Gå til innhold

Har ikke referanser og skal leie bolig.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja,hva gjør man da?

Jeg har de ti siste årene leid leilighet av foreldrene til samboeren min,og før det leide jeg gjennom studentsamskipnaden så jeg har ingen referanser hvis jeg ikke skal spørre foreldrene til samboeren min da.

Ser jo at mange utleiere krever dette,men hva gjør man hvis man ikke har det? Kan noen andre fungere som referanse?

Anonymkode: b36d7...c3f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har leid mange ulike steder, og aldri måttet vise til noe referanse. 

Anonymkode: 52b11...90b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok, bare ser at det står i mange annonser at man må ha det.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg leide ut leiligheten min var det en som brukte arbeidsgiver som referanse. Fungerte fint - hun fikk leie :) 

Anonymkode: 31f79...c9f

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du ikke bruke foreldrene til samboeren din, hvis de har vært dine utleiere? Jeg har leid ut bolig, og i ettertid blitt oppringt for å gi referanse til tidligere leietakere, så det skjer. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller satt opp mine "svigerforeldre" som referanse enn å si (mellom linjene) at jeg er 30 år, har leid bolig siden jeg flyttet hjemmefra, men har ingen referanser. Hadde som utleier blitt mer skeptisk av det siste.

Anonymkode: 3f499...c4c

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du ikke bruke foreldrene til samboeren din, hvis de har vært dine utleiere? Jeg har leid ut bolig, og i ettertid blitt oppringt for å gi referanse til tidligere leietakere, så det skjer. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller satt opp mine "svigerforeldre" som referanse enn å si (mellom linjene) at jeg er 30 år, har leid bolig siden jeg flyttet hjemmefra, men har ingen referanser. Hadde som utleier blitt mer skeptisk av det siste.

Anonymkode: 3f499...c4c

Ok,så det er ikke rart om jeg gjør det? :)

Bare tenkte at de ikke akkurat er en objektiv part eller noe slikt,men ja,det er jo ikke helt bra å ikke ha noen referanser.

AnonymBruker
Skrevet

Bare sett opp foreldrene til samboeren din som referanse :) Så kan du jo si til de at de trenger ikke å si at de er "svigerforeldre", men at de bare svarer kort og greit på de spørsmål som blir stilt. Jeg regner med at de spør om du er rolig, hyggelig, har tatt vare på leiligheten og betaler i tide og sånn.

Selv har jeg aldri trengt å ha noe referanse, har "bare" leid to ganger av ukjente da. 

Anonymkode: c50c5...0dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...