fjær Skrevet 21. juni 2016 #1 Del Skrevet 21. juni 2016 http://pluss.vg.no/2016/06/20/2442/2442_23712262 Jeg synes det er kjempefint at vg skriver om dette, for jeg synes "alle"bloggerne om dagen reklamerer for betakaroten og kosttilskudd som skal gi det alt det fine i livet Kan det være en grunn til at det også er bloggere som har slettet sine reklame/anbefalingsinnlegg nå i det siste? at VG har skrevet denne? Håper de fortsetter her med å skrive om dette... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 21. juni 2016 #2 Del Skrevet 21. juni 2016 Jeg får ikke lest artikkelen fordi den er på VG+, men synes det er på tide at bloggere lærer seg å følge norske lover slik som andre bedrifter. De bør ikke få lov til å holde på med misvisende reklame for skadelige 'helseprodukter', like lite som de driver på med skjult reklame og uthenging av egne barn. Dette er en skitten bransje! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 21. juni 2016 #3 Del Skrevet 21. juni 2016 Les saken på Aftenposten og Nettavisen. Dette blir blant annet diskutert i SE tråden, da hun er en av de som hyppig reklamerer for dette (hun er selvfølgelig ikke alene). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 21. juni 2016 #4 Del Skrevet 21. juni 2016 (endret) 44 minutter siden, loffen skrev: Jeg får ikke lest artikkelen fordi den er på VG+, men synes det er på tide at bloggere lærer seg å følge norske lover slik som andre bedrifter. De bør ikke få lov til å holde på med misvisende reklame for skadelige 'helseprodukter', like lite som de driver på med skjult reklame og uthenging av egne barn. Dette er en skitten bransje! http://forum.kvinneguiden.no/topic/973849-jeg-er-s%C3%A5-lei-av-bloggverden-at-jeg-vil-spy/?page=38#comment-18254534 --- der lenker jeg til: http://www.kjendis.no/2016/06/21/kjendis/ernering/helsevesen/internett/blogg/44566837/#_ga=1.133524110.1026420873.1439991700 Tilføyelse: La også til denne nå: http://www.aftenposten.no/norge/Mattilsynet-Bloggere-gir-ulovlige-medisinske-rad-566930b.html Endret 21. juni 2016 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 21. juni 2016 #5 Del Skrevet 21. juni 2016 Jeg vet samtlige bloggere har anbefalt Betakaroten, kosttilskudd for ren hud, langt hår, ect ect. En av disse er SE. SE som i januar ble kritisert for å reklamere for Botox. Det er ikke lov å reklamere for reseptbelagte medikamenter, noe ikke SE visste noe om (ref. bloggen hennes). Statens legemiddeverk sa den gang: – Det er mulig hun ikke har vært klar over regelverket, så vi sender inn en klage til henne fordi blogginnlegget må fjernes. Det er ulovlig markedsføring. Fortsetter hun med dette vil det bli aktuelt med dagsbøter, men vi forventer at hun forholder seg til lover og regler, sier han til TV 2. Bøter ja. Vet du, det tror jeg er det eneste som vil funke. For skal du tjene penger på medikamenter og kosttilskudd, så må du vite hva du går god for. I dette tilfellet er det blant annet hvordan bloggerne ordlegger seg, som gjør at de gir ulovlige og farlige råd. Det er altså bloggerne, ikke produsentene, som bryter loven. Rett meg hvis jeg tar feil her. I arbeidslivet må bedrifter ta både ansvar (og bøter) for feilaktig informasjon og brudd på loven, med de konsekvensene det følger. Å drive blogg, som gjerne er et eget foretak, burde ikke være fritatt dette. Å tjene penger kommer med ansvar. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 21. juni 2016 #6 Del Skrevet 21. juni 2016 6 minutter siden, Milio skrev: Jeg vet samtlige bloggere har anbefalt Betakaroten, kosttilskudd for ren hud, langt hår, ect ect. En av disse er SE. SE som i januar ble kritisert for å reklamere for Botox. Det er ikke lov å reklamere for reseptbelagte medikamenter, noe ikke SE visste noe om (ref. bloggen hennes). Statens legemiddeverk sa den gang: – Det er mulig hun ikke har vært klar over regelverket, så vi sender inn en klage til henne fordi blogginnlegget må fjernes. Det er ulovlig markedsføring. Fortsetter hun med dette vil det bli aktuelt med dagsbøter, men vi forventer at hun forholder seg til lover og regler, sier han til TV 2. Bøter ja. Vet du, det tror jeg er det eneste som vil funke. For skal du tjene penger på medikamenter og kosttilskudd, så må du vite hva du går god for. I dette tilfellet er det blant annet hvordan bloggerne ordlegger seg, som gjør at de gir ulovlige og farlige råd. Det er altså bloggerne, ikke produsentene, som bryter loven. Rett meg hvis jeg tar feil her. I arbeidslivet må bedrifter ta både ansvar (og bøter) for feilaktig informasjon og brudd på loven, med de konsekvensene det følger. Å drive blogg, som gjerne er et eget foretak, burde ikke være fritatt dette. Å tjene penger kommer med ansvar. Enig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 21. juni 2016 #7 Del Skrevet 21. juni 2016 Nå går diskusjonen i to tråder her, kan dere ikke fortsette i den opprinnelige tråden som ligger under "Aktuelle saker og politikk" :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg