Gå til innhold

Planter for å dekke til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger råd og anbefalinger. Jeg har et område på baksiden av en støyskjerm som jeg trenger å plante etellerannet på. Området er ca 1*5 meter. For min del kunne området gjerne vært asfaltert, men det går ikke. Det er et område jeg ikke bruker og pr i dag er det bare en irriterende jobb å gå over med kantklipperen av og til. Er det noen planter som kan kjøpes og som utkonkurrerer gress, løvetann.. alt! Den trenger ikke stell eller klipp, tåler veistøv, veisalt, tørke og å bli brutalt måket ned med store mengder snø hver vinter. Finnes det håp?

Videoannonse
Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet

Ok. du kan gjøre noen enkle grep. 

Kjøp to pallekarmer som du setter oppå hverandre. Eller du kan snekre en ramme som dekker nøyaktig området, det er enkelt.

Så legger du våte aviser i bunnen, da begynner du på nytt og du vil unngå at det vokser ugress osv. Du fyller på med jord, og planter det du selv liker. Enten du vil ha poteter, blomster eller hva som helst. 

Du får altså et høyt bed som blir veldig pent. 

Skal du være skikkelig lat kan du bare kjøre avistrikset, legger singel eller stein heller oppå. 

Skrevet
2 timer siden, Coolaid skrev:

Ok. du kan gjøre noen enkle grep. 

Kjøp to pallekarmer som du setter oppå hverandre. Eller du kan snekre en ramme som dekker nøyaktig området, det er enkelt.

Så legger du våte aviser i bunnen, da begynner du på nytt og du vil unngå at det vokser ugress osv. Du fyller på med jord, og planter det du selv liker. Enten du vil ha poteter, blomster eller hva som helst. 

Du får altså et høyt bed som blir veldig pent. 

Skal du være skikkelig lat kan du bare kjøre avistrikset, legger singel eller stein heller oppå. 

Et solid lag med våte aviser og så et solid lag med ottaskifer på toppen. Tusen takk! Du er en engel! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...