mafie Skrevet 29. juni 2016 #21 Skrevet 29. juni 2016 Eller så er denne vegetarpaien veldig god: http://trinesmatblogg.no/2011/01/26/spinatpai-med-solt%C3%B8rket-tomat-og-feta/ Sever med en enkel salat. Jeg er udugelig til å lage paibunn (og ganske lat ), så jeg kjøper bare ferdiglaget Tine PaibunnNå! Kjempe enkelt, og veldig godt 1
Gjest Zeitgeist Skrevet 30. juni 2016 #22 Skrevet 30. juni 2016 På jentekvelder har jeg hatt stor suksess med noe så enkelt som frukt og grønnsaker. Typiske grønnsaker - som jeg vasker og kutter opp i staver hvis nødvendig - er: Gulrøtter, reddiker, paprika, agurk, stangselleri, cherrytomater, grønn asparges, blomkål, brokkoli, sukkererter, stangselleri. Serverer de med blåmuggostdipp. Det som blir til overs bruker jeg enten i salat, wok, eller til pastasaus. Det meste av grønnsakene kan gjøres i stand dagen før og legges innpakket i et fuktig klede i kjøleskapet. Frukt: Epler, pærer, jordbær, vannmelon, druer, plommer, ananas, kiwi. Serverer de med hjemmelaget fruktsaus. Og er jeg i storhumør, så steker jeg crepes til. Røra tåler fint å stå i kjøleskapet over natta. Jeg kjøper hovedsaklig de grønnsakene/fruktene som er i sesong, samt ikke for mye. En bunt reddiker, et par paprika, en agurk, en halv "stangselleri", seks oppkuttede gulrøtter holder til 4-5 personer. Utover dette byr jeg på hjemmebakt brød/ciabatta/baguette til grønnsakene. Kaldhever deigen i kjøleskapet og steker den slik at brødet er fortsatt varmt når gjestene kommer.
Atea Skrevet 30. juni 2016 #23 Skrevet 30. juni 2016 (endret) En jente-KVELD, altså ikke middag? Enig med hun over meg. Ellers ville jeg kanskje gjort det litt maskulint og servert hjemmelagde karbonader med en god spinatsalat, fetaost, oliven, olivenolje, litt sitron, litt salt og pepper, og varme rundstykker ved siden av, smør, noen spiser lavkarbo. Hva endte det med at du serverte? Endret 30. juni 2016 av Atea
Atea Skrevet 30. juni 2016 #24 Skrevet 30. juni 2016 45 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev: På jentekvelder har jeg hatt stor suksess med noe så enkelt som frukt og grønnsaker. Typiske grønnsaker - som jeg vasker og kutter opp i staver hvis nødvendig - er: Gulrøtter, reddiker, paprika, agurk, stangselleri, cherrytomater, grønn asparges, blomkål, brokkoli, sukkererter, stangselleri. Serverer de med blåmuggostdipp. Det som blir til overs bruker jeg enten i salat, wok, eller til pastasaus. Det meste av grønnsakene kan gjøres i stand dagen før og legges innpakket i et fuktig klede i kjøleskapet. Frukt: Epler, pærer, jordbær, vannmelon, druer, plommer, ananas, kiwi. Serverer de med hjemmelaget fruktsaus. Og er jeg i storhumør, så steker jeg crepes til. Røra tåler fint å stå i kjøleskapet over natta. Jeg kjøper hovedsaklig de grønnsakene/fruktene som er i sesong, samt ikke for mye. En bunt reddiker, et par paprika, en agurk, en halv "stangselleri", seks oppkuttede gulrøtter holder til 4-5 personer. Utover dette byr jeg på hjemmebakt brød/ciabatta/baguette til grønnsakene. Kaldhever deigen i kjøleskapet og steker den slik at brødet er fortsatt varmt når gjestene kommer. Det høres bra ut, men ville kanskje hatt potetgull, nøtter og sjokolade ved siden av.
Gjest Zeitgeist Skrevet 30. juni 2016 #26 Skrevet 30. juni 2016 1 time siden, Atea skrev: Det høres bra ut, men ville kanskje hatt potetgull, nøtter og sjokolade ved siden av. Stemmer, litt snop er jo ikke å forakte. Og nå i sommertidene er jo jordbær dyppet i (mørk) sjokolade skikkelig nammis. Vinterstid har jeg gjerne nøtter, grissini, Ritz-kjeks og saltstenger til - litt avhengig av hvor mange vi er. Og hvis det "bare" er den indre kjernen, så dundrer jeg til med hjemmelaget salsa og guacamole (avocado er dyrt) med nachos, evt. quesedillas. Får av og til skikkelige Hobbit-tendenser når det kommer til mat og gjester, men grønnsaker, dipp og brød er blitt en trofast gjenganger. Dessuten er det relativt gunstig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå