potetlaug Skrevet 21. juni 2016 #1 Skrevet 21. juni 2016 Hei! Postet denne i feil tråd tidligere, forhåpentligvis passer temaet bedre her... Jeg er ei jente på 22 som nå, beklager språkbruken, er drittlei. Jeg har hele livet hatt veldig tynt, fint hår. Det faller veldig lett av og blir fort enten fett eller tørt. I det siste føler jeg hårtapet har blitt verre, og hårene faller av i hytt og vær. Jeg har alltid hatt et ønske om tykt langt hår, men har innsett at dette kanskje førblir en ønskedrøm. Jeg skulle allikevel gjerne ha stanset det overdrevne hårtapet, som jeg er overbevist om kommer til å gjøre meg skallet før jeg runder 30. Jeg føler jeg har prøvd alt; dyre hårkurer, sjampoer, kostilskudd, kjerringråd osv osv. Jeg har også prøvd å rett og slett kutte ut alle produkter i godt over ett år nå (NoPoo-metoden), uten noen spesiell forskjell. Har noen her hatt erfaringer med hva som har funket/ikke funket for dem? Eller noen råd jeg kanskje kunne prøve? Hårterapi, legebesøk, hårtransplantasjon, eller rett og slett et godt kjerringråd? Hilsen desperat 22-åring som sterkt vurderer å barbere hele skallen.
Paeonia Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 Er det et reelt problem eller er det mer at du føler det? Jeg har ganske tynt hår selv, og var redd en stund selv, men har etterhvert innsett at det ikke egentlig blir verre. Men håret mitt ter utvilsomt tynnere enn hva det var da jeg var liten. Selv sliter jeg med eksem i hodebunnen, og tror det har blitt bedre etter at jeg ble nøye med produktene jeg bruker. Jeg føler hverfall at jeg mister mindre (?). Jeg bruker "Neccin shamoo sensitive balance" og "John Masters Organics lavendel & avocado intensive concitioner". Dette er to av få produktet jeg ikke ikke reagerer og klør meg ihjel av 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #3 Skrevet 23. juni 2016 Er du i hormonell ubalanse? Når jeg sluttet/gikk/whatever med p-pillene mista jeg mye hår. Hårbørsten var full! Frisøren bemerket seg det pga områder som var blitt veldig tynne. Flaut. Jeg hadde alltid hatt langt, tykt hår. Men, dette var bare en periode. En lang periode, mellom 6 mnd til ett år. Kroppen fikset seg selv ang hormonene og jeg tok B-vitamin og D-vitamin for hårveksten. Nå er områdene fulle av hår igjen. De er dog bare 6 cm lange, så ser litt rart ut her og der, i tillegg til at de vokste ut mye mye mørkere. Anonymkode: 61af3...643
Gjest *Micki* Skrevet 24. juni 2016 #4 Skrevet 24. juni 2016 Har du prøvd Mane n tale? http://www.coverbrands.no/merker/mane-n-tail?gclid=CjwKEAjwka67BRCk6a7_h_7Pui8SJABcMkWRMNqOxpVMsUnBNszCtADNGihsrQ6sYVXhk0WcjC7gkRoC5k7w_wcB Hører det er en del rundt om på nettet som skryter av dette, man kan visst ta kosttilskudd beregnet på hester som skal få fin man og hale også. Det skal visstnok virke like bra på mennesker som dyr. Jeg har ikke prøvd dette men hadde jeg hatt problem med hårtap ville det ikke vært meg imot å prøve ut.
HarleyQ Skrevet 24. juni 2016 #5 Skrevet 24. juni 2016 Har du sjekket stoffskiftet ditt eller om du har vitaminmangel for eksempel? Forstyrrelser eller mangler kan føre til hårtap. Jeg har slitt en del med hårtap de siste årene, men alt av prøver er fine. Har blitt anbefalt av flere frisører å prøve biotin og collagentilskudd. Må riktignok tas i minimum tre måneder før man kan se en effekt. Fås billig på iherb! Jeg tenker at det er verdt forsøket. Redken har vel også en biotinserie som skal kunne hjelpe på, men den har jeg ikke prøvd.
Helena83 Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Du sitter ikke å tvinner håret ditt uten at du selv tenker over det? Broren min gjorde nemlig det, og han fikk måne i en alder av 10 år..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå