AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #1 Del Skrevet 21. juni 2016 Bæsjet nå nettopp og da kom avføringen ut, men det gikk tregt. Hvilke matvarer er det som gir så treg avføring da? Og hva må jeg spise for å bli kvitt det? Svisker? Anonymkode: a528f...5f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #2 Del Skrevet 21. juni 2016 ? Anonymkode: a528f...5f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 21. juni 2016 #3 Del Skrevet 21. juni 2016 Svisker kan hjelpe ja. Og chiafrø. Så lenge du soise variert og fiberrik mat, samt drikker masse vann bør det gå seg til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 21. juni 2016 #4 Del Skrevet 21. juni 2016 *spiser. Gikk ikke an å redigere innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #5 Del Skrevet 21. juni 2016 Linfrø? Anonymkode: c392b...959 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #6 Del Skrevet 22. juni 2016 Du kan legge svisker litt i vann så dem bløter seg opp før de fortæres. Dette er vanlig å gjøre for eldre som er veldig konstipert. Anonymkode: e406a...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #7 Del Skrevet 22. juni 2016 Få i deg masse fiber, og i kombinasjon med det, nok væske. Om du spiser mye fiber, men ikke drikker nok, kan du få veldig hard mage. Jeg får alltid kjempehard mage når jeg er på ferie og ikke får så mye grovt brød og grønnsaker som jeg er vant med. Svisker, kiwi og biola hjelper mot treg mage. Anonymkode: 06a7b...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 22. juni 2016 #8 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) Ja, korn og frø, men det krever nok vann. Vann er viktig. Mat som gir treg mage kan være ting du ikke tåler, men også ferdigmat, snackmat og snop, tilsetningsstoffer, for mye sukker og raffinerte produkter, hvetemel. Salt binder veske, så hvis man ikke drikker nok gir det også treg mage. Bær, spesielt blåbær er veldig bra. Grønnsaker, fullkornsris er veldig bra. Endret 22. juni 2016 av exictence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #9 Del Skrevet 22. juni 2016 1 time siden, exictence skrev: Ja, korn og frø, men det krever nok vann. Vann er viktig. Mat som gir treg mage kan være ting du ikke tåler, men også ferdigmat, snackmat og snop, tilsetningsstoffer, for mye sukker og raffinerte produkter, hvetemel. Salt binder veske, så hvis man ikke drikker nok gir det også treg mage. Bær, spesielt blåbær er veldig bra. Grønnsaker, fullkornsris er veldig bra. Blåbær gir hard mage. Anonymkode: c6e87...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 22. juni 2016 #10 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blåbær gir hard mage. Anonymkode: c6e87...046 Nei, blåbær virker regulerende på tarmfloraen. Blåbær hjelper både for forstoppelse og diarè. http://www.paastreif.no/FMH/FMH_Artikler/Helse_ernaring/Blabar_helsebombe.html Tok en tilfeldig link, men du kan google på blåbær og fordøyelse og finne mange artikler som påpeker dette. Spiser man tørkede blåbær kan det virke forstoppende, særlig hvis man får i seg for lite veske. Endret 22. juni 2016 av exictence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #11 Del Skrevet 22. juni 2016 Spiste noe tørket frukt igår og magen er bedre Idag. Men når dere får hard mage, hvordan kjenner dere det? Får dere ikke ut avføringen? Anonymkode: fe6f7...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #12 Del Skrevet 22. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Få i deg masse fiber, og i kombinasjon med det, nok væske. Om du spiser mye fiber, men ikke drikker nok, kan du få veldig hard mage. Jeg får alltid kjempehard mage når jeg er på ferie og ikke får så mye grovt brød og grønnsaker som jeg er vant med. Svisker, kiwi og biola hjelper mot treg mage. Anonymkode: 06a7b...1d1 Når du sier at du får hard mage på feire hvordan merker du det? Får du ikke ut noe avførinh, eller? Anonymkode: fe6f7...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #13 Del Skrevet 22. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Når du sier at du får hard mage på feire hvordan merker du det? Får du ikke ut noe avførinh, eller? Anonymkode: fe6f7...e4c Ja, forstoppelse er jo nettopp det at man ikke får avføring. Jeg får også veldig hard mage, så når jeg endelig får til å drite, er det vondt og ubehagelig, og vanskelig å trykke ut. Anonymkode: 06a7b...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #14 Del Skrevet 22. juni 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, forstoppelse er jo nettopp det at man ikke får avføring. Jeg får også veldig hard mage, så når jeg endelig får til å drite, er det vondt og ubehagelig, og vanskelig å trykke ut. Anonymkode: 06a7b...1d1 Jeg får drite, selvom avføringen kjennes hard ut. Dette er altså ikke forstoppelse iom at det kommer avføring ut? Anonymkode: fe6f7...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk91 Skrevet 22. juni 2016 #15 Del Skrevet 22. juni 2016 Har aldri problemer med magen etter jeg begynte å spise hjemmelagde proteinrundstykker hver dag. Ett rundstykke til frokost og lunsj, holder meg mett lenge og er supersunt! De har egentlig bare havregryn i seg, men jeg bruker i tillegg linfrø, gresskarkjerner osv for ekstra kick. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #16 Del Skrevet 24. juni 2016 Hva vil dere si treg avføring er? Anonymkode: fe6f7...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå