Gå til innhold

Katt har problemer med å skjule avføring??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når katten min gjør sin ting så prøver han å skjule det men imens han gjør det så får han avføringen på seg!! Er det fordi han ikk er forsiktig nok? Hva må jeg gjøre???

Anonymkode: beaee...814

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du forstyrrer katten og katten blir stresset osv

La katten gå på do i fred

Anonymkode: 09b3c...090

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er katten? Noen katter trenger å trene litt på å sikte når dem graver ned beisen. Unge katter finner somregel fort ut av det. Eldre katter er muligens bare svimle etter anstrengelsen. Da kan det  være verdt det å følge litt med.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du forstyrrer katten og katten blir stresset osv

La katten gå på do i fred

Enig, la han være.

Anonymkode: aef3a...8c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener dere la han være?? 

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, la han være.

Hva mener dere la han være?? Han går alltid på do selv!!! Jeg finner ut at han har avføring på labbene og da antar jeg at han ikke klarer å grave ned avføringen ordentlig!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, DizzyRonson skrev:

Hvor gammel er katten? Noen katter trenger å trene litt på å sikte når dem graver ned beisen. Unge katter finner somregel fort ut av det. Eldre katter er muligens bare svimle etter anstrengelsen. Da kan det  være verdt det å følge litt med.

Han er 14 uker gammel

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er 14 uker gammel

Da er det nok ikke noe du behøver tenke på. Han finner ut av det etter hvert:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, DizzyRonson skrev:

Da er det nok ikke noe du behøver tenke på. Han finner ut av det etter hvert:)

Håper det, er ganske ekkelt at den kommer opp på sofa, seng, og når den vil ha kos, ender opp med at jeg må vaske han og orker ikke å gjøre det hver gang han må på do...

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Håper det, er ganske ekkelt at den kommer opp på sofa, seng, og når den vil ha kos, ender opp med at jeg må vaske han og orker ikke å gjøre det hver gang han må på do...

Hvilken type kattesand bruker du til katten? Kanskje en annen type sand ville hjulpet?

Hvordan er kattetoalettet og hvor ofte bytter du sanden?

Har katten diare eller fast normal avføring? Hvis diare, kan det være sykdom og katten må få hjelp.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type kattesand bruker du til katten? Kanskje en annen type sand ville hjulpet?

Hvordan er kattetoalettet og hvor ofte bytter du sanden?

Har katten diare eller fast normal avføring? Hvis diare, kan det være sykdom og katten må få hjelp.

Det er everclean jeg bruker og kattedoen er stort nok for store katter i tillegg, avføringen er jeg usikker på, den er mellom fast og litt bløt? Det ser ikke til ut å være diare men den er såpass ikke så fast at den kan klistre f.eks labben til katta

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er 14 uker, en baby...

• Liker 1
Skrevet

Fire av mine katter hadde samme problem. Det ordna seg rimelig fort. Bare ha en klut å ei sprute flaske med vann stående klar I stua, så er det kjapt å enkelt å vaske litt på'n:) litt ekkelt er det kanskje. Men bare tenk på det som om du vasker en baby, han er jo det:p hvis det er diaré burde du snakke med dyrlegen tilfelle det er noe på gang. Og kjøp fin kornet klumpe sand. Ikke bruk den hvite grove søpla. Klumpe sand tørker ut avføring og fester seg lett så det blir ikke så lett søl å ikke så mye lukt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er 14 uker gammel

Herregud, han er 14 uker gammel! En baby!

De er kløner i den alderen der, så at han ikke er helt får til å grave ned avføringen og kløner litt med den er helt normalt. 

Les deg litt opp på kattunger. 

Anonymkode: ee47e...433

• Liker 1
Skrevet (endret)

Pus er 14 uker noe som da er helt normalt. Dette vil pus lære etterhvert selv om jeg forstår at det er ubehagelig og slitsomt.

Når fikk du pusen? 

For hvis pusen ble tatt fra moren sin for tidlig så kan det være en årsak. Pus kanskje har hvert ute før du fikk den og ikke er så vant til å bruke kattedo. 

Du må nok bare være tålmodig uansett årsak :)  

Endret av Wicky88
Skrivefeil
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Wicky88 skrev:

Pus er 14 uker noe som da er helt normalt. Dette vil pus lære etterhvert selv om jeg forstår at det er ubehagelig og slitsomt.

Når fikk du pusen? 

For hvis pusen ble tatt fra moren sin for tidlig så kan det være en årsak. Pus kanskje har hvert ute før du fikk den og ikke er så vant til å bruke kattedo. 

Du må nok bare være tålmodig uansett årsak :)  

jeg henta han når han var 13 uker gammel altså.

AnonymBruker
Skrevet

Bare la han være, så finner han forhåpentligvis ut av det etter hvert. Min pus har for øvrig motsatt "problem", er 8 år og har alltid krafset på kantene av kattedoen i stedet for i sanden. Resultatet er bråkete krafsing og stinkende "nr 2" som ikke blir tildekket og helst må fjernes med en gang. Har alltid tenkt at det er fordi hun er overrenslig og ikke vil skitne til pusefingrene sine.:)

Anonymkode: 48b54...d8e

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da trenger pusen bare tid altså... Alt er nytt og  første gang uten moren sin.

Bare vær tålmodig :)  

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har hatt han i en uke?

Og allerede begynner å bli lei..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, han er 14 uker gammel! En baby!

De er kløner i den alderen der, så at han ikke er helt får til å grave ned avføringen og kløner litt med den er helt normalt. 

Les deg litt opp på kattunger. 

Anonymkode: ee47e...433

Denne.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...