Gå til innhold

Hvorfor er der egentlig negativt å ta seg selv i håret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar meg endel ubevisst i håret. Har fått beskjed om å slutte med det. Det er helt ok, men jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor det er så negativt å ta seg i håret? Hva har det å si for hvordan man fremstår? Hvorfor er det en uvane å ta seg i håret? 

Anonymkode: 9bb9b...ba6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, hva? Er det negativt? Jeg forstår det heller ikke, så da følger jeg denne tråden for å lese de informative og kjempelogiske forklaringene som vil komme her.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har nok med hvordan man fremstår. Avhengig av hvordan man tar seg i håret kan man fremstå som enten se så pen jeg er, eller barnslig eller usikker er mine tanke iallefall.

Anonymkode: c6ce4...5b3

• Liker 2
Gjest Tom/Loki
Skrevet (endret)

Ja vel, det har jeg aldri tenkt noe over

Endret av Tom/Loki
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Aamu skrev:

Eh, hva? Er det negativt? Jeg forstår det heller ikke, så da følger jeg denne tråden for å lese de informative og kjempelogiske forklaringene som vil komme her.

Tydeligvis :vetikke: Skjønner ikke det jeg heller. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at enkelte ser på det som jentete og barnslig om man leker mye med håret. Eneste forklaringen jeg kommer på :P 

Anonymkode: e32c4...291

Skrevet

Hvem har gitt deg beskjed om å slutte å ta deg i håret? Høres ut som noe min mor kunne sagt..

Jeg merker at jeg tar meg en del i håret, klør meg på leggen, flytter meg på stolen og lignende når jeg snakker med folk. En slags nervøs tick jeg får når jeg ikke er helt hundre prosent engasjert og sikker på meg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvordan du tar deg i håret. Pirker du? Drar du ut hår? Har du mye flass?

Anonymkode: b2cfe...04d

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, applestories skrev:

Hvem har gitt deg beskjed om å slutte å ta deg i håret? Høres ut som noe min mor kunne sagt..

Jeg merker at jeg tar meg en del i håret, klør meg på leggen, flytter meg på stolen og lignende når jeg snakker med folk. En slags nervøs tick jeg får når jeg ikke er helt hundre prosent engasjert og sikker på meg selv.

Sjefen min klaget på at jeg gjør det. Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvordan du tar deg i håret. Pirker du? Drar du ut hår? Har du mye flass?

Anonymkode: b2cfe...04d

Har ikke flass, nei. Jeg tar meg nederst på tuppene av håret. Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Sly skrev:

Er det håret på hodet du tar deg i?

Nei, på hårtuppene. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm.. Kan det slite på håret? Gjøre at det blir lettere fett?'

Husker det var en som satt bak meg som sa det samme til meg- at jeg måtte slutte med det. På barneskolen.

Kanskje  de som gav beskjed om det bare synes du har veldig fint hår?

Anonymkode: 02720...278

Skrevet

Gjør du det mens du snakker med folk? Det gjør at du virker ukonsentrert og fraværende, som om tankene dine er et helt annet sted. Det kan rett og slett oppfattes som uhøflig, på samme måte som tromming med fingrene eller en penn.

Med andre ord ikke helt heldig holde på med mens du snakker med kunder eller med sjefen.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ingen voksne sitter å tar seg selv i håret, så om du får kritikk fra sjefen din, så er det nok fordi hun som sjef har en samtale med sin voksne arbeidstaker, som ikke gjør inntrykk av å være voksen når en itter å tar seg i håret, og er dermed vanskelig å ta den personen seriøst. På en arbeidsplass forventes det at en er/oppfører seg voksen(t)

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen voksne sitter å tar seg selv i håret, så om du får kritikk fra sjefen din, så er det nok fordi hun som sjef har en samtale med sin voksne arbeidstaker, som ikke gjør inntrykk av å være voksen når en itter å tar seg i håret, og er dermed vanskelig å ta den personen seriøst. På en arbeidsplass forventes det at en er/oppfører seg voksen(t)

Hvorfor ikke? Hvor gammel må man være når man slutter å ta på håret sitt? Hvor får man beskjed om dette? Eller merker man det bare selv, og slik kan man se hvem som bare later som de er voksne?

:klo:

Beklager. Tok meg i håret.

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, applestories skrev:

Hvorfor ikke? Hvor gammel må man være når man slutter å ta på håret sitt? Hvor får man beskjed om dette? Eller merker man det bare selv, og slik kan man se hvem som bare later som de er voksne?

:klo:

Beklager. Tok meg i håret.

Later som de er voksne :laugh:

Skrevet

Pff, ta deg så mye i håret som du vil, om du ikke jobber med mat, eller er kirurg.... :fnise: 

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Gjør du det mens du snakker med folk? Det gjør at du virker ukonsentrert og fraværende, som om tankene dine er et helt annet sted. Det kan rett og slett oppfattes som uhøflig, på samme måte som tromming med fingrene eller en penn.

Med andre ord ikke helt heldig holde på med mens du snakker med kunder eller med sjefen.

Jeg vet egentlig ikke. Har ikke tenkt over at jeg tar meg i håret, før sjefen påpekte det. Det er veldig ubevisst fra min side, men har blitt bevisst på det nå. Har sluttet å ta meg i håret. Bare lurte på hvorfor det er så negativt. Jeg har lagt merke til at jeg gjør det når jeg er redd/nervøs, men ellers er det ikke noe jeg tenker over. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Distraherende, litt som når folk biter negler eller piller på løs hud på leppene når de snakker med deg.

Anonymkode: 4f3b8...229

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...