Gjest Millis Skrevet 4. november 2004 #1 Skrevet 4. november 2004 Det er et ordtak eller en bønn som går sånn bortimot i denne duren: "Gi meg styrke til å endre det jeg kan endre på, tålmodighet til å akseptere det jeg ikke kan endre på og visdom til å se forskjellen" Er det noen som kan hjelpe meg med den NØYAKTIGE ordlyden? Det skal jo være en slags rytme i dette. Det er mulig at "originalen" er på engelsk.
Gjest Emera Skrevet 4. november 2004 #2 Skrevet 4. november 2004 Den går sånn: "Gud, gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de ting jeg kan endre, og visdom til å se forskjellen."
Iselilja Skrevet 14. november 2004 #3 Skrevet 14. november 2004 Gi meg sinnsro til å akseptere, de tingene jeg ikke kan endre, mot til å endre, de tingene jeg kan, og visdom til å vite forskjellen.
Ingeborg Skrevet 14. november 2004 #4 Skrevet 14. november 2004 Den kalles gjerne "The Serenity Prayer" på engelsk, og går sånn: God, grant me the Serenity to accept the things I can not change, Courage to change the things I can, and Wisdom to know the difference. Den ligger på nettet mange steder, blant annet her: http://www.mv.com/ipusers/nhaa/serenity.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå