Note92 Skrevet 21. juni 2016 #1 Skrevet 21. juni 2016 Hei! Dere som trener mye, hvor mye spiser dere iløpet av en dag? Her trener jeg hard styrketrening mandag, onsdag og fredag. Jogger langdistanse på ca 1-1.8 mil hver tirsdag og intervall på torsdager. Blir ofte en lengre trilletur med mini i vogna på søndager, da med litt fart og bakker for å få opp pulsen. Dette tilsier da 5/6 økter i uka. Målet mitt er å gå ned ca 5 kg, har hittil gått ned 22 kg på 1 år. Veier nå 64 kg og er 172 høy. Ønsker klart å bygge litt mer muskler samt gå ned de 5 kg og helst ligge på rundt 58 kg.. Får i meg ca 1200 kalorier maks om dagen, men tenker dette kan være litt lite?! Men er samtidig ikke så veldig sulten.. jobbet hardt og intensivt for å miste de 20+ kg, så muligens kroppen bare har blitt vant med det, men har ikke vært noe sultekur. Spist det jeg har hatt lyst på, men telt kalorier. Dagen min ser slik ut: Frokost: Herbalife shake Formula 1. 200 kalorier. Lunsj: 2 knekkebrød med go og mager salami, litt agurk. Ca 150 kalorier. Eller en skål med litt havregryn og lett yogurth. Middag: varierende, men mye grønt og rent. Ca 500 kalorier, men som sagt noe varierende. Mellommåltid: skyr, kokt egg, banan. Ca 200 kalorier i mellommåltider pr dag. Bør jeg spise mer?
kisskissbangbang Skrevet 21. juni 2016 #2 Skrevet 21. juni 2016 Selvfølgelig burde du spise mer. Det vet du jo. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 Ikke vær dum. Selvfølgelig bør du spise mer. Det er ørtiførti kalorikalkulatorer ute på nett, og du vet nok godt at det ikke anbefales å ligge mer enn 500 kcal i underskudd pr dag. Bruk for eksempel denne: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced Anonymkode: dc6b7...e59 2
Note92 Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2016 Ts her. Bruker Myfitnesspal. Skal jeg liksom bare stappe i meg mat selvom jeg ikke er sulten da? Blir ikke klok.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #6 Skrevet 22. juni 2016 Det er ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom sultfølelse og mengden energi kroppen trenger. Dersom du ikke har spist den mengden energi kroppen trenger bør du spiser selv om du ikke er sulten. Anonymkode: 0d4bb...4d1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #7 Skrevet 22. juni 2016 26 minutter siden, Note92 skrev: Ts her. Bruker Myfitnesspal. Skal jeg liksom bare stappe i meg mat selvom jeg ikke er sulten da? Blir ikke klok. Spis nøtter og avokado. Sunt og kaloririkt. Anonymkode: 174d7...75f
Ananas. Skrevet 22. juni 2016 #8 Skrevet 22. juni 2016 Kroppen vender seg til for lite mat også. Jeg spiste alt for lite i mange år, og hadde f.eks. aldri rumlende mage eller "sultfølelse" i magen, men nå som jeg spiser normalt merker jeg betydelig forskjell på kroppen. Mer energi, blidere, "lettere" hode osv. Altså en hel haug med forskjeller man ikke legger merke til når normalen har endret seg. Så ja, når du spiser alt for lite så er du nødt til å spise mer, selv om kroppen ikke "ber" om det.
kisskissbangbang Skrevet 22. juni 2016 #9 Skrevet 22. juni 2016 49 minutter siden, Note92 skrev: Ts her. Bruker Myfitnesspal. Skal jeg liksom bare stappe i meg mat selvom jeg ikke er sulten da? Blir ikke klok. Du sier jo at du spiser omtrent bare grønnsaker til middag. Kutt ned på grønnsaker og øk på protein og fett. Du må spise mer kaloritett, rett og slett.
isbjørnungen Skrevet 22. juni 2016 #10 Skrevet 22. juni 2016 1200 kcal er for alt for lite for deg uavhengig av hva som er målet. Særlig når du trener og vil bygge litt muskler i tillegg. 1200 kcal er kanskje nok for en som er veldig mye mindre enn deg, er helt inaktiv OG skal ned i vekt. For å slippe følelsen av å stappe i deg mat kan du øke kaloriinntaket gradvis over de neste par ukene til et kaloriinntak som er mer hensiktsmessig. Du vil nok likevel fortsette å gå ned i vekt selv om du øker kaloriinntaket, for du er mer en nok i minus.
Note92 Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #11 Skrevet 22. juni 2016 Ts her. Ser noen skriver her at jeg kun spiser grønnsaker til middag, det blir litt feil. Ser jeg skrev feil i HI. Spiser mye grønnsaker ja, men spiser kjøtt også. Rene produkter og fra bunnen av, var det jeg mente. Får starte å spise litt mer nøtter osv, som noen over her skriver. Merkelig nok er jeg i super form om dagene og plages ikke med hodepine, tretthet eller at jeg er tung i hodet, selv med en 2 åring å passe på etter barnehagetid. Får prøve å øke litt de neste ukene å se, kanskje jeg ser mer progresjon mtp muskelmassen ☺
kisskissbangbang Skrevet 22. juni 2016 #12 Skrevet 22. juni 2016 2 minutter siden, Note92 skrev: Ts her. Ser noen skriver her at jeg kun spiser grønnsaker til middag, det blir litt feil. Ser jeg skrev feil i HI. Spiser mye grønnsaker ja, men spiser kjøtt også. Rene produkter og fra bunnen av, var det jeg mente. Får starte å spise litt mer nøtter osv, som noen over her skriver. Merkelig nok er jeg i super form om dagene og plages ikke med hodepine, tretthet eller at jeg er tung i hodet, selv med en 2 åring å passe på etter barnehagetid. Får prøve å øke litt de neste ukene å se, kanskje jeg ser mer progresjon mtp muskelmassen ☺ Ikke kanskje, det gjør du garantert. Hadde økt til minst 1800 på treningsdager.
kisskissbangbang Skrevet 22. juni 2016 #13 Skrevet 22. juni 2016 Hadde jeg vært deg hadde jeg droppa videre vektnedgang og heller satsa på vedlikehold og styrketrening. Vekta di er helt fin nå. Egentlig hadde jeg nok satsa på et lite overskudd og trening, for å øke muskelmasse, men det virker det ikke som om du er så interessert i? :)
Runnershigh Skrevet 22. juni 2016 #14 Skrevet 22. juni 2016 3 timer siden, Note92 skrev: Ts her. Bruker Myfitnesspal. Skal jeg liksom bare stappe i meg mat selvom jeg ikke er sulten da? Blir ikke klok. Nei, du skal ikke stappe i deg mat, men justere hvilke matvarer du spiser i forhold til kaloribehov. Velger du f. eks bare blomkål og torsk til middag må du spise store mengder for å komme opp i 500kcal. Det kan da føles ut som man nå spise veldig mye mat. Velger du derimot laks og pasta er ikke mengden mat like stor, og du trenger ikke "stappe i deg" som du sier. Ta noen nøtter til mellommåltid, så får du fort 200 kcal ekstra.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #15 Skrevet 22. juni 2016 64 kg høres ut som en veldig fin vekt til din høyde. 58 virker litt lite. Jeg ville vurdert å stabilisere vekten nå, og ikke gå videre ned. Du spiser ellers altfor lite i forhold til aktivitetsnivået. Helt ærlig fatter jeg ikke hvordan du klarer å holde det gående på så lite mat.. Anonymkode: 4e6fb...91a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #16 Skrevet 22. juni 2016 16 timer siden, Note92 skrev: Hei! Dere som trener mye, hvor mye spiser dere iløpet av en dag? Her trener jeg hard styrketrening mandag, onsdag og fredag. Jogger langdistanse på ca 1-1.8 mil hver tirsdag og intervall på torsdager. Blir ofte en lengre trilletur med mini i vogna på søndager, da med litt fart og bakker for å få opp pulsen. Dette tilsier da 5/6 økter i uka. Målet mitt er å gå ned ca 5 kg, har hittil gått ned 22 kg på 1 år. Veier nå 64 kg og er 172 høy. Ønsker klart å bygge litt mer muskler samt gå ned de 5 kg og helst ligge på rundt 58 kg.. Får i meg ca 1200 kalorier maks om dagen, men tenker dette kan være litt lite?! Men er samtidig ikke så veldig sulten.. jobbet hardt og intensivt for å miste de 20+ kg, så muligens kroppen bare har blitt vant med det, men har ikke vært noe sultekur. Spist det jeg har hatt lyst på, men telt kalorier. Dagen min ser slik ut: Frokost: Herbalife shake Formula 1. 200 kalorier. Lunsj: 2 knekkebrød med go og mager salami, litt agurk. Ca 150 kalorier. Eller en skål med litt havregryn og lett yogurth. Middag: varierende, men mye grønt og rent. Ca 500 kalorier, men som sagt noe varierende. Mellommåltid: skyr, kokt egg, banan. Ca 200 kalorier i mellommåltider pr dag. Bør jeg spise mer? Say noe more Anonymkode: 600ba...fc4
Beach Skrevet 22. juni 2016 #17 Skrevet 22. juni 2016 Hvis du ikke raser ned i vekt(at du går ned mer enn 1 kg i uken), føler deg opplagt og ikke slapp, høres det helt ok ut.
Gjest Bond Skrevet 22. juni 2016 #18 Skrevet 22. juni 2016 I denne tråden beskrives det et for lavt matinntak. Minner om forumets retningslinjer: Sitat - Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. Da det i denne tråden beskrives et veldig lavt matinntak kombinert med trening i tillegg, er det mest hensiktsmessig at TS får svar fra de som har riktig kompetanse på emnet. Bond, forumansvarlig
Anbefalte innlegg