Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv har jeg hår til midt på ryggen. Jeg synes ikke det er langt, mer halvlangt. Jeg leser om, og ser (på gata), jenter og damer som har kjempelangt hår. Noen har tynt hår og da tenker jeg ikke så mye over det, men de med tykt hår... Det må da være forferdelig mye jobb både å vaske håret, men også å børste det? Er det ikke et enormt (ok, overdriver litt, da) vedlikeholdsprosjekt det der? 

Jeg sliter allerede med mitt hår og setter det ofte opp fordi det er i veien. Har hatt kort hår og så rimelig dum ut, så det må være litt lengde. Men hvordan er det for dere langhårede jenter med tykt hår? Gjerne bølgete :) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: d13ae...e6f

Skrevet (endret)

Jeg har hår til midjen, håret er tykt og bølgete. 

Synes ikke det er så mye jobb med det egentlig. Må planlegge litt når jeg skal vaske det siden det tar lang tid for å tørke (prøver å unngå føner). 

Ellers så setter jeg det opp endel, men det er ikke store jobben. Sover med håret i ei slakk flette for å unngå at det blir flokete om morgenen, går raskere å børste det ut. 

Edit:

Hadde for noen år siden halvlang bob, det var det mye mere jobb med. Måtte bruke rettetang for at det skulle ligge pent. Ble veldig "stort" pga det krøllet seg. 

Endret av skruf
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg bare knelangt hår, tykt og litt bølgete. Som skruf må jeg planlegge litt når jeg vasker, men egentlig er det ikke mye jobb. 5 min per dag kanskje? Mer tid om jeg lager litt avanserte fletter, men til vanlig er det bare å børste og sette det opp i en knute. Liker ikke føner, men bruker produkter for fuktighet og for å forhindre floker og gjøre børstingen lettere. 

Anonymkode: b22a2...efa

Skrevet
12 minutter siden, skruf skrev:

Jeg har hår til midjen, håret er tykt og bølgete. 

Synes ikke det er så mye jobb med det egentlig. Må planlegge litt når jeg skal vaske det siden det tar lang tid for å tørke (prøver å unngå føner). 

Ellers så setter jeg det opp endel, men det er ikke store jobben. Sover med håret i ei slakk flette for å unngå at det blir flokete om morgenen, går raskere å børste det ut. 

Edit:

Hadde for noen år siden halvlang bob, det var det mye mere jobb med. Måtte bruke rettetang for at det skulle ligge pent. Ble veldig "stort" pga det krøllet seg. 

Det er sant, fletter hjelper endel :)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg bare knelangt hår, tykt og litt bølgete. Som skruf må jeg planlegge litt når jeg vasker, men egentlig er det ikke mye jobb. 5 min per dag kanskje? Mer tid om jeg lager litt avanserte fletter, men til vanlig er det bare å børste og sette det opp i en knute. Liker ikke føner, men bruker produkter for fuktighet og for å forhindre floker og gjøre børstingen lettere. 

Ned til knærne? Bruker du mye penger på produkter? Merker at det går mye sjampo og balsam, men jeg har ekstremt tykt hår, da. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Aamu skrev:

Ned til knærne? Bruker du mye penger på produkter? Merker at det går mye sjampo og balsam, men jeg har ekstremt tykt hår, da. 

Jupp.... har nettopp klippet det opp fra ankellengde, for det var slitt og det var en upraktisk lengde. Jeg har veldig tjukt hår, så litt produkter går det. Heldig for meg så er favoritten faktisk et billigmerke, men jeg har leave-in produkter fra f.eks. kms. Glad i diamond oil, god pleie i små dråper.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jupp.... har nettopp klippet det opp fra ankellengde, for det var slitt og det var en upraktisk lengde. Jeg har veldig tjukt hår, så litt produkter går det. Heldig for meg så er favoritten faktisk et billigmerke, men jeg har leave-in produkter fra f.eks. kms. Glad i diamond oil, god pleie i små dråper.

diamond oil? IKke hørt om :) Jeg bruker helst fra lee stafford, eller the body shop. Men kunne tenkt meg noe som er enda bedre.. 

Men tør ikke ha langt hår, for det floker seg kjempelett. Jeg har sånn kråkehår :jolie:

Skrevet

Har tykt langt hår ned til ca korsryggen nå.
Og jeg HATER det...
Siden håret mitt er så tykt, så får ikke hodebunnen puste ordentlig.
Det går mer sjampo enn balsam her i huset. -Men, så bruker jeg nesten ikke balsam heller, mitt hår er naturlig "oljete", men ikke fettete heller, er sånn type; Om du prøver å lage ei flette på meg, så faller det ut 5minutter etterpå. ._.

Setter det egentlig bare opp i en knott på hodet. Savner egentlig halvlangt hår, var så mye lettere, men jo det var dyrere i lengden å ha halvlangt/kort hår, men da fikk jeg faktisk lyst til å style og styre og komme med nye frisyrer, enn nå, hvor det enten er i en bun, eller rett ned.. Og alle de har flettene som skal se så bra ut for tykt og langt hår, det ser ikke bra ut på meg :fnise: 

Skrevet
1 minutt siden, Chibi skrev:

Og jeg HATER det...
Det går mer sjampo enn balsam her i huset. -Men, så bruker jeg nesten ikke balsam heller, mitt hår er naturlig "oljete", men ikke fettete heller, er sånn type; Om du prøver å lage ei flette på meg, så faller det ut 5minutter etterpå. ._.

Setter det egentlig bare opp i en knott på hodet. Savner egentlig halvlangt hår, var så mye lettere, men jo det var dyrere i lengden å ha halvlangt/kort hår, men da fikk jeg faktisk lyst til å style og styre og komme med nye frisyrer, enn nå, hvor det enten er i en bun, eller rett ned.. Og alle de har flettene som skal se så bra ut for tykt og langt hår, det ser ikke bra ut på meg :fnise: 

Glatt hår da :) Jeg har det motsatte. Jeg får aldri fett hår. Nesten :) Så jeg mangler vel olje jeg da...

Jeg synes fiskebeinfletta er fin, den tar liksom med seg alt håret. Har klippet det opp litt nå da fordi det var så tykt at det nesten ble for mye, så hvis jeg fletter vanlig faller litt hår ut. 

Misunner deg litt da, lett å gre håret? Siden det er glatt.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Aamu skrev:

Glatt hår da :) Jeg har det motsatte. Jeg får aldri fett hår. Nesten :) Så jeg mangler vel olje jeg da...

Jeg synes fiskebeinfletta er fin, den tar liksom med seg alt håret. Har klippet det opp litt nå da fordi det var så tykt at det nesten ble for mye, så hvis jeg fletter vanlig faller litt hår ut. 

Misunner deg litt da, lett å gre håret? Siden det er glatt.

Trenger knapt å gre håret jeg :fnise: 
Har aldri fått floker-eller, fikk det vel når jeg var liten, men da var det gjerne, gress,kvister og blad i håret også :skratte: 
Men som voksen får jeg ikke floker, kan sette ett hårstrikk i håret når det er vått og strikket faller ut etterhvert som håret blir tørt :/  Eneste strikk jeg kan bruke er type gummistrikk, men det tærer mye på håret igjen, så vil helst ikke bruke det så ofte :) 

Mange fletter som er fine, men ikke på meg :/  Skal klippe meg snart da, så det blir jo bra for min del ^_^ Selv om, jeg egentlig elsker langt hår, fordi det er fint og jeg får en god del fall i håret også. Men...Er så kjedelig når jeg bare kan gjøre ett par ting med det :) 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det var et helvete. Nå har jo jeg et hår som floker seg noe ekstremt bare jeg glemmer å flette det EN natt da. Folk vet ikke hva floker er før de har sett mine... For et par uker klippet jeg av over 20 cm, så det ble skulderlangt. For en befrielse!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Chibi skrev:

Og jeg HATER det...

Korsryggen var den verste lengden for mitt hår, som også er veldig tjukt. Det var for kort til at mange hårfrisyrer ikke fungerte. Man trenger rett og slett ekstra lengde for å kompansere for tykt hår. Fra rett under rompa og nedover er god lengde for meg. Midt på låret er egentlig ideelt, men nå er det nå knelangt da...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også tykt, krøllete hår. For meg føltes det som veldig mye jobb, men det blir jo sikkert til hva du er vant med. Noen ganger går det lang tid mellom hver gang jeg går til frisøren, og da begynner jeg å kjenne på at håret er tungt, varmt og stort. Det blir ofte bare slengt opp i en topp på hodet da. Jeg bruker også ekstremt mye shampoo og balsam. 

Personlig trives jeg best med skulderlang hår (lob).

Anonymkode: e8867...fdf

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Korsryggen var den verste lengden for mitt hår, som også er veldig tjukt. Det var for kort til at mange hårfrisyrer ikke fungerte. Man trenger rett og slett ekstra lengde for å kompansere for tykt hår. Fra rett under rompa og nedover er god lengde for meg. Midt på låret er egentlig ideelt, men nå er det nå knelangt da...

Så langt hår har jeg aldri sett på noen.

Kunne vi fått et bilde? Et sett bakfra hvor håret henger løst slik at lengden kommer til sin rett og du fremdeles er anonym.

Anonymkode: 00cde...a1c

Skrevet
1 time siden, Aamu skrev:

diamond oil? IKke hørt om :) Jeg bruker helst fra lee stafford, eller the body shop. Men kunne tenkt meg noe som er enda bedre.. 

Men tør ikke ha langt hår, for det floker seg kjempelett. Jeg har sånn kråkehår :jolie:

Kan anbefale deg morrocon-oil :) Bruker å ta i når håret er nyvasket/vått før jeg børster det. 

Jeg er også flink å bruke hårkur, gjør det på annenhver vask. Joico K-pack er veldig god. 

Av shampo og balsam så synes jeg Redken sin All Soft er god. 

Bestiller fra enten blivakker.no eller blush.no, billigere enn i frisørsalonger, og de kjører ofte veldig gode tilbud. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, skruf skrev:

Kan anbefale deg morrocon-oil :) Bruker å ta i når håret er nyvasket/vått før jeg børster det. 

Jeg er også flink å bruke hårkur, gjør det på annenhver vask. Joico K-pack er veldig god. 

Av shampo og balsam så synes jeg Redken sin All Soft er god. 

Bestiller fra enten blivakker.no eller blush.no, billigere enn i frisørsalonger, og de kjører ofte veldig gode tilbud. 

Skal følge med og se etter tilbud :)

Skrevet (endret)

Det er forsåvidt ikke det. Passer på å være flink til å gre det, men ellers er det ganske greit. Det som er kjipt er hvis jeg er syk og det floker seg i slike klaser bak i håret pga svette, det er helt forferdelig å gre ut. Ellers går jeg lite med håret rett ned, har det som oftest i strikk, rett og slett fordi det er så varmt, og det floker seg en del i underhåret og da må jeg børste det hele tiden. Det gidder jeg rett og slett ikke. I strikk er det enkelt å ha med og gjøre. :) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...