encore Skrevet 21. juni 2016 #1 Skrevet 21. juni 2016 Jeg har søkt etter støtte fra alle dyreeiere og dyrevenner jeg kjenner angående Yulin, men føler på at dette ikke er nok. Derfor strekker jeg ut en hånd her også, og håper at om så bare en liten prosent av dem som ser denne tråden vil hjelpe. Nedenfor er en liste over forskjellige organisasjoner man kan donere til. De står på frontlinjen i Yulin nå og gjør alt i deres makt for å redde så mange dyr de klarer fra en brutal skjebne, og de trenger vår hjelp. Sammen har de klart å redde over tusen av dem, og nå behøves det midler til veterinærhjelp, medisiner, transport og oppbevaring. Ingen av linkene inneholder grafiske bilder! The Animal Hope and Wellness Foundation Marc Ching reiste alene ned til Kina for å hjelpe, og har blant annet både blitt banket opp og forfulgt av sikkerhetspoliti. Så sent som igår hadde han klart å få 6 slaktehus i Yulin stengt, og 5 flere er på gli. Han har desperat behov for midler for å få dyrene han har reddet ut av byen. http://www.animalhopeandwellness.org/donate/ The Duo Duo Project Leder Andrea Gung jobber hardt for å sette en stopper for kjøtthandelen med hunder og katter. Hun ble intervjuet på BBC i morges ang Yulin, og hun hadde et opprop på change.org med 2, 5 millioner underskrifter. Organisasjonen har fått navn etter Duo Duo, hunden Andrea adopterte fra Kina etter å ha funnet ut at hun ble brukt som forsøksdyr for medisinstudenter og deretter villle bli solgt til et slakteri. Duo Duo Project er med og hjelper til i Yulin, og har flere sideprosjekt som innebærer å øke forståelsen for arbeidet de gjør. http://www.duoduoproject.org/#!donate/doh2p Bo Ai Animal Protection Centre Hjelpesenter for dyr i Kina, som jobber hardt for å få bla få støtte fra myndighetene når det kommer til å stenge ned slaktehus, og å endre den ulovlige praksisen som foregår nå. Frivillige fra denne organisasjonen hjelper nå Marc Ching med å transportere dyr ut av Yulin. http://boaianimalcentre.weebly.com/donate.html (Linken har en bakgrunn av en valp som mangler et øye.) Human Society International Internasjonal dyrevernsorganisasjon som jobber over hele verden for dyrs rettigheter. De er også i Yulin og redder dyr der, har stoppet transport av hundrevis av dyr inntil byen, og trenger nå midler for å ta seg videre av alle de har reddet. https://donate.hsi.org/ea-action/action?ea.client.id=104&ea.campaign.id=28590&ea.tracking.id=yulin_celeb_2016 (Linken har bilder av dyr i bur, men så ingen grafiske.) Dette er de jeg vet om til nå. Har noen andre forslag, det være seg flere organisasjoner man kan støtte eller andre måter å engasjere seg på, blir jeg veldig glad om dere poster disse. Om noen er ute etter å diskutere om dette er en verdig sak, vær så snill å start en egen tråd. Jeg kommer ikke til å bruke et fnugg av energi på å svare dere. Viktigere ting står på spill! Denne tråden er ment for dem som vil hjelpe, men som ikke har visst hvordan. 6
nurcos Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 (endret) Takk for denne tråden. Jeg la inn en donasjon til The Animal Hope and Wellness Foundation etter å ha sett dette intervjuet. Håper flere gjør det samme. (Noen grafiske bilder i filmen) Endret 22. juni 2016 av nurcos 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 Takk for fokus på noe som virkelig teller-:)! Jeg bruker ca 100000$ året på å støtte solide og gode dyreverns-organisajoner og oppfordrer nordmenn, blant de rikeste i verden å gi så det jomer. Vi finner oss ikke i tortur, barbari og fskap! Anonymkode: 00ed0...5cb 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 Alle MÅ se linken Nurcos har lagt ut. Ingen bør hvile før barbari er stoppet. Anonymkode: 00ed0...5cb 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 Takk igjen TS for grundig jobb med å legge ut svært gode linker til informasjon og hvor sende støtte for folk flest. Anonymkode: 00ed0...5cb 5
Capricorn Skrevet 22. juni 2016 #6 Skrevet 22. juni 2016 Dette er helt forferdelig og barbarisk! Blir kvalm og lei meg av at sånn ting skjer. At folk har hjerte til det er over min fatteevne. Takk for linker. Jeg skal sette meg litt inn i dem og dele det. 3
Aamu Skrevet 22. juni 2016 #7 Skrevet 22. juni 2016 Det slakterne/selgerne av hundekjøtt faktisk gjør, er å banke opp hundene, ikke bare mtp at "banket hund gir styrke", men også mtp at dyrevernerne ser det og kjøper hunden for å redde den. De er fullstendig klar over at dyrevernere er tilstede, og de banker hunder og selger dem dyrt til folk som vil hjelpe. Så på sett og vis bidrar dyrevernerne ironisk nok til at hundene blir banket opp. Grusomme greier det der, og jeg synes det er rart at de bare kan holde på og at vesten bare ser på. Hadde det virkelig utløst en 3. verdenskrig dersom landene slo seg sammen og grep inn og sa: "nei, dere får ikke holde på slik!"? 1
nurcos Skrevet 22. juni 2016 #8 Skrevet 22. juni 2016 25 minutter siden, Aamu skrev: Det slakterne/selgerne av hundekjøtt faktisk gjør, er å banke opp hundene, ikke bare mtp at "banket hund gir styrke", men også mtp at dyrevernerne ser det og kjøper hunden for å redde den. De er fullstendig klar over at dyrevernere er tilstede, og de banker hunder og selger dem dyrt til folk som vil hjelpe. Så på sett og vis bidrar dyrevernerne ironisk nok til at hundene blir banket opp. Grusomme greier det der, og jeg synes det er rart at de bare kan holde på og at vesten bare ser på. Hadde det virkelig utløst en 3. verdenskrig dersom landene slo seg sammen og grep inn og sa: "nei, dere får ikke holde på slik!"? Tortureringen av hundene hadde skjedd uansett, da de tror at hunder som har blitt torturert i opptil 40 timer før de slaktes utløser adrenalin, så kjøttet blir mørere. Men du har rett i dette at det å kjøpe hunden fra mennesker som driver med ting som dette, ikke egentlig hjelper.
Aamu Skrevet 22. juni 2016 #9 Skrevet 22. juni 2016 2 minutter siden, nurcos skrev: Tortureringen av hundene hadde skjedd uansett, da de tror at hunder som har blitt torturert i opptil 40 timer før de slaktes utløser adrenalin, så kjøttet blir mørere. Men du har rett i dette at det å kjøpe hunden fra mennesker som driver med ting som dette, ikke egentlig hjelper. Jeg vet ikke helt, det er umulig å spekulere i hva som hadde skjedd eller ikke skjedd. Ja, de får seg jo bare nye hunder. Skjønner ikke at det går an å være så onde.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #10 Skrevet 22. juni 2016 Tusen takk for oversiktlig info og at du retter søkelyset mot dette. Dette må være sommerens viktigste kampsak for verden. Man kan også støtte dyreverngiganten PETA men det er ekstra fint å se privatpersoner og små lokale organisasjoner sitt engasjement for denne ekstremt viktige saken. Nå vet jeg hva en del av skattepengene skal gå til. Takk Anonymkode: 8a822...c2d 4
nurcos Skrevet 22. juni 2016 #11 Skrevet 22. juni 2016 11 minutter siden, Aamu skrev: Jeg vet ikke helt, det er umulig å spekulere i hva som hadde skjedd eller ikke skjedd. Ja, de får seg jo bare nye hunder. Skjønner ikke at det går an å være så onde. Den offentlige tortureringen av hunder er så og si borte på grunn av aktivister som filmet det, og viste det til resten av verden. Kina (og andre asiatiske land som har samme skikken) vil ikke at resten av verden skal vite om dette. Tortureringen av hunder skjer ute på landsbygdene hvor de ikke har turismen, så aktivistene får sjeldent et innblikk i hva som skjer der. Så jo, dette hadde skjedd uansett. 2
Aamu Skrevet 22. juni 2016 #12 Skrevet 22. juni 2016 1 minutt siden, nurcos skrev: Den offentlige tortureringen av hunder er så og si borte på grunn av aktivister som filmet det, og viste det til resten av verden. Kina (og andre asiatiske land som har samme skikken) vil ikke at resten av verden skal vite om dette. Tortureringen av hunder skjer ute på landsbygdene hvor de ikke har turismen, så aktivistene får sjeldent et innblikk i hva som skjer der. Så jo, dette hadde skjedd uansett. Det hadde SKJEDD uansett, spørsmålet er om nettopp den slakteren hadde gjort nettopp det. Det vet man aldri, og det skal man aldri påstå at man vet heller (med mindre man er synsk).
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #13 Skrevet 22. juni 2016 Hvorfor skal vi blande oss inn i en tradisjon? Jeg har en million andre ting å bruke pengene mine på. Støtter aldri organisasjoner som skal endre kultur, religion og tradisjon i et land. Anonymkode: a0555...d73
Purple Basil Skrevet 22. juni 2016 #14 Skrevet 22. juni 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal vi blande oss inn i en tradisjon? Jeg har en million andre ting å bruke pengene mine på. Støtter aldri organisasjoner som skal endre kultur, religion og tradisjon i et land. Anonymkode: a0555...d73 Godt at ikke alle her i verden er som deg! Fy faen! 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #15 Skrevet 22. juni 2016 1 minutt siden, Purple Basil skrev: Godt at ikke alle her i verden er som deg! Fy faen! Den idioten der stinker stramt av troll, så den tullingen er sannsynligvis ikke noe å bry seg om... Anonymkode: 56924...230 4
Purple Basil Skrevet 22. juni 2016 #16 Skrevet 22. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Den idioten der stinker stramt av troll, så den tullingen er sannsynligvis ikke noe å bry seg om... Anonymkode: 56924...230 Det kan du ha rett i, men denne tradisjonen lever nettopp fordi folk ikke synes det er viktig nok å bry seg om 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #17 Skrevet 22. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den idioten der stinker stramt av troll, så den tullingen er sannsynligvis ikke noe å bry seg om... Anonymkode: 56924...230 Jeg mener det fullt og holdent! Ingen troll. Hvorfor roper dere troll med en gang noen er uenige med dere? Har dere ikke lært å være uenige, men ha respekt for andre sine meninger? Det overrasker meg at det er dyrevenner som er de mest fordømmende her inne. Anonymkode: a0555...d73
encore Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #18 Skrevet 22. juni 2016 Tusen takk til dere som har donert, og til dere som leser og eventuelt deler! Jeg var nervøs for at jeg ikke fikk ordentlig frem hvilket utrettelig og uvurderlig arbeid de på lista mi legger ned, men det fins også god info på linkene og sosiale media om jobben de gjør om man vil ha utfyllende info, følg dem gjerne der. Jeg synes det er viktig å få frem hva de små organisasjonene får til, og hittil har det vært merkverdig stille fra de store (som PETA etc.) om denne saken. (Uten å ha kildebevis for hånden mistenker jeg dessuten at mye av støtten de store får, blir sugd opp i drift, reklame, etc.) De små lokale gruppene som hjelper sitter også på mest kunnskap om området, kan finne samarbeidspartnere lettere og vet hvordan byråkratiet foregår der nede, så viktig å ikke glemme dem heller. Håper inderlig at "the big guns" kommer på banen snart og skaper mer oppmerksomhet om dette! Likevel, når EN mann klarte å redde over tusen dyr, tenk på hvor mye man kan få til om man sammen drar lasset! Det gir håp Har oppdatert meg på hva som skjer i løpet av dagen, og dyrene får veterinærhjelp, mat og omsorg og holdes et trygt, hemmelig sted inntil ting roer seg ned. Dette er et STORT fremskritt bare fra ifjor! Er dog bekymret for sikkerheten til de frivillige, noen har ikke gitt lyd fra seg siden i går; for dette handler ikke om tradisjon- dette er kriminalitet og korrupsjon satt i system! (Bla. Bo Ai Centre som jeg nevnte i hovedinnlegget prøver å spre kunnskap om dette- myndighetene får bestikkelser fra kjøttprodusenter, så at signaturkampanjer ikke hjelper er ikke et sjokk, her må det sterkere press til!) Denne "festivalen" startet i 2010 som et påskudd for å selge mer kjøtt fra hunder og katter, så noen dyptgående kulturelle røtter kan de faktisk ikke påberope seg. ^Det er hardt å tenke på at en stor del av dyrene som blir solgt, er andres stjålne kjæledyr. Mange har både halsbånd og chip. Utspekulerte kjøtthandlere stjeler til og med fra shelters og kenneler med sikkerhetsopplegg! Her må det legges press for å få straffet disse, og det har faktisk skjedd i løpet av det siste at noen av disse har fått bøter og fengsel- men det må bli flere, langt flere, for at det skal ha noen preventiv effekt. Nå er tiden for å skape forandring. Nå er tiden for å ikke gi seg! De som er reddet er ennå ikke trygge. La oss gjøre det vi kan! 1
Lillakitty Skrevet 22. juni 2016 #19 Skrevet 22. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener det fullt og holdent! Ingen troll. Hvorfor roper dere troll med en gang noen er uenige med dere? Har dere ikke lært å være uenige, men ha respekt for andre sine meninger? Det overrasker meg at det er dyrevenner som er de mest fordømmende her inne. Anonymkode: a0555...d73 Jeg rapporterer avskum. En trussel mot samfunnet.
Lillakitty Skrevet 22. juni 2016 #20 Skrevet 22. juni 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal vi blande oss inn i en tradisjon? Jeg har en million andre ting å bruke pengene mine på. Støtter aldri organisasjoner som skal endre kultur, religion og tradisjon i et land. Anonymkode: a0555...d73 Jeg nekter å tro det går så åndssvake mennesker rundt i samfunnet. Det kan ikke være mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå