Gå til innhold

Er gynokolog så dyrt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal snart til gynokolog for første gang.

Ble henvist fra fastlegen min. Så står det i brevet fra gynokologen: Honorar for konsultasjon hos privatpraktiserende spesialist er kroner 1.100.

Koster det så mye? Er klar over at jeg har blitt henvist til privat, men trodde kanskje en betalte mindre når en ble henvist fra fastlege..

Anonymkode: b2f8e...3ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis den du har henvisning til ikke har noen refusjonsavtale med det offentlige, så koster det masse. Men jeg trodde faktisk at man ikke trengte henvisning i det hele tatt når man gikk til de «helprivate». 

Anonymkode: 1a91f...4f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis den du har henvisning til ikke har noen refusjonsavtale med det offentlige, så koster det masse. Men jeg trodde faktisk at man ikke trengte henvisning i det hele tatt når man gikk til de «helprivate». 

Anonymkode: 1a91f...4f0

Man trenger ikke henvisning, men det kan jo likevel være nyttig at fastlegen videresender informasjon som har kommet frem i konsultasjonen.

Anonymkode: ffd13...740

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar:) TS

AnonymBruker
Skrevet

Be om henvisning til gynekolog med avtale i stedet. Da koster det 320 kr. Ulempen er at det kan være lang ventetid. 

Anonymkode: 9ce95...600

AnonymBruker
Skrevet

Be om henvisning til gynekolog med avtale i stedet. Da koster det 320 kr. Ulempen er at det kan være lang ventetid. 

Det er nok ikke dumt med tanke på pris. Men det var jeg selv som spurte spesielt etter denne gynokologen, så dersom jeg er fornøyd med henne kommer jeg nok til å bruke henne fremover. 
Får håpe det er verdt pengene:)

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ikke dumt med tanke på pris. Men det var jeg selv som spurte spesielt etter denne gynokologen, så dersom jeg er fornøyd med henne kommer jeg nok til å bruke henne fremover. 

TS

Ok. Det er helt vanlig pris for spesialister uten avtale. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Det er helt vanlig pris for spesialister uten avtale. 

Da vet jeg det:)
TS

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Men da er det ikke rart at det er så dyrt. Fastlegen henviser ikke til private spesialister som koster en formue av seg selv. Det er bare fordi du har bedt spesifikt om denne gynekologen. Ellers ville du blitt henvist til en "billig" en:)

Anonymkode: 84cf2...3e4

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da er det ikke rart at det er så dyrt. Fastlegen henviser ikke til private spesialister som koster en formue av seg selv. Det er bare fordi du har bedt spesifikt om denne gynekologen. Ellers ville du blitt henvist til en "billig" en:)

Anonymkode: 84cf2...3e4

Skjønner! :)

Skrevet

Jeg bruker legen min som gynekolog for 3-års undersøkelsene. Koster meg omtrent det samme som det skulle koste å gå til legen for en infeksjon 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Kvinne1990 skrev:

Jeg bruker legen min som gynekolog for 3-års undersøkelsene. Koster meg omtrent det samme som det skulle koste å gå til legen for en infeksjon 

En gynekolog er en spesialist i gynekologi, å si at du bruker ham/henne som gynekolog er på linje med å si at du bruker ham/henne som nevrokirurg😉 Fastlegen gjør  enkle ting som celleprøve og spiral pluss litt enkle problemstillinger.

Anonymkode: ffd13...740

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...