AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #1 Skrevet 21. juni 2016 Har vært litt snar å signere en leiekontrakt for et rom i kollektiv for et år fra 1 august. Det står i leiekontrakten at fremleie er mulig, men vil jeg da være ansvarlig for den nye leietakeren? Har jeg noen mulighet for å komme meg ut av hele kontrakten siden innflytting ikke er før 1 august? Siden leiligheten er på andre siden av landet enn der jeg har tenkt å bo istedet (har blitt endringer i studieplaner...) blir det vanskelig for meg om jeg må arrangere visninger o.l. Hvordan kan jeg gå frem? Skal såklart ta kontakt med eieren men tenkte å høre her først Anonymkode: c2c87...dc0
stan Skrevet 21. juni 2016 #2 Skrevet 21. juni 2016 Du må gi beskjed til utleier. Så prøver han å få leid ut til andre. Du må betale leie fram til det lykkes han å finne andre leietakere som kan ta over. Hvis du har tre måneders oppsigelsestid, men leien ikke var tenkt starte før 1.august, betyr det at i verste fall må betale leie for august og september.. Men er det et populært sted så er ny leietaker på plass innen august. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå