Gå til innhold

Ny potensiell kjæreste, kulturkrasj (help me)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt drømmedama. Kribler i magen når jeg tenker på henne, og er vel rett før jeg tror vi blir sammen. Men vi er så forskjellige som det går an!

Jeg er høyt utdannet og alle mine venner og familie er også det. Har god jobb, samfunnsinteressert, og forbildene mine er ofte av den tyngre intellektuelle eliten.

Dama som jeg møtte på byen, har ikke utdannelse, jobber deltid på rema, tatoos.. Blabla, nå er jeg så frekk at jeg tillater meg å kalle henne typisk Harry. 

Vigtig disclaimer: det jeg nettopp sa om henne, er observasjoner, og ikke på noen måter noe jeg ser ned på eller føler meg bedre enn. Jeg har aldri møtt et mer morsomt menneske, og vi ble bestevenner med en gang. Så vær snill å ikke kall meg for prippen, arrogant osv, for jeg respekterer og ser opp til henne.

Problemet starter når tanken på at hun skal bli med til mine kompiser/familie osv. Jeg kommer ikke unna en kulturkrasj, men sier til meg selv at om de ikke liker henne, så er det deres problem, men det er litt vanskelig det her. Har noen vært i samme situasjon? Takk hvis jeg får noen gode råd!

Anonymkode: 31f8f...6b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på om dere vil overleve den første forelskelsesfasen. 

Anonymkode: 0b9ea...8ac

AnonymBruker
Skrevet

Hva har det med saken å gjøre? Premisset for tråden er at vi overlever som bare det.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har møtt drømmedama. Kribler i magen når jeg tenker på henne, og er vel rett før jeg tror vi blir sammen. Men vi er så forskjellige som det går an!

Jeg er høyt utdannet og alle mine venner og familie er også det. Har god jobb, samfunnsinteressert, og forbildene mine er ofte av den tyngre intellektuelle eliten.

Dama som jeg møtte på byen, har ikke utdannelse, jobber deltid på rema, tatoos.. Blabla, nå er jeg så frekk at jeg tillater meg å kalle henne typisk Harry. 

Vigtig disclaimer: det jeg nettopp sa om henne, er observasjoner, og ikke på noen måter noe jeg ser ned på eller føler meg bedre enn. Jeg har aldri møtt et mer morsomt menneske, og vi ble bestevenner med en gang. Så vær snill å ikke kall meg for prippen, arrogant osv, for jeg respekterer og ser opp til henne.

Problemet starter når tanken på at hun skal bli med til mine kompiser/familie osv. Jeg kommer ikke unna en kulturkrasj, men sier til meg selv at om de ikke liker henne, så er det deres problem, men det er litt vanskelig det her. Har noen vært i samme situasjon? Takk hvis jeg får noen gode råd!

Først av alt kan ikke kalle deg for arrogant fordi du bare snakket ærlig og man har lov ti det , også du kunne like henne fra tusen jente som kanskje ser ut som elite jenta. 

Andre ting , hvorfor vil du ta henne med deg til å treffe familien din eller vennene ? du må være sikkert om du virkelig liker henne og du vil ha et liv sammen , hvis jeg var deg  ( hvis jeg var enn mann haha ) jeg unngå familie treff og ect... Til jeg bli sikkert av henne , fordi hun kan bli såret av noen kommentarer fra familie din eller venner ect.. og kan aldri gå videre , men hvis dere er 100% sikkert at dere passer bra sammen , så snakke med henne at hun skal ser veldig fint ut i noen nye fashion .style..hair style whatever ! Jeg har vært i hennes situasjon  , jeg har høyere  utdanning  fra mitt land og trengte å søke om (  equivalence ) + jeg  er fra forskjellig kultur , så var det vanskelig for meg å treffe familien hans , ogs å høre noen kommentarer om hjemlandet mitt  , han likte meg veldig mye , men til slutt jeg kunne ikke ta mer kritisk  ( ikke fra han)  så gikk jeg fra han litt av litt..Lykke til med din historie og håper du følge hjertet ditt  og instinktet , før det blir sent ..:) (beklager ikke så flink på norsk ) 

Lileana. 

Anonymkode: ecb70...7eb

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo noe ved henne som du har falt for og setter pris på, så da må det jo være gode egenskaper også dine venner og familie kan sette pris på selvom hun ikke har høy utdannelse. Jeg kommer også fra en høyt utdannet familie, men de verdsetter arbeidsmoral mer enn noe annet. Folk har jo ulike grunner til at de ikke har tatt videre utdannelse, det er ikke noe vi andre har noe med. Innerst inne kan jeg jo tenke meg at mine foreldre gjerne ønsker at jeg finner meg en mann med høy utdannelse og god jobb, men jeg vet at de heller vil jeg skal finne meg en god mann som er i jobb, enn en mann som bare har en god jobb. Er dette jenta for deg synes jeg du skal vise henne stolt frem og la familie og venner bli kjent med henne. Det er du som skal leve med henne, ikke de. Dette er ditt liv, så ikke la noen andre diktere det.

Anonymkode: b415b...c5f

AnonymBruker
Skrevet

Du beskriver din egen familie i forhold til interesser og kultur.

Henne beskriver du i forhold til visuelt inntrykk (med unntak av humor).

Om det blir full klaff eller full krasj vil jeg tro er mye mer svhengig av om det er fellesnevnere mellom din familie og henne på de kulturelle områdene (musikk, litteratur, kunst).

Grunnverdiene deres og hennes vil bygge bro over manglende mastergrad og tatovering, - eller det vil gjøre kløften mellom dem bredere og dypere.

Anonymkode: 6d1d4...97a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Les Hjulskift av Vigdis Hjorth. Alkurat denne problemstimlingen!

Anonymkode: b9f32...d14

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er høyt utdannet, god økonomi, bolig, bil, hytte, A4-livet og har likt en jente helt siden videregående som ikke eier nåla i veggen. Har helt klart vært forelsket i andre jenter i løpet av årene og hatt forhold med andre, men vi har aldri vært sammen og jeg havnet rett i "vennesonen". Hun er ikke noe jeg vil betegne som harry, hun er veldig intelligent, morsom og er en person som er veldig godt likt. Men la oss si at det hadde blitt oss to: Da hadde jeg gitt fullstendig faen i at hun ikke eier nåla i veggen. Det å ha en slik jente hadde gjort meg til verdens lykkeligste. Jeg bryr meg ikke om sosial status og skjønner ikke helt hva du er flau over. Skjønner hvis vi snakker skikkelig røpete og harry, men jaja, who cares. Det viktigste er at dere har det bra!

Anonymkode: 37939...238

AnonymBruker
Skrevet

Dette går seg nok fint til, så lenge hun er snill, oppegående og ikke dømmende. De som er glad i deg bør akseptere henne (dvs. familie og nære venner), og dersom noen ikke gjør det vil de nok falle ut av omgangskretsen deres etter hvert dersom dere blir sammen og flytter sammen. Det er helt naturlig at vennekretsen snevres litt inn når man blir eldre og etablerer seg med samboer og barn osv., mest pga. mindre tid så da prioriterer man de som er nærmest. Dersom du er bekymret for familien din venter du med å introduserer henne til dere har vært sammen en stund, men forteller familien din at du har møtt ei jente som du har blitt glad i, og forteller om henne og kanskje viser et bilde før de får treffe henne. Da får du raskt en feeling på om de blir sjokkert av tatoveringene eller ser ned på henne pga. jobb og mangel på utdannelse. 

Anonymkode: 467de...917

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden ga meg hjernekreft. Alltid en "høyintellektuell" som har høyere utdanning, har bare smarte rollemodeller osv som ikke har et fnugg av evne til å tenke selv. Løper bare etter andre mennesker sine ideer og evner ikke tenke kritisk og selvstendig. Den verste type intellektuelle jeg ser. Vil heller være med noen som driter i filosofi og dritt, men som har ben i nesa og klarer tenke selvstendig.

Anonymkode: 71e5f...f94

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden ga meg hjernekreft. Alltid en "høyintellektuell" som har høyere utdanning, har bare smarte rollemodeller osv som ikke har et fnugg av evne til å tenke selv. Løper bare etter andre mennesker sine ideer og evner ikke tenke kritisk og selvstendig. Den verste type intellektuelle jeg ser. Vil heller være med noen som driter i filosofi og dritt, men som har ben i nesa og klarer tenke selvstendig.

Dette ga virkelig ingen mening.

Høyintellektuell som har smarte rollemodeller som ikke har fnugg av evne til å tenke selv, løper etter andre menneskers ideer? Hva slags ideer?

Vil du være med noen som driter i filosofi og dritt, men som har ben i nesa og tenke selvstendig?

Skrevet

Hun høres dritkul ut, hun vil lyse opp ditt A4-liv. Go for it. PS: mulig hun blir lei av deg ;)

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette ga virkelig ingen mening.

Høyintellektuell som har smarte rollemodeller som ikke har fnugg av evne til å tenke selv, løper etter andre menneskers ideer? Hva slags ideer?

Vil du være med noen som driter i filosofi og dritt, men som har ben i nesa og tenke selvstendig?

Dersom du prøver å tenke litt selv, så finner du kanskje ut av det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...