AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #1 Skrevet 21. juni 2016 Jeg leste innholdsfortegnelsen på Coop sine solsikke- og gresskarfrø i dag. Har alltid spist de som uskyldig, helsefremmende, deilig tillegg til annen mat. Men så er de altså fra Kina. De få kineserne jeg kjenner blir skeptisk umiddelbart ved kinesisk produsert eller dyrket mat. Så da blir jeg også det...hva om solsikkene aldri har sett sol? Spiser vi 'økologisk dyrket' mat fra et sant smog- og forurensningshelvete? Anonymkode: 44fb7...652 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #2 Skrevet 21. juni 2016 De visste jeg ikke. Hadde ikke sett for meg at de kom fra Kina. Anonymkode: 75eae...28f 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #4 Skrevet 21. juni 2016 44 minutter siden, Tom/Loki skrev: "Alt" er jo made in china. Jeg er skeptisk til Kina per se. Elektronikk, klær, til og med kinesisk eierskap kan være bra (som for Volvo som bare har fått friere tøyler og mer penger enn noensinne før). Men mat derimot... Man blir det man spiser. Og det faktum at Kina er kolossalt forurenset er det ingen tvil om. Jeg prøver å unngå både kinesisk honning og hvitløk, begge deler er veldig utbredd i butikkene. Av hensyn til min egen og mine barns helse vil jeg ikke ta opp tungmetaller, diverse oksider og slammer i kroppen min, fanget opp av den kinesiske naturen. Anonymkode: 44fb7...652
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2016 #5 Skrevet 21. juni 2016 *ikke skeptisk... Korrekturlesing asså. Anonymkode: 44fb7...652
Anoia Skrevet 21. juni 2016 #6 Skrevet 21. juni 2016 Kina er et kjempestort land. Det er tvilsomt at maten de eksporterer er dyrket i sterkt forurensede områder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå