Gå til innhold

Klam og svett 2 åring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en på 2 år som på nettene i detsiste har vært våt i hårfestet og under armer og på ruggen. Han sover oppå dyna si og med  langermet pysjamas uten sokker. Han har ikke noe pledd over seg. Er det normalt? Flere som har barn som blir klamme på natta? Soverommet er også kjølig sånn som soverom bør være.

Anonymkode: 0466b...6c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Min blir også klam og våt om natta. Ikke varmt der heller og han sover gjerne uten klær.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kjølig er det på soverommet da? Oppfattelse av hva som er kjølig er veldig individuelt, også utifra hvilken innetemperatur man foretrekker i de andre rommene. 

Og hvilken type pyjamas er det? En tynn bomullspyjamas (uten trøye under!) bør være nok nå om sommeren. 

Anonymkode: f2198...77d

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å bytte ut dyna med et dynetrekk, eventuelt et dynetrekk med et pledd i. Å sove oppå dyna er varmere enn å sove rett på madrassen uten dyne.

Hvis det ikke hjelper, prøv at han får sove i bare bleie og dynetrekk.

Anonymkode: 9667e...276

AnonymBruker
Skrevet

Tipper ca 17 grader på rommet. Det er kjølig der, jeg er varm av meg jeg å, men svetter og blir ikke klam slik som han. Han sover i en tynnlangermet pyjamas uten noe på beina. Han er varm av seg, det får jeg høre i bhg. Kan det være grunn til at han blir så klam og våt?

Skrevet

Min toåring sover i bare bleia. Med pysj blir han gjennomsvett. Han er også en varm type sånn generelt. 

AnonymBruker
Skrevet

Når han svetter, betyr det at han har det for varmt. Dersom han er en sånn som sparker av seg dyna uansett om han ikke er for varm, ville jeg fortsatt med pysj og heller hatt over ham kun et tynt teppe eller et dynetrekk.

Da min var på den alderen sov hun i bleie og sovepose om sommeren. Vi begynte med sovepose fordi hun var en dynesparker og lå iskald oppå dyna med pysj på som baby. Så fortsatt vi med pose fordi hun sov så godt i den og slet med å finne søvnen uten ;) 

Anonymkode: fb990...81e

Skrevet

Det blir veldig varmt å ligge oppå en dyne, så hvis jeg skal tippe, er den grunnen til svetten. 

Min sønn ligger med en tynt pledd over seg, rett på madrassen. Han sover kun i bleie nå på sommeren, men har det vært kjølig ute, tar jeg på han en tynn bomullspysj og kanskje en dyne. Det er ca 18 grader på rommet hans om kvelden og natten. 

Skrevet

Vår 2-åring blir også fort svett om natta. Jeg kjøpte ny pysj i bambus for ikke så lenge siden, lette, tynne og kjempe deilige i stoffet. Når han har på disse svetter han ikke lenger, og han blir heller ikke kald når han sparker av seg dyna. Det som også er fint med de er at de er litt stramme rundt anklene slik at  pysjbeina ikke sklir opp, det gjør alle de andre pysjene, og da kan han fort bli kald på beina. Kan absolutt anbefales! Kunne nesten ønske de fantes i voksenstørrelse! 😂

AnonymBruker
Skrevet

Takkfor svar :) tok vekk dyna idag, så Jan ligger rett på madrassen, og sover i tynn bomullspysj. Han kan ikke sove i bare bleie/underdel da han tar hånda si inni og får bæsj på hånda som han gnir utover alt (been there..) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...