Gå til innhold

Katt som tisser inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips til hva som kan gjøres slik at katen ikke går på do inne. Har sluttet med kasse inne for den kan gå ut og inn når den vil. Likevel går hun på do inne. Trenger noen gode tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på hvor gammel katten er, men det kan hende at den er for innarbeidet i vanen med å tisse inne. Så du bør nok ha en kasse stående inne, for sikkerhets skyld. Ett triks for å lære den å gå ut er å ta en halvbrukt kasse med kattesand og tømme den på ett sted ute hvor det passer greit at den gjør fra seg. Sett fra deg katten på sanden, og den vil sannsynligvis begynne å gjøre fra seg der, siden det allerede lukter kattekasse der.

Gjest Bhsiltsk
Skrevet
Noen tips til hva som kan gjøres slik at katen ikke går på do inne. Har sluttet med kasse inne for den kan gå ut og inn når den vil. Likevel går hun på do inne. Trenger noen gode tips.

Det er ikke så lurt å slutte med kasse inne før man ser at kassen ikke blir brukt lenger.

Selv om kassen ikke blir brukt her hjemme, har vi den likevel, for katten er inne på natta. Den har ikke blitt brukt på snart tre måneder, men vi vil ikke ta sjanser.

Når du skriver at katten kan gå inn og ut når den vil, betyr det at døra alltid er åpen, eller at dere har en sånn katteluke i døra? Hvis nei til begge spørsmål, kan ikke katten gå ut og inn når den vil.

Man skal heller ikke ta kassen bort sånn over natta. Dette må gå gradvis, gjerne over et par uker. Flytte den nærmere og nærmere døra. Det beste er å gjøre det om sommeren, når kassen kan stå ute etterhvert med døra på klem.

Leyla.

Gjest Ninakanin
Skrevet

mitt beste råd til å få katten til å slutte å tisse der den ikke skal er...

gi den doen sin tilbake!!

katter er makelige dyr, og er akkurat som meg og deg. ville du gått UT hver gang du måtte på do, når du vet at det går an å gå på do inne...?

Skrevet

Jeg hadde det samme problemet og endte opp med at doen ble satt inn igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...