chocolatephobia Skrevet 21. juni 2016 #1 Skrevet 21. juni 2016 Hei! Jeg og kjæresten min har tenkt oss på ferie i juli i to uker, men er litt usikker på hvor vi skal reise. Vi skal reise den 10.juli fra evenes eventuelt bodø, så det blir jo en del dyrere enn hvis vi bodde i Oslo og kunne reist direkte der fra.Så jeg lurer på om dere har noen tips til hvor i verden vi kan reise? Budsjettet ligger på cirka 8000,- per person inkl. fly og hotell! Det sies jo også seg selv litt på budsjettet at det ikke kan være noe luksushotell eller noe slikt.. PARIS: Jeg har sett en del på paris og fant en reise dit til litt over 8000,-, men jeg har ikke vært der før og har defor en del spørsmål: - Blir det ikke kjedelig å være der såpass lenge i 2 uker? Vi vil jo ikke være lei etter de første dagene liksom.. - Er det dyrt å dra ut å spise der og slikt? Har hørt en del at det er dyrt å leve der.. Tips ønskes!!
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #2 Skrevet 21. juni 2016 Paris er en veldig stor by, som ligger langt fra havet. Og det kan bli veldig, veldig varmt der i juli. Selv om jeg er godt kjent der, og liker byen, tror jeg aldri jeg hadde villet være der i hele 2 uker om sommeren. Det er middels dyrt der (i forhold til resten av Vest-Europa). Dyrt på finere steder og i typiske turistløyper, men fullt mulig å finne ganske billige spisesteder litt utenfor allfarvei. Kommer jo veldig an på hvor man bor, da. Byen er vannvittig stor, og dersom man har hotell ute i en av utkantbydelene, kan det også være ganske dyrt og kronglete å komme seg inn til de mer kjente bydelene i sentrum. Sørg hvertfall for at hotell ligger nær metroen! Den er ikke så dyr, og det går ganske raskt å komme seg frem. Anonymkode: cb9e4...800 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #3 Skrevet 21. juni 2016 Paris i to uker må da bli veldig dyrt? For ikke å snakke om varmt. Dere kan evt ha noen dager i Paris og så ta resten i Normandie, men da må dere regne med transportkostnadene. Det går også tog hurtigtog til rivieraen, kanskje det er et alternativ? Eller Bretagne? Anonymkode: 3f940...79d
RC Skrevet 21. juni 2016 #4 Skrevet 21. juni 2016 Paris er en flott by, men jeg synes to uker er i meste laget - i alle fall for en reise midt på varmeste sommeren. Det dere kan gjøre er jo å f.eks. fly dit, og ta toget sørover til Nice og tilbringe litt tid der. Flott strand og koselig by. Kan også ta dagstur til Monaco derfra. Vest-Europa er likevel klart dyrere enn Øst-Europa, så jeg ville heller dratt østover om jeg var dere. Kysten av Balkan er flott på sommeren. Norwegian har (har hatt?) vel salg i disse tider, og billetter til Kroatia e.l. er vanligvis ikke så veldig dyre. Overnatting er også rimeligere der enn det vil være f.eks. i Paris.
Gjest Carly-Chardonnay Skrevet 21. juni 2016 #5 Skrevet 21. juni 2016 Kan ta noen dager i Paris, og hurtigtog til f.eks La Rochelle, Biarritz eller Rivieraen. Tror det er billigere på vestkysten altså, ikke sååå langt med tog til La Rochelle heller, og det er utrolig koselig der Paris er supervarmt på sommeren, ville heller kommet meg til kysten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå