AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #1 Skrevet 21. juni 2016 Noen som har opplevd gode resultater på det? Jeg har ti kg jeg må ha bort og jeg er veldig lei av slike matvarer. Derfor tenkte jeg å kutte ut mest mulig av det nå. Anonymkode: 0e055...a1f
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #2 Skrevet 21. juni 2016 Jeg sluttet helt med brød nyttårsaften 2015. Gikk ned 5-6 kg på noen måneder. Dags dato hat jeg gått ned 12kg. Spiser knekkebrød og havregryn i stede. Trener ikke. Lykke til ☺️ Anonymkode: 90013...051
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #3 Skrevet 21. juni 2016 Jeg startet med lavkarbomat og å holde meg generelt under 50g karbs hver dag, og gikk ned 15kg på de første 2 månedene, deretter 10kg de neste 4 månedene. Nå veier jeg 65kg (170cm) og har greid å holde vekta mi stabil det siste året samtidig som jeg har vendt kroppen sakte tilbake til normal kost (men fortsatt med få karbohydrater, holder meg til under 100g nå) Anonymkode: 3b1b5...682 2
Pringle Skrevet 21. juni 2016 #4 Skrevet 21. juni 2016 Klart du går ned i vekt hvis du slutter å spise masse kaloririk mat, og ikke erstatter det med annen mat med like mange eller flere kalorier, og det daglige kaloriinntaket ditt er mindre enn kalorieforbruket ditt. Det kan være lurt å passe på at du får i deg det du trenger av alle næringsstoffer fra andre matvarer. Mest mulig variert er generelt fornuftig. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #5 Skrevet 21. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sluttet helt med brød nyttårsaften 2015. Gikk ned 5-6 kg på noen måneder. Dags dato hat jeg gått ned 12kg. Spiser knekkebrød og havregryn i stede. Trener ikke. Lykke til ☺️ Anonymkode: 90013...051 Havregryn med melk og frukt da? Så utrolig bra! Takk Anonymkode: 0e055...a1f
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #6 Skrevet 21. juni 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg startet med lavkarbomat og å holde meg generelt under 50g karbs hver dag, og gikk ned 15kg på de første 2 månedene, deretter 10kg de neste 4 månedene. Nå veier jeg 65kg (170cm) og har greid å holde vekta mi stabil det siste året samtidig som jeg har vendt kroppen sakte tilbake til normal kost (men fortsatt med få karbohydrater, holder meg til under 100g nå) Anonymkode: 3b1b5...682 Er det ikke stress å veie mat? 25 kg ned er veldig bra. Gratulerer! Anonymkode: 0e055...a1f
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #7 Skrevet 21. juni 2016 4 minutter siden, Pringle skrev: Klart du går ned i vekt hvis du slutter å spise masse kaloririk mat, og ikke erstatter det med annen mat med like mange eller flere kalorier, og det daglige kaloriinntaket ditt er mindre enn kalorieforbruket ditt. Det kan være lurt å passe på at du får i deg det du trenger av alle næringsstoffer fra andre matvarer. Mest mulig variert er generelt fornuftig. Jeg er veldig glad i grønt, og noe frukt. Fisk, kylling, scampi, lever osv. Mitt største problem er at jeg blir lei av å alltid spise det samme og ikke minst oppvasken..... Brødmat går lett ned når jeg kjeder meg og ikke orker å kokkelere dessverre Anonymkode: 0e055...a1f 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #8 Skrevet 21. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Havregryn med melk og frukt da? Så utrolig bra! Takk Anonymkode: 0e055...a1f Varier litt med banan, druer, rosiner, nøtter, stevia osv. Spiser pasta/ris/potet middag 2-3 ganger i uken, så jeg er ikke fanatisk. Ikke helt helt sikker på det her, men det er mulig jeg har reagert på gjær. Magen føles iallfall veldig bra nå som jeg har kuttet ut brød 😊 Anonymkode: 90013...051
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #9 Skrevet 21. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke stress å veie mat? 25 kg ned er veldig bra. Gratulerer! Anonymkode: 0e055...a1f Tusen takk! Ja det var på tide å gjøre et oppgjør med fettet jeg hadde forsøkt å slanke vekk så å si hele livet. Jeg veide ingen mat, men hadde en regel om å ikke konsumere mat som inneholdt mer enn 8g karbohydrater per 100g (15g når jeg skulle kose meg med noe snacks en gang i blant). Og så regnet jeg fort i hodet hva hele måltidet ca havnet på. Det var ganger jeg sikkert gikk over 50g, og andre ganger hvor jeg ikke lå på mer enn 10-15g. Anonymkode: 3b1b5...682 1
Gelica Skrevet 22. juni 2016 #10 Skrevet 22. juni 2016 Er det ikke mye karbohydrater i havregryn? Jeg tenkte dersom man bytter ut brødskiver med havregryn vil ikke det utgjøre noe av det samme med tanke på hvor mye karbohydrater det er? Jeg er usikker og derfor spør jeg
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #11 Skrevet 22. juni 2016 Havregryn inneholder ca 60 gram karbohydrat per 100 gram. Brød inneholder kanskje 50 gram karbohydrat per 100 gram. 50 gram havregryn gir deg 30 gram karbohydrat. 2 brødskiver, typisk 60 gram, gir deg 30 gram karbohydrat. Mengdemessig spiller det da ingen rolle om du spiser 50 gram havregryn eller 2 brødskiver. Spiser du mer eller mindre av havregryn eller brød blir forholdet et annet. Personlig blir jeg mer mett av 50 gram havregryn enn 2 brødskiver så spiser heller havregryn. Anonymkode: 4d93e...519
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #12 Skrevet 22. juni 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Havregryn med melk og frukt da? Så utrolig bra! Takk Anonymkode: 0e055...a1f Datteren min på 5 elsker havregryn med melk og eplebiter... tror jeg skal begynne å spise det samme som henne Anonymkode: e2214...da1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #13 Skrevet 22. juni 2016 13 timer siden, Pringle skrev: Klart du går ned i vekt hvis du slutter å spise masse kaloririk mat, og ikke erstatter det med annen mat med like mange eller flere kalorier, og det daglige kaloriinntaket ditt er mindre enn kalorieforbruket ditt. Det kan være lurt å passe på at du får i deg det du trenger av alle næringsstoffer fra andre matvarer. Mest mulig variert er generelt fornuftig. Jeg gikk på lchf for et par år siden og hadde nok et inntak på over 2000 kal daglig..jeg gikk ned 17 kg på 3 mnd. Til sammenligning gikk jeg på Grete roede kurs like før. Skulle spise 1500 kal daglig gikk ned tre kg på åtte uker. for noen fungerer det rett og slett ufattelig mye bedre med lite karber selvom kaloriene blir mer. Jeg loggførte alt på begge dietter og vet at dette var fakta for meg. Anonymkode: 31f9a...bed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå