Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser du på brødskiva? Jeg er ganske ideløs og er litt lei av en del ting. Så kunne treng litt "inspirasjon" :) Så gjerne legg igjen en kommentar, enten om det er noe du selv spiser eller om det bare er et tips du har :) 

PS : jeg vil IKKE ha slankemat forslag. ( jeg trenger heller det motsatte ). :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smør, hvitost og syltetøy :ler: Skikkelig lite spennende, men favortitten nå. 

Ellers er philadelphiaost eller liknende smøreost (gjerne kremost med hvitløk), spekeskinke og ruccola fantastisk godt. Det samme med marmelade, spekeskinke og brie. Yum! 

Skrevet

Jeg spiser alltid brødskiver med chiliaioli (den fra Bama er best!) med tunfisk med chili og sitronsaft på toppen. Ikke akkurat slankemat :plystre:

Skrevet

Kokt egg slår sjelden feil. Gjerne i kombo med ett av følgende

• røkt ørret
  • spekeskinke
  • kaviar
  • salami
  • purreløk og raust med ekte smør og sort, nykvernet pepper
  • tomat

Noen sverger til ansjos; jeg er ikke av dem. Men hvis du er matlei, hvem vet? Prøv?

Salami med agurk og majones var lenge en klassiker her i huset. Brunost med epleskive og tyttebærsyltetøy likeså.

Bon appétit!

AnonymBruker
Skrevet

1. I brødristeren og deretter et lite lag med smør og bananskiver på. Dette er helt utrolig, og ofte spiser jeg det som snacks. 

2. I brødristeren og deretter et lite lag med smør og roastbiff med salt og pepper. Dette er også helt himmelsk. Det er hva kjærlighet smaker. 

Anonymkode: 223ce...31a

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå har jeg dilla på skiver med grovt peanuttsmør, syltetøy og eple.

Anonymkode: 43e79...c3d

Skrevet

Hamburgerygg med tomat og agurk. Med litt salt på tomten. Omnomnom:p

Makrell I tomat med majones.

Eller hvis du vil ha noe skikkelig godt å gidder å gjøre litt for det. Lag en enkel salat: isbergsalat, tomat, mais, agurk, feta ost. Og sånn gresk dressing pulver. Legg på 2-3 skiver kjøttpålegg, Hamburgerygg eller lignende. Hiv på så mye salat du klarer å ei brødskive på toppen. Husk mye godt smør. 

Nå blei jeg skikkelig sulten. Men har ikke salat:/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Peanøttsmør på en skive og blåbærsyltetøy på den andre, og så klemme dem sammen.

Anonymkode: f9c4a...6ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Krydderkremost og skinke. Skinke med avokado, litt balsamico og salt. Ristet brød med banan. 

Anonymkode: a6db7...8ed

Gjest Kaffekrus
Skrevet

Jeg spiser mye peanøttsmør, gulost, kokt skinke (ofte med avokado eller kremost), kremost i alle slags varianter, kokt egg, speilegg, eggerøre, omelett :)

AnonymBruker
Skrevet

Leverpostei med røbetsalat.

Anonymkode: 2b3fa...b39

AnonymBruker
Skrevet

"På mackan", syltetøy, skinke og agurk, peanøttsmør og syltetøy eller tomatskiver med litt krydder. 

Anonymkode: 91609...e0c

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Hvitost med jordbærsyltetøy, krydret kjøttpålegg, leverpostei. Å jeg MÅ ha italiensk salat når jeg steker meg baguetter, av en eller annen merkelig grunn liker jeg det ikke på brødskive, det må være baguette 😂😂

AnonymBruker
Skrevet

- peanøttsmør, med eller uten syltetøy
- smøreost og kjøttpålegg (og gjerne urter/krydder)
- hvitost med agurk/paprika/tomat/rødbete
- egg og kaviar
- hvitost og kaviar
- jarlsbergost
- hvitost/jarslberg og kjøttpålegg (og kanskje ketchup el. smøreost under)
- leverpostei, gjerne med sylteagurk eller rødbet
- makrell i tomat
- sardiner

Anonymkode: 94a72...97a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for tiden hekta på hjemmelaget bønnepostei med pickled tomat og majones på. 

Fant en bønneposteioppskift hos veganmisjonen og tomatpickles kjøper jeg på Global food. Det er et stort glass med en blanding av hele tomater og argurker, beste pickelsen jeg har prøvd. 

Anonymkode: bb036...919

Gjest Tom/Loki
Skrevet

Avocado med seranoskinke og aioli er det det går i nå.

Skrevet

Spiser ikke så mye brød, men når jeg spiser det går det i som regel:

Fårepølse

Leverpostei

Kokt egg

Krydderskinke

Most avokado og et salatblad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg varierer også med ulike typer oster, som jarlsberg, camembert, nøkkelost, ridderost, blåmuggost, etc. Bare noe så enkelt som en ny ostetype kan gi skiven et skikkelig løft. 

Anonymkode: 94a72...97a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Aamu skrev:

Nøkkelost. 

Var det jeg skulle skrive også. Nøkkelost har alltid vært og vil sikkert alltid være mitt favorittpålegg.

Og til ts.Siden du ønsker deg motsatte av slankepålegg kan jeg anbefale nøkkelost med avocado som garnityr :)

Anonymkode: dadf8...75e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...