeg forkjølet og snufser og snørrer så holder jeg meg unna treningssenteret så jeg ikke smitter andre. Men hvis det er moderat snufs uten hoste så kan jeg fint finne på å jogge en tur i rolig tempo (dvs. enda roligere enn vanlig) og hvis jeg ikke må opp med lommetørkleet alt for ofte så kan jeg dra på treningssenteret også, men i så fall er jeg enda litt mer nøye med å vaske apparatene enn ellers - særlig der jeg har vært borti med fingrene.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #11 Skrevet 22. juni 2016 13 timer siden, Moonwalker skrev: Nei. Når jeg er først er forkjølt sitter hosten så godt at anstrengelse leder til hosteanfall på få sekunder. Er sånn jeg har det nå. Hosteanfall konstant. Er så LEI. Tenkte prøve å trene på søndag om jeg er bedre. 3 uker med det her nå. Anonymkode: 33bdd...734
Gjest Ajax Skrevet 23. juni 2016 #12 Skrevet 23. juni 2016 Selvfølgelig trener jeg med forkjølelse!! Du kunne amputert begge armene mine, og fortsatt sett meg tape fast vekter i stumpene i et desperat forsøk på å få jobbet meg gjennom et sett med skulderpress 😂
Puny Skrevet 23. juni 2016 #13 Skrevet 23. juni 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er sånn jeg har det nå. Hosteanfall konstant. Er så LEI. Tenkte prøve å trene på søndag om jeg er bedre. 3 uker med det her nå. Anonymkode: 33bdd...734 Sikker på at du ikke skal ta en tur til legen. Hvis du har vært syk i 3 uker så kanskje du trenger litt hjelp? 1
rh1 Skrevet 23. juni 2016 #14 Skrevet 23. juni 2016 8 timer siden, Cyrus skrev: Selvfølgelig trener jeg med forkjølelse!! Du kunne amputert begge armene mine, og fortsatt sett meg tape fast vekter i stumpene i et desperat forsøk på å få jobbet meg gjennom et sett med skulderpress 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå