Gå til innhold

Barnehage i Kristiansand - anbefalinger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi flytter til Kristiansand og må finne en god barnehage. 

Noen som kan anbefale en, og gjerne begrunne hvorfor? Vi bor på Hånes og jobber i sentrum/Lund.

Tar btw i mot frarådinger også ;)

Anonymkode: 19f3e...033

AnonymBruker
Skrevet

Bor også på Hånes og har mine i Solkollen på her. Superfornøyd, både på stor avdeling og for de minste. Begge har begynt i ettårsalderen, men føler de har blitt veldig godt tatt vare på. Det er en kristen barnehage da.

Ellers har jordbærveien og timenes gårdsbarnehage veldig godt rykte på seg. Ville styrt unna rakkerungan barnehage etter hva jeg har hørt.

Anonymkode: 9d2fa...93f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i Rakkerungan, og vil aldri tilbake dit. Jeg ville aldri hatt barna mine der, da ville jeg heller tatt ut ulønnet permisjon!

Jeg er ellers ikke kjent med barnehage på den siden av byen, da vi flyttet til vestsiden da vi fikk barn.  

Anonymkode: 6daf3...10f

AnonymBruker
Skrevet

Jordbærveien <3 

Anonymkode: 72ab3...5cb

AnonymBruker
Skrevet

Ravnedalen bhg har jeg kun gode erfaringer med. :-) 

Anonymkode: dc904...4cb

Skrevet

har hørt jordbærveien og roligheten er bra :) Jeg ble nysgjerrig på Rakkerungene barnehage. Kan dere som har erfaring derfra begrunne litt hvorfor dere ikke ville ha ungene sine der?Kommer det av dårlig organisert eller lignende? Er den privat eller offentlig? Greit å vite hva en skal styre unna når en skal søke barnehageplass om litt:)

AnonymBruker
Skrevet

Blåmann Steinerbarnehage på Lund er veldig fin :)

Anonymkode: 34500...422

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor også på Hånes og har mine i Solkollen på her. Superfornøyd, både på stor avdeling og for de minste. Begge har begynt i ettårsalderen, men føler de har blitt veldig godt tatt vare på. Det er en kristen barnehage da.

Ellers har jordbærveien og timenes gårdsbarnehage veldig godt rykte på seg. Ville styrt unna rakkerungan barnehage etter hva jeg har hørt.

Merker du noe til at det er en kristen barnehage? På hvilken  måte i såfall?

Anonymkode: dde9c...c29

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blåmann Steinerbarnehage på Lund er veldig fin :)

Anonymkode: 34500...422

Men disse er jo og et stykke unna Håner da, så ville anbefalt noe nærmere. Jeg har også hørt at Jordbærveien er en veldig fin barnehage (kommunal). De driver mye med kreativitet (kunst etc.), så det er jo noe å tenke på om er ønskelig for deres barn. Eller om dere ønsker naturbarnehage som satser mer på turer og friluft. 

Har flere å anbefale, men de blir litt for langt unna, feil retning av arbeidsplass (om ikke du eller mannen skal jobbe ved Aker på Dvergenes, da anbefaler jeg Maritippen Barnehage på det varmeste <3). 

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet i Rakkerungan, og vil aldri tilbake dit. Jeg ville aldri hatt barna mine der, da ville jeg heller tatt ut ulønnet permisjon!

Jeg er ellers ikke kjent med barnehage på den siden av byen, da vi flyttet til vestsiden da vi fikk barn.  

Anonymkode: 6daf3...10f

Der har jeg også jobbet, møkka sted. Sa opp etter 2-3 måneder.

Anonymkode: c3be4...09d

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Der har jeg også jobbet, møkka sted. Sa opp etter 2-3 måneder.

Rakkerungan på hånes, eller rakkerungan gårdsbarnehage?

Anonymkode: 8525a...222

Gjest Wella31
Skrevet

Hørt spesielt mye dårlig om den gårdsbarnehagen. Elendige lokaler, mye utskiftning av personell, og veldig dårlig sted å være for de aller minste. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Merker du noe til at det er en kristen barnehage? På hvilken  måte i såfall?

Anonymkode: dde9c...c29

Veldig lite, sånn egentlig. De har jo litt bibelfortellinger og lærer noen kristne sanger, men det synes jeg ikke mine barn har vondt av ☺️ de ansatte snakker aldri om tro og kristendom til oss foreldre f eks. Og så synes jeg de er flinke til å vinkle de kristne verdiene på en OK måte, f eks å ha omsorg for andre, empati etc.Så flotte folk som jobber der, og veldig velorganisert!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rakkerungan på hånes, eller rakkerungan gårdsbarnehage?

Anonymkode: 8525a...222

Gårdsbarnehagen.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig lite, sånn egentlig. De har jo litt bibelfortellinger og lærer noen kristne sanger, men det synes jeg ikke mine barn har vondt av ☺️ de ansatte snakker aldri om tro og kristendom til oss foreldre f eks. Og så synes jeg de er flinke til å vinkle de kristne verdiene på en OK måte, f eks å ha omsorg for andre, empati etc.Så flotte folk som jobber der, og veldig velorganisert!

Ikke TS, men såfremt de ikke gjør slik som der min samboer var i praksis, så er kristne barnehager veldig ok å være i. Der han var i praksis, opplevde han blant annet at et barn gikk ut i trafikkert vei. Han nappet barnet tilbake og forklarere hvorfor barnet ikke måtte gjøre dette. Barnets svar:

"Det er ikke farlig, for Jesus redder meg om jeg dør, for man lever for alltid"... Altså, skummelt!! :opplyser:

Skrevet

Rakkerungan gårdsbhg er IKKE en dårlig barnehage! Den er så original man kan få det! Ligner ikke på en institusjon eller fabrikk! Minner om Pippis Villa Villekulla 💜 STABILT (faste vikarer 👍 )og verdens koseligste personale! Makan til mer omsorgsfulle mennesker skal man lete lenge etter!

Den hadde dårlig rykte før, men de som driver den nå er kjempeflinke! Har barn der selv nå. Helt fantastisk! <3 gleder meg til barn nr 2 skal begynne der etter hvert :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, tosøtesmå skrev:

Rakkerungan gårdsbhg er IKKE en dårlig barnehage! Den er så original man kan få det! Ligner ikke på en institusjon eller fabrikk! Minner om Pippis Villa Villekulla 💜 STABILT (faste vikarer 👍 )og verdens koseligste personale! Makan til mer omsorgsfulle mennesker skal man lete lenge etter!

Den hadde dårlig rykte før, men de som driver den nå er kjempeflinke! Har barn der selv nå. Helt fantastisk! <3 gleder meg til barn nr 2 skal begynne der etter hvert :)

Rykte er nok rykte for en grunn... Skeptisk til at de plutselig har endret seg. Ja, det kommer selvsagt an på drift og personalet, men kan det være stille før stormen?

Mange mente at en barnehage jeg kjenner til plutselg ble mye bedre etter skifte av leder. Så gikk det ett års tid, hvor det viste seg at det råtne eplet var flere ansatte som.skapte surt miljø. De hadde ett fint år, og er nå tilbake i grums. 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rykte er nok rykte for en grunn... Skeptisk til at de plutselig har endret seg. Ja, det kommer selvsagt an på drift og personalet, men kan det være stille før stormen?

Mange mente at en barnehage jeg kjenner til plutselg ble mye bedre etter skifte av leder. Så gikk det ett års tid, hvor det viste seg at det råtne eplet var flere ansatte som.skapte surt miljø. De hadde ett fint år, og er nå tilbake i grums. 

Tror ikke de som jobba der da, jobber der nå ;) ganske ungt miljø nå :) de skjønneste folka! Hatt barn der i to år nå, ikke opplevd annet enn utrolig serviceinnstilte og omtenksomme mennesker :)

Ei jeg jobber med, hadde sine barn i bhg der da den ikke var "bra", og de ungene har passert 20 år nå ;)

Men for all del, folk må bestemme selv, men det er en utrolig fin plass å levere mine barn om morgenen :) for OSS kunne det ikke vært bedre :) oog, jeg liker stilen, at det ikke er en svær, nymoderne bygning, men heller et kjempekoselig hus med MASSE sjel i :)

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt å høre for noen som skal flytte etterhvert og har sett seg ut den barnehagen ;)

Anonymkode: c9ac8...d5b

• 6 måneder senere...
Skrevet
På 22.6.2016 den 20.45, Wella31 skrev:

Hørt spesielt mye dårlig om den gårdsbarnehagen. Elendige lokaler, mye utskiftning av personell, og veldig dårlig sted å være for de aller minste. 

Hva er galt med lokalene forresten? Kikker på bhg nå. 
Og hvorfor er det ekstra ille for de minste? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...