Gå til innhold

Hvor kan man dra på ferie i 2 uker?/ Er paris en mulighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og kjæresten min har tenkt oss på ferie i juli i to uker, men er litt usikker på hvor vi skal reise. Vi skal reise den 10.juli fra evenes eventuelt bodø, så det blir jo en del dyrere enn hvis vi bodde i Oslo og kunne reist direkte der fra.

Så jeg lurer på om dere har noen tips til hvor i verden vi kan reise? Budsjettet ligger på cirka 8000,- per person inkl. fly og hotell!
Det sies jo også seg selv litt på budsjettet at det ikke kan være noe luksushotell eller noe slikt..

PARIS:
Jeg har sett en del på paris og fant en reise dit til litt over 8000,-, men jeg har ikke vært der før og har defor en del spørsmål:
- Blir det ikke kjedelig å være der såpass lenge i 2 uker? Vi vil jo ikke være lei etter de første dagene liksom..
- Er det dyrt å dra ut å spise der og slikt? Har hørt en del at det er dyrt å leve der..

Tips ønskes!!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Paris er en veldig stor by, som ligger langt fra havet. Og det kan bli veldig, veldig varmt der i juli. 

Selv om jeg er godt kjent der, og liker byen, tror jeg aldri jeg hadde villet være der i hele 2 uker om sommeren. 

Det er middels dyrt der (i forhold til resten av Vest-Europa). Dyrt på finere steder og i typiske turistløyper, men fullt mulig å finne ganske billige spisesteder litt utenfor allfarvei. Kommer jo veldig an på hvor man bor, da. Byen er vannvittig stor, og dersom man har hotell ute i en av utkantbydelene, kan det også være ganske dyrt og kronglete å komme seg inn til de mer kjente bydelene i sentrum. Sørg  hvertfall for at hotell ligger nær metroen! Den er ikke så dyr, og det går ganske raskt å komme seg frem. 

Anonymkode: cb9e4...800

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Paris i to uker må da bli veldig dyrt? For ikke å snakke om varmt. Dere kan evt ha noen dager i Paris og så ta resten i Normandie, men da må dere regne med transportkostnadene. Det går også tog hurtigtog til rivieraen, kanskje det er et alternativ? Eller Bretagne? 

Anonymkode: 3f940...79d

Skrevet

Paris er en flott by, men jeg synes to uker er i meste laget - i alle fall for en reise midt på varmeste sommeren.

Det dere kan gjøre er jo å f.eks. fly dit, og ta toget sørover til Nice og tilbringe litt tid der. Flott strand og koselig by. Kan også ta dagstur til Monaco derfra.

Vest-Europa er likevel klart dyrere enn Øst-Europa, så jeg ville heller dratt østover om jeg var dere. Kysten av Balkan er flott på sommeren. Norwegian har (har hatt?) vel salg i disse tider, og billetter til Kroatia e.l. er vanligvis ikke så veldig dyre. Overnatting er også rimeligere der enn det vil være f.eks. i Paris.

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet

Kan ta noen dager i Paris, og hurtigtog til f.eks La Rochelle, Biarritz eller Rivieraen. Tror det er billigere på vestkysten altså, ikke sååå langt med tog til La Rochelle heller, og det er utrolig koselig der :) Paris er supervarmt på sommeren, ville heller kommet meg til kysten! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...