Gå til innhold

Katten min suger til seg flått!

Anbefalte innlegg

Gjest Chroma
Skrevet

Ja, det virker sånn. Han er ute stort sett hele dagen og noen netter innimellom. Hver gang han kommer inn har han mange flått på seg.

I går fjernet jeg syv stykk på halsen hans, og i dag fem nye. Når jeg reiste meg opp fra sofaen hadde jeg en flått gående på låret, altså en som ikke hadde sugd seg fast i katten enda.

Jeg har prøvd sånne dråper fra dyrebutikken, de man drypper i nakken på katten. Det hadde ingen virkning. Flåtthalsbånd mente hun i dyrebutikken ville være meningsløst siden de dråpene ikke fungerte. Er det noen her som har erfaring med de halsbåndene?

Nå har han fått "husarrest" til jeg har snakket med dyrlege i morgen, hun i dyrebutikken nevnte at man kunne få resept på noen tabletter? Jeg håper virkelig det finnes en løsning, for han blir veldig ulykkelig av å være inne, men nå har jeg fjernet så mye flått på halsen hans at han har begynt å få arr. Er også bekymret for at han skal bli syk, eller at han skal dra med seg flått inn som setter seg på noen av oss menneskene som bor i huset.*grøss*

Dette ble langt. For å oppsummere: Har du erfaring med flåtthalsbånd eller eventuelt andre ting?

Skrevet

Start en stor skogbrann. Så flytter du nordover. Flått er hat. Flått er ondskap. Flått er pest.

Jeg brukte nakke dråper på mine katter å hadde en ganske god effekt.  Husker ikke merke akkurat nå da det ikke er særlig med flått her å jeg ikke har hatt behov på en stund. Kan ha vært pro fender spot on. Men det er mulig det var det jeg bruker mot mark.

Halsbånd har jeg aldri brukt. Så kan ikke si stort om det:/

• Liker 2
Skrevet

Flåttmiddel som du får på dyrebutikk har liten effekt. Du må ha det på resept som du får hos dyrlegen  event. kjøper reseptfritt på apoteket i Sverige. Du kan velge mellom dråper og halsbånd. 

Gjest Chroma
Skrevet

Å starte en skogbrann var et kreativt forslag som faktisk frister litt akkurat nå. :P

Skal ringe dyrlege i morgen tidlig for dette her går jo ikke an. Skulle tro han hadde en flåttmagnet festet under pelsen! Vi bor rett ved en skog, så vil tro han oppholder seg mye der når han er ute på vift.

Gjest Chroma
Skrevet

Beaphar briodråper katt SPOT-ON heter dråpene jeg har prøvd, de hadde ingen virkning. :(

Skrevet

Har ikke testet ut flåtthalsbånd for katter, men bruker flåtthalsbånd på bikkja mi og det fungerer faktisk veldig bra :)

AnonymBruker
Skrevet

Frontline flåttdråper er de eneste jeg har prøvd på min katt som virker. Selv om flåtten fester seg dør den og ramler av. 

Frontline fås på resept hos vetrinær.

Anonymkode: a2505...0d9

Skrevet

Frontline dråper som man får på resept, fungerer veldig bra:) 

Skrevet

Noen sier at det å smøre inn dyret med lavendelolje/lavendellukt holder flåtten unna. 

Men jeg skal ikke garantere at katten tåler det (tror jo den gjør det, var noen som har katt som sa det) eller at det funker. 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke prøvd på katt, men har flåtthalsbånd på hunden og hun har ikke vært plaget av flått siden vi fikk det

Anonymkode: 1073e...5c9

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frontline flåttdråper er de eneste jeg har prøvd på min katt som virker. Selv om flåtten fester seg dør den og ramler av. 

Frontline fås på resept hos vetrinær.

Anonymkode: a2505...0d9

9 minutter siden, Dolly-Duck skrev:

Frontline dråper som man får på resept, fungerer veldig bra:) 

Støtter disse, her vi bor er det mye flått, men Frontline gjør at flåtten ikke får festet seg. Vi kjøper de reseptfritt på apotek i Sverige.

Gjest Chroma
Skrevet

Ringte dyrlegen i dag og skulle få resept jeg kunne hente på apoteket i morgen. Håper så inderlig at det hjelper!

Dør de og faller av med en gang de setter seg på han eller kan det hende de henger i pelsen og faller av inne?

AnonymBruker
Skrevet

Vi har prøvd det meste på katta vår. Dråpene fungerer, men katta drar med seg flåtten hjem i pelsen.

Med halsbånd så fester ikke flåtten seg til pelsen og da unngår man å få flått i senga o.l.

Anonymkode: cbf75...482

Gjest Chroma
Skrevet

Kan man kombinere dråper og flåtthalsbånd? Med tanke på huden hans blir det kanskje mye?

Men døde flått skal jeg heller takle å få i hus, så lenge han slipper flere arr og ingen av oss blir syke.

Skrevet
1 time siden, Chroma skrev:

Kan man kombinere dråper og flåtthalsbånd? Med tanke på huden hans blir det kanskje mye?

Men døde flått skal jeg heller takle å få i hus, så lenge han slipper flere arr og ingen av oss blir syke.

Tror nok det blir for mye. Men frontline skal gjøre slik at flotten ikke fester seg på katten.

Annonse
Gjest Chroma
Skrevet

Okei. Får se om dråpene hjelper og heller snakke med dyrlegen igjen hvis ikke. :)

Gjest Anubiel
Skrevet

Frontline bruker å fungere greit, men dråpene har veldig kort varighet. Her måtte vi ha ny dose hver tredje uke.

Vi har gått over til å bruke flotthalsbånd på resept. Det heter Seresto vet. Kattene får ikke en eneste flott lenger og halsbåndet varer hele sesongen.

IKKE kjøp flotthalsbånd i dyrebutikken, de har null effekt. Bortkastede penger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...